Комунікація як теніс – не спи, реагуй на подачі!

Різниця між гольфом і тенісом подібна до відмінності в комунікації між традиційними та новими медіа. Протиставлення цих двох видів спорту дає можливість усвідомити, наскільки маркетинг комунікацій ...

tennis

Громадський Простір

Різниця між гольфом і тенісом подібна до відмінності в комунікації між традиційними та новими медіа. Протиставлення цих двох видів спорту дає можливість усвідомити, наскільки маркетинг комунікацій змінився за останні 10 років. Таке порівняння допоможе зрозуміти докорінно інші взаємовідносини, які уже існують між організаціями та їхніми аудиторіями.

Ребекка Літ (Rebecca Leet) експерт з комунікацій, допомагає неурядовим організаціям визначати цілі та налагоджувати контакти із людьми, які можуть досягнути їх. За її твердженням, комунікація громадських об’єднань схожа сьогодні на гру в теніс, а не в гольф.

Гольф – комунікація старого зразку, де у вашої організації все було під контролем. За винятком кризових ситуацій, ви мали час, аби спланувати, створити та передати інформацію. У вас був час для розробки меседжу (основного повідомлення). Ви мали час підготуватись до запуску цього меседжу, “все налагодити”. Ви також могли вирішити, які саме канали обрати – середовище, в яке буде запущено ваше повідомлення.

І якщо меседж виявився неефективним, ви можете його переробити та запустити ще раз. Так робить гравець гольфу, який влучає м’ячем у пісочну лунку, досліджує своє розташування, обдумує, як вибратись звідти і новим ударом повертається на смугу проходу (у гольфі це відстань між міткою та лункою – прим.перекладача).

Теніс – це наше життя у сучасному комунікаційному середовищі, в якому під контролем далеко не все. Інколи ви можете запустити меседж, проте частіше ініціатива спілкування надходить ззовні або з “протилежного боку сітки”.

Щойно розпочалась комунікація, не може бути жодної затримки в діях. Тенісистка повинна швидко відреагувати на зустрічну подачу. Вона мусить бути у правильному місці та в потрібну мить відбити м’яч (читай – продемонструвати навички комунікації), якщо хоче залишитись у грі.

Спробуйте аналогію гольф/теніс, коли наступного разу будете пояснювати своїм колегам або членам правління, як еволюціонувала сфера спілкування. Підкріпіть її реальними прикладами перемог та поразок у комунікації, використовуючи власний досвід та досвід партнерських організацій. Цілком ймовірно, що в результаті тієї розмови вони отримають глибше розуміння складності сучасного середовища комунікації і чому ви вживаєте ті чи інші заходи для зміцнення своєї позиції.

Авторка: Ребекка Літ (Rebecca Leet)

Джерело: Getting Attention blog 

Ремарка: 
Авторка статті більше описує реалії громадських комунікацій в Сполучених Штатах, де швидка реакція з боку НУО на певні події чи заяви має доленосний характер. Тобто від оперативних дій іноді навіть залежить перспектива існування та подальшого фінансування НУО.

Для українського неурядового середовища подібна блискавична реакція наразі не дуже притаманна. Це також зумовлено і тим, що основні донори – міжнародні фонди – часто орієнтуються на зв’язки з лідерами організацій, ніж на методичну медіа-активність та сталу поточну роботу НУО. Проте, не варто нехтувати заокеанськими рекомендаціями, бо швидке та ефективне реагування надає набагато більше шансів для НУО бути поміченими традиційними медіа, отримавши незайву “хвилину слави”.

Підготували – Галина Жовтко, Антон Альошин


 

Останні публікації цього розділу:

Як використати майно непрацюючих закладів освіти у селах?

Екологічний Великдень: зменшуйте відходи під час свят

Управління відходами після воєнних дій в Україні: що запозичити з досвіду Великої Британії?

Як змінити філософію управління відходами руйнацій?

Що таке систематичне розкриття інформації?

Чим досвід Японії в управлінні відходами актуальний для України