Twitter стратегія — про активність, контент та швидку взаємодію

А ви і ваша організація користуєтеся Twitter? Чи тільки міркуєте, що може і час таки спробувати завести акаунт і там? Експерти стверджують, що це — ще один чудовий майданчик для НУО, аби взаємодіяти зі своєю аудиторією та здобувати нових прихильників. Але ви маєте чесно відповісти собі на питання: для чого вам ця мережа? На яку аудиторію розраховуєте та які ваші меседжі ви хотіли б поширювати...

Twitter: для початку... 

Ми помітили, що в українському Twitter основна аудиторія – активна молодь, журналісти та міжнародні організації. Чомусь не так багацько українських НУО, як того хотілося б і очікувалося. І їх за 10 років не стало відчутно більше. Тоді як світова статистика говорить про те, що 68% НУО активні у Twitter. Але поки що це не про нас...Часто український Twitter називають ламповим. 

Варто зазначити, що завести сторінку у Twitter — це одразу про відповідальність за те, щоб вести її правильно, системно, продумано. Це той випадок, коли краще не мати, аніж мати абищо. Робити виключно автопостинг із Фейсбук — не варіант.

Twitter можна  використовувати для практичного і лаконічного інформування щодо вашої тематики чи роботи. Також можна писати про важливі цифри/факти досягнень (звітування), адвокатування тем/кампаній. Порада для початку: зареєструйтесь і підпишіться на ваших партнерів в Україні і не тільки, колег, які працюють з вашою тематикою. Проаналізуйте, як саме вони ведуть ці сторінки: що перегукується з вашим можливим контентом/профілем роботи. Які інфоприводи ви можете перейняти і для себе. Тут гарно працює інфографіка.

Twitter особливий тим, що тут краще працює якість, ніж кількість — це може бути й всього 3-5 твітів на тиждень, але правильних, практичних, інформативних, візуально привабливих.

А ще Twitter — це простір для спілкування. Пишіть про те, на що захочуть відповісти! Тоді ваша сторінка буде жива. Не обмежуйтеся посиланнями: додавайте свої думки. Ваш коментар робить пост кориснішим.
 
Depositphotos_6807405_S
 

255506671_299594241849894_8291761553692609013_n

Громадський Простір

А ви і ваша організація користуєтеся Twitter? Чи тільки міркуєте, що може і час таки спробувати завести акаунт і там? Експерти стверджують, що це — ще один чудовий майданчик для НУО, аби взаємодіяти зі своєю аудиторією та здобувати нових прихильників. Але ви маєте чесно відповісти собі на питання: для чого вам ця мережа? На яку аудиторію розраховуєте та які ваші меседжі ви хотіли б поширювати…

Twitter: для початку… 

Ми помітили, що в українському Twitter основна аудиторія – активна молодь, журналісти та міжнародні організації. Чомусь не так багацько українських НУО, як того хотілося б і очікувалося. І їх за 10 років не стало відчутно більше. Тоді як світова статистика говорить про те, що 68% НУО активні у Twitter. Але поки що це не про нас…Часто український Twitter називають ламповим. 

Варто зазначити, що завести сторінку у Twitter — це одразу про відповідальність за те, щоб вести її правильно, системно, продумано. Це той випадок, коли краще не мати, аніж мати абищо. Робити виключно автопостинг із Фейсбук — не варіант.

Twitter можна  використовувати для практичного і лаконічного інформування щодо вашої тематики чи роботи. Також можна писати про важливі цифри/факти досягнень (звітування), адвокатування тем/кампаній. Порада для початку: зареєструйтесь і підпишіться на ваших партнерів в Україні і не тільки, колег, які працюють з вашою тематикою. Проаналізуйте, як саме вони ведуть ці сторінки: що перегукується з вашим можливим контентом/профілем роботи. Які інфоприводи ви можете перейняти і для себе. Тут гарно працює інфографіка.

Twitter особливий тим, що тут краще працює якість, ніж кількість — це може бути й всього 3-5 твітів на тиждень, але правильних, практичних, інформативних, візуально привабливих.

А ще Twitter — це простір для спілкування. Пишіть про те, на що захочуть відповісти! Тоді ваша сторінка буде жива. Не обмежуйтеся посиланнями: додавайте свої думки. Ваш коментар робить пост кориснішим.
 
