Чи потрібен громадській організації сильний бренд?

Бренди мають надзвичайно масштабний потенціал. Вони можуть бути втілені не лише в зубній пасті, каві або газованій воді. Неурядові організації можуть використовувати брендові можливості і мати вигоду ...

build-brand

Громадський Простір

Бренди мають надзвичайно масштабний потенціал. Вони можуть бути втілені не лише в зубній пасті, каві або газованій воді. Неурядові організації можуть використовувати брендові можливості і мати вигоду від сформованого сильного й унікального бренду.  У практиці українських неурядових організацій  дедалі більше з`являється розуміння важливості таких складовим як репутаційний менеджмент, некомерційний PR.

Розіта Кортез (Rosita Cortez), засновниця блогу “Social Media 4 Nonprofits”, вважає, що  наявність сильного некомерційного бренду супроводжується не тільки відгуками користувачів послуг (аудиторії), але й об’єднує членів команди, правління, донорів та волонтерів навколо цінностей та місії організації. Успішні благодійні організації багато в чому зобов’язані сильному бренду. Сильний бренд – це більше, ніж просто назва. Це сутність організації.

Бренд для НУО є більш стратегічно важливим, ніж можна собі уявити. Усі програми, в яких ви задіяні,  всі послуги покладаються на бренд, на сподівання, які виношує автор ідеї або аудиторія щодо вашої організації. А ще на репутацію організації і на очікування інвесторів, які надають кошти, жертвують свій час або в пошуках послуг. Бренд – це взаємозв`язок між донорами і громадськими організаціями, між прихильниками і ціллю підтримки. Як і всі відносини, бренд вимагає інвестицій, щоб отримати значний прибуток. Неурядові організації, як і комерційні, можуть використовувати можливості і отримати низку вигод від сильного й унікального бренду.

Ось  кілька порад, які допоможуть створити сильний бренд для вашої НУО:

1. Унікальність. Бренд має привертати увагу людей. Наприклад, соціальний медіа простір дозволяє вашій організації бути присутньою у багатьох соціальних мережах, таких як Facebook, Twitter та ін. Однак, ці сайти дозволять Вам лише налаштувати свої сторінки в межах визначених параметрів. Як правило, вони виводять свій власний логотип на ваш профіль та сторінку. Тому Ваш бренд повинен бути унікальним. Користувач повинен виокремлювати його протягом кількох секунд, коли він відвідує вашу сторінку.

2. Емоційний зв’язок. Ваш бренд повинен викликати позитивний емоційний відгук. Світ повен відволікальних вражень, асоціації переплітаються з емоціями, це допомагає закріплювати в пам’яті і певну організацію. Брендинг має викликати в інвесторів думки й емоції, пов’язані з роботою вашої НУО. Тоді у них залишаться позитивні враження, отримані з попереднього досвіду співпраці з вашою організацією. Якщо ваш бренд може стимулювати такі позитивні емоції, добродії будуть більш охоче робити пожертвування, витрачати свій час і поширювати інформацію про вашу організацію. Чим більше людей асоціюють ваш бренд з позитивним досвідом, тим більше зростає вартість вашого бренду (й організації).

3. Стабільність. Стабільність має першочергове значення при спробі пов’язати певні оцінки й відчуття з організацією. Використання стабільної емблеми є важливим елементом для побудови сильного бренду, оскільки дозволяє інвесторам легко запам’ятати вашу НУО, її ознаки і особливості. Наприклад, Червоний Хрест є гарним зразком бренд-менеджменту. Організація була заснована в 1881 році і вона стабільно демонструє (використовує) свій бренд понад 130 років.

4. Ключові слова і образи. Вибір правильних слів і образів, які б відрізняли вашу неурядову структуру, є одним з перших кроків у побудові стратегії брендингу. Слова і зображення, що презентують саме вашу організацію, часто є вирішальними показниками успіху і вашого бренду.

5. Прихильність до вашого бренду. Включіть ваш логотип і ваші девізи (гасла, салогани) до всіх заходів, що проходять під іменем вашої організації. На кожному буклеті, річному звіті, банері, електронному бюлетені, фото/відео повинен майоріти бренд вашої НУО.

6. Простота. Хоча бренд повинен бути привабливим, уникайте надмірностей. Найбільш відомі бренди використовують всього одне або два слова, втілені в стилізованому тексті на простому фоні. Успішних прикладів вистачає, ви їх одразу відтворите в пам`яті.

Отже, хороший НУО-бренд має бути, принаймні, унікальним, приємним для споглядання і гарно сприйматися на слух. Його легко запам’ятати, одразу спливають спогади й асоціації  про нього. Сильний бренд допомагає вашій некомерційній організації, оскільки він зближує прихильників з вашою місією і може сприяти поглибленню їхньої участі у вашій роботі – як  донорів, волонтерів та помічників.

Підготував Сергій Нараєвський для Громадського Простору


Тематика публікації:

Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Як розвивати громадянське суспільство під час війни

Виклики і можливості розвитку сфери культури та соціальної згуртованості у Тернопільській області

Об’єднання задля відновлення: як ОГС можуть працювати разом для спільного впливу на процеси?

Що потрібно зробити, щоб комфортно жити в громаді?

Які компетенції нам потрібні для відновлення?

У Кривому Розі волонтерки шиють білизну для лікарень та ВПО