Топ-5 інструментів фандрейзингу для громадських організацій: що працює сьогодні

Фандрейзинг є невід’ємною складовою діяльності кожної громадської організації. Це — системна робота, яка дозволяє мати достатньо ресурсів для успішного розвитку і досягнення цілей. Про ...

slider_CS_2025_9_25_fdrng

Громадський Простір

Фандрейзинг є невід’ємною складовою діяльності кожної громадської організації. Це — системна робота, яка дозволяє мати достатньо ресурсів для успішного розвитку і досягнення цілей.

Про універсальні інструменти фандрейзингу для ОГС спеціально для Бази знань розповідає команда КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення”.

 

Depositphotos_140113634_L

 

Донорська допомога

 

Міжнародні донори з 1992 року через конкурси грантів підтримують організації, чиї ідеї вирішують суспільно значущі проблеми. Секрет успіху — чітко сформульовані ціль і задачі, простота і зрозумілість самої проєктної заявки, прозора звітність, історія команди та довіра до неї з боку цільової аудиторії і стейкхолдерів. Як написати проєктну заявку, яку підтримають, можна дізнатися придбавши чекліст “Успішна проєктна заявка”, авторкою якої є Алла Волошина.

 

Державне фінансування

 

Через відкриті конкурси проєктів держава та місцеве самоврядування фінансують ініціативи громадських організацій. Важливо слідкувати за оголошеннями, які розміщуються на сайтах місцевих рад та міністерств. До прикладу, Кропивницька міська рада на постійній основі проводить конкурс “Дієві ініціативи”, а Міністерство молоді і спорту реалізує соціальну програму “Молодь України” в тому числі через конкурси грантів для організацій громадянського суспільства. Заявка має відповідати умовам конкурсу та бути вчасно поданою. 

 

Підтримка бізнесу та меценатів

 

Компанії, бізнеси шукають партнерів серед громадських організацій, які спроможні зробити реальний внесок у покращення якості життя жителів громад. Щоби залучити фінансування від бізнесу, необхідно лаконічно описати, чому ваш проєкт вартий інвестицій і яку користь партнер отримає від співпраці. Ключ до ефективної взаємодії — прозорість, чіткі результати та дотримання стратегії “виграш — виграш”.

 

Depositphotos_136645358_L (1)

 

Соціальне підприємництво

 

Це рівень «PRO» — коли ваша діяльність приносить не лише користь, а й дохід, який знову інвестується у соціальні зміни. Власне виробництво, освітні послуги чи унікальні продукти з місцевим колоритом можуть стати сталим джерелом фінансування та зміцнити вашу незалежність. Дізнатися більше про те, як завдяки соціальному підприємництву волонтери та громадські активісти змінюють життя в громадах можна тут.

 

Краудфандинг

 

Це залучення донатів від багатьох людей. Краудфандинг працює у форматі “людина — людина”. Просити гроші можна як у соціальних мережах, так і на краудфандингових платформах. Про можливості краудфандингових платформ можна більше дізнатися тут. Правильно реалізована краудфандингова кампанія, продумана історія та яскрава візуалізація здатні не лише зібрати потрібну суму, а й залучити нових прихильників. Краудфандинг перевіряє ідею на життєздатність: якщо спільнота для її втілення готова вкладатися грошима, значить ви на правильному шляху.

 

Бажаєте глибше вивчити тему фандрейзингу та набути практичних навичок у залученні фінансування? Реєструйтеся на онлайн-курс «Ефективний фандрейзинг у деталях 3.0», який проведуть досвідчені експертки Кіровоградської обласної організації Всеукраїнської громадської організації «Асоціація сприяння самоорганізації населення» — Алла Волошина та Світлана Дубина Литвиненко. Старт курсу — 05 листопада, деталі можна почитати тут.  Успішні організації будують цілісну систему фандрейзингу, комбінуючи різні підходи та створюючи фінансову спроможність для реалізації добрих справ. Зареєструйтеся на курс і зробіть свій крок до фінансової незалежності!

 

Читайте також: 

Чому ОГС роблять одну й ту ж помилку, запускаючи фандрейзингову діяльність?

П’ять порад із цифрового фандрайзингу для невеликих НУО

Як отримати пожертви на значущі дії: 9 простих тактик для НУО

Грантові практики: проєктний підхід та міжнародне партнерство

 


Останні публікації цього розділу:

Як взяти свідчення про сексуальне насильство під час війни: поради для медіа та ОГС

Як зробити свій бренд впізнаваним: брендбук для громадських організацій

Соціальні послуги без ПДВ: які зміни приніс новий закон для ГО та БО

9 важливих елементів брендингу для НУО

Як НУО ефективно вийти у медіапростір: 8 порад від комунікаційниць з досвідом

  • Виктор Галкин

    Корисна інфа, тільки це не "інструменти", а джерела фінансування. Інструментом є із згаданого лише краудфандинг.