Depositphotos_6807405_S
 

“Twitter є одним із головних інструментів, які кожна організація може використовувати для конекту та взаємодії з громадськістю”, — говорить Алана Джонс у статті The Nonprofit’s Guide to Gaining Twitter Followers та пропонує кілька корисностей. Twitter розроблений як для коротких взаємодій, так і для довготривалих стосунків, і громадські організації можуть використовувати його різними способами для творення спільноти та поширення обізнаності. 

Twitter цифри 2021:

  • Зараз у Twitter 396,5 млн користувачів
  • Twitter має 206 млн щоденних активних користувачів. 
  • Twitter найбільш популярний серед користувачів у віці 25-34 років
  • Щодня розсилається 500 мільйонів твітів.
  • Співвідношення жінок і чоловіків у Twitter становить приблизно один до двох: 31,9% жінок і 68,1% чоловіків.

Більше свіжої Тві-статистики 

Вирішальним фактором корисності акаунту в соціальних мережах є його фоловери/ки: існує безліч простих способів розширити охоплення аудиторії вашої організації та збільшення подальшої прихильності…

 

Профіль

Depositphotos_204503168_L

 

Кожна організація хоче, щоб якомога більше людей побачили, почули та прийняли її, але важливо створити свій профіль з урахуванням основних цінностей вашої організації. Небагато людей зацікавляться профілем, який виглядає як роботизований або занадто загальний, особливо якщо йдеться про громадські організації.

Для початку приверніть увагу аудиторії за допомогою зображення профілю: якщо ми говоримо про акаунт НУО, то це може бути чіткий лого. Потім виберіть заглавне зображення, що відтворює вашу місію і суть роботи організації. Це може бути стилізоване визначення місії, ваших послуг чи продуктів, візуалізація робочого процесу або ландшафт місцевості, де ви працюєте. Що б ви не вибрали, це має показати фоловеру, у чому ваша пристрасть, заради чого ви працюєте.

Біо вашого профілю є третім ключовим елементом першого враження користувача, тому будьте стислими, але інформативними. Якщо ви це обмірковуєте, то додайте фразу, яка передає унікальний шарм вашої організації. Не обов’язково, щоб ваше біо було сухим і формальним.

 

Активність

Depositphotos_174294604_L

Дослідження показують, що ідеальна кількість дописів на день становить від трьох до семи. Коли акаунти публікують забагато відразу, захаращують канали, то підписники можуть переповнитися контентом і, зрештою, натиснути страшну кнопку “Відписатися”. З іншого боку, акаунти без щоденної присутності можуть здаватися неживими та нецікавими.

Інші ключові моменти, які слід пам’ятати, — це час доби та день тижня. Для всіх акаунтів, особливо для НУО, публікації у вихідні дні, як правило, приносять найменшу кількість активності, тоді як публікація рано в будні отримує найбільшу кількість відповідей. Дослідження, проведене Sprout Social, свідчить, що середа о 10-11 ранку та 14-16 год. є ідеальним часом для включення фоловерів (а ми нагадаємо — йдеться про американські США). Найгірший день — неділя. 

Звісно, ми радимо придивитися до власного акаунту та зрозуміти найкращий алгоритм для себе. У вашому профілі є розділ Аналітика, де ви можете відстежувати топ твіти, топ згадки, нових фоловерів, Tweet impressions та ін.

Традиційно додаємо трішки дотичних корисностей:

 

Контент

pexels-vlada-karpovich-4050395

Контент, який ви створюєте та ретвітите, є найважливішим аспектом вашої присутності в Twitter. Статті, якими ви ділитеся, світлини, які ви публікуєте, і цитати, які ви ретвітите — є душею акаунту, тим, заради чого ваші читачі залишаться.

Світлини та відео — це те, що треба, коли справа доходить до наповнення вашої стрічки. Вони зацікавлюють людей і дають вашій аудиторії чудове уявлення про те, чим займається ваша організація. Розміщення веселих (але релевантних) гіфок і мемів поміж більш серйозних інформаційних публікацій — це чудовий спосіб зробити вашу стрічку приємною та цікавою. 

Коли ви скролите стрічку, діліться публікаціями від організацій-партнерів, які працюють з вашими темами та інфлюенсерів, які підримують ваші ідеї та мають ті ж пристрасті. Не весь ваш контент повинен генеруватися самостійно: статті та дописи в блогах інших користувачів також можуть розповісти вашим читачам про те, що вас хвилює. Щоб збільшити присутність — цитуйте твіт, додавайте свій коментар та реакцію, затегайте авторів.

Щоб переконатися, що ваш контент знайдуть, додайте невелику кількість хештегів до кожної публікації. Ви можете включити їх у основне тіло тексту або вставити в кінці, але використовуйте слова, які можна легко знайти та такі, що відповідні до ваших тем.

“Поширюйте любов, — підтверджує у статті Twitter for nonprofits: 8 Ways to Increase Twitter Followers Кендес Хо. — Знаєте, як це відбувається: око за око, лайк за лайк, ретвіт за поширення? Радше ретвітнуть того, хто ретвітить їх. Крім того, ретвічення контенту інших людей поєднує вас зі спільнотою та показує, що ви не просто творець контенту, а й куратор контенту. Це  не зовсім інтуїтивно зрозуміло, але ретвіти допомагають вам залучити підписників так само (якщо не більше) ніж написання власних твітів.

Ви отримуєте лайки — як вільні гроші, які можна витратити! Коли ви лайкаєте твіти, це створює враження про ваш бренд. Уявіть собі, що ви створюєте 1000 вражень про бренд на день і як це залучення може конвертуватися. Проте не робіть цього бездумно, інакше ви отримаєте бездумні взаємодії у своїх твітах, які не призведуть до жодних конверсій. Натомість переконайтеся, що ви лайкаєте правильний контент, створений:

- організаціями, які вам подобаються
- тими, з ким ви хочете запартнеритися
- інфлюенсерами у вашій темі 

Будьте самі собі амбасадорами, — говорить Кендес Хо. — Нам, як соціальним істотам,  подобається чути більше від людей, ніж від організацій, тому що це більш особисте. Попросіть своїх членів команди, волонтерів стати неофіційними або офіційними амбасадорами бренду, цитуючи ваші ретвіти. Хтось може навіть включати посилання на ваш акаунт у своїй біо.

Говорячи про фото та відео, постіть їх нативно (природно) у Twitter, навіть якщо ви публікуєте лінк. Twitter хоче, щоб люди залишалися на його сайті, тому віддає перевагу, коли користувачі можуть переглядати контент без переспрямування. Це може бути не ок для для трафіку вашого веб-сайту, але це чудово для взаємодії в Twitter: Twitter покаже ваш контент більшій кількості людей (які люблять візуальність, бо хто ж ні?). Іншим плюсом зображень є те, що ви можете використовувати їх, щоб розширити кількість символів, включивши скріншот тексту або статті. Наприклад, можна використовувати Canva — як простий інструмент для додавання тексту до зображень, коли є що сказати”. 

 

Взаємодія

Man holding iPhone 6 with Twitter on the screen

 

Взаємодія з онлайн-спільнотою є важливою для розвитку присутності вашої громадської організації. Позначити авторів у своїх ретвітах — це початок, але є також безліч інших способів конекту.

Однією з фантастичних форм взаємодії можуть стати опитування. Люди люблять ділитися своїми думками! Перевіряйте, що є в тренді, і запитайте думку своїх підписників. Пощення веселих і актуальних речей підвищить залученість і може створити значущі та прості зв’язки з вашою спільнотою.

Тегання інших та тегання вас — це дві важливі речі, які варто пильнувати. Не бійтеся звертатися до брендів і користувачів, яких ви підтримуєте, позначаючи їх у публікаціях. Твіти громадських організацій можуть дублюватись англійською, це може допомогти знайти увагу активним в мережі представникам міжнародних донорів, журналістів, а за ключовими хештегами соціальної кампанії чи флешмобу — вас можуть знайти і журналісти, і лідери думок, можливо, Голова Делегації ЄС або посол Швеції (до речі, вони є активними твітерянами).  Повідомляйте, що вам подобається, до чого ви прагнете прикувати увагу, реагуйте —  швидка відповідь каже про ваше бажання бути залученими.

Створіть списки, як загальнодоступні, так і приватні, щоб відстежувати своїх підписників і людей, яких ви хочете бачити вашими підписниками! — радить Кендес Хо. — Публічні списки для акаунтів, які ви хочете конвертувати у своїх підписників. Ви можете назвати свій загальнодоступний список якось на кшталт “НУО, які я люблю!”. Ці організації отримають сповіщення про те, що ви додали їх до свого списку. Є надія, що після того, як вони побачать ваше сповіщення, це спонукатиме їх перевірити ваш акаунт (тому перше враження є важливим), а після цього вони можуть поставити вам лайк або підписатися на вас. Взаємність лайків чи підписок не гарантовано, але спробувати точно варто! Приватні списки інфлюенсерів або акаунтів, які ви любите та якими захоплюєтеся. Це ті організації, які ви хочете відстежувати та бути в курсі того, що вони роблять. Створення цих списків спрощує швидке інформування і ретвічення, що відповідає вашим інтересам, оскільки ваша стрічка буде складатися з добірного списку контенту з акаунтів, яким ви довіряєте”. Ми нарахували тві акаунт Простору у 206 різних списках (списки від різних донорів, медіа (чимало 3акордонних), активістів – і  особливо тішать їхні креативні назви). І за цим показником також цікаво дізнаватись, як нас сприймають і що з контенту очікують в цій мережі.

 

Інтеграція

pexels-tracy-le-blanc-607812

Якщо ваша громадська організація існує певний час, швидше за все, у вас є веб-сайт, сторінка у Facebook і, можливо, навіть блог. Це означає, що вам не потрібно починати з нуля, коли ви будуєте базу. Ви можете легко додати посилання на Twitter до всіх ваших існуючих сайтів, а ваші дописи в блозі можуть створювати прості релевантні твіти.

Не соромтеся використовувати трішки перехресної промоції, повідомляючи своїм підписникам у Facebook про ваш Twitter і навпаки. Будь-який із ваших відданих прихильників, ймовірно, скористається нагодою конектитися через Twitter.

 

Замість висновків…

Створіть гарне перше враження,  — говорить Кендес Хо. — Ніхто не захоче прокручувати весь ваш контент, щоб дістатися до хороших речей (але також будьмо реалістичними: усі матеріали мали би бути хорошими). Тому переконайтеся, що у вас є гарне поєднання твітів перед блоком рекомендацій, наприклад, закріплені твіти, що найбільше залайкані/зашерені, кілька ретвітів, щоб показати, що ви відкриті, а також деякі світлини та відео.

Залишайтеся в тренді. Twitter – це про сьогодення. Подивіться, що є в тренді, і спробуйте знайти розмову, в якій може брати участь ваша організація. Єдиний спосіб залишатися в тренді – це бути присутнім у Twitter якомога частіше. Знайдіть у своїй команді досвідченого твітерянина чи твітерянку або по черзі входьте в Тві-світ. Досліджуйте платформу протягом 20-30 хвилин щодня, таким чином ви можете залишатися в курсі.

Майте на увазі, що все змінюється і тренди можуть померти протягом 24 годин. Тож дійте швидко або не дійте взагалі! Спостерігайте за тим, як Twitter росте і розвивається, будьте в курсі трендів і не дозволяйте своєму акаунту старіти.

Це лише кілька порад з використання Twitter для НУО, як ви можете стати TweetStar, але найкращий спосіб — просто зайти і спробувати, щоб побачити, що працює для вас”.

Збирання більшої кількості підписників у Twitter — може бути повільним процесом, але ці кілька речей допоможуть вам створити привабливу атмосферу для спільноти Twitter. Не засмучуйтеся, якщо ваш профіль не зростає відразу на тисячі фоловерів: продовжуйте публікувати креативний контент, спілкуватися з тими, хто поділяє ваші ідеали, і люди неодмінно закохаються у вашу організацію! 

І будемо дуже раді побачитись — у Twitter, там Простір уже як 12 років твітить з любов’ю про громадський сектор) Ми переконані, що Twitter — це чудова платформа для громадської комунікації, просування обізнаності про бренд і відстеження важливих трендів. Гадаємо, що у вас тепер є більше ідей для вашого нового чи оновленого Twitter профіля.


Останні публікації цього розділу:

Бренд НУО: якщо ви його не формуєте – це роблять за вас

А ваша НУО має велику мрію? Визначаємось з візією та місією

Три прості способи для НУО бути адаптивними у мінливих обставинах

З випадкових відвідувачів/ок — у прихильники/ці: як зробити сайт НУО привабливим?

Facebook та його алгоритми: як НУО не пасти задніх