Як НУО ефективно вийти у медіапростір: 8 порад від комунікаційниць з досвідом
Наші партнери з КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” підготували для Бази Знань черговий корисний гайд з порадами, які стануть у пригоді всім, хто тільки починає висвітлювати ...
Додано:
Громадський Простір

Наші партнери з КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” підготували для Бази Знань черговий корисний гайд з порадами, які стануть у пригоді всім, хто тільки починає висвітлювати діяльність своєї організації в медіапросторі. Усе — на основі практичного досвіду команди, яка наразі втілює проєкт “Волонтерський крафт задля Перемоги” і Програму підтримки волонтерських центрів за фінансової підтримки National Endowment for Democracy.
У контексті цієї теми, Громадський Простір поцікавився, а що, на думку самої команди, стало вирішальним game changer в комунікаціях — який новий підхід, інструмент або стратегія дали ефект?
І ось ці Топ-3 комунікаційні рішення, які одразу дали результат:
1. Брендбук — більше, ніж дизайн
Розробка брендбуку (логотип, візуальні елементи, символи, що відображають ідентичність організації) суттєво посилила впізнаваність організації та її експерток у публічному просторі.
2. Мапа контактів — ключ до видимості
Формування бази ЗМІ дозволила оперативно ділитися важливою інформацією в регіонах і доносити меседжі до цільової аудиторії без зайвих затримок.
3. Команда як єдиний механізм
Чіткий розподіл ролей відповідно до компетенцій кожного підвищив ефективність команди та якість реалізації комунікаційних завдань.
А більше порад і спостережень з практики ви дізнаєтесь від комунікаційниць КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення”:
Починати комунікувати роботу організації у медіа – це завжди трішки виклик і водночас можливість. Важливо не просто створювати матеріали, а будувати довіру, транслювати сенси й доносити те, що стоїть за вашою щоденною роботою.
8 порад комунікаційникам, які тільки починають висвітлювати діяльність громадських організацій:
Дізнайтеся яка місія, візія та напрями діяльності організації
Чітке усвідомлення чим займається організація допоможе генерувати меседжі, які співвідносяться із її діяльністю. Контент має бути різноманітним і максимально транслювати ті сенси й ідеї, що сповідує організація.
База – це база
Створіть перелік медіа, із якими хочете співпрацювати. Сформуйте базу, в яку внесіть контакти онлайн-видань. Напишіть редакціям, розкажіть про свою діяльність і запитайте, які теми будуть цікавими для їх читачів.
Взаємодійте із контентом на платформі, де просуваєте діяльність
Будьте активними, щоб забезпечити видимість організації серед підписників та алгоритмів соціальної мережі, де ви присутні. Коментуйте чужі дописи, вступайте в діалоги, додавайтеся в друзі, поширюйте контент, який буде релевантним для вашої цільової аудиторії.
Колаби – це сила
Включаємо детектива і йдемо на пошуки! Створюємо базу потенційних організацій, із якими можна заколабитися й згенерувати спільний контент. Це взаємовигідна співпраця, адже ви зможете підсилити свою експертність, обмінятися підписниками і збільшити залученість ваших дописів.
Аналізуйте свою медіадіяльність
Без рефлексії і фіксації конкретних цифр ви не зрозумієте куди і як рухатися. Пропишіть метрики, за якими будете оцінювати ефективність проробленої робити. Наприклад, фіксуйте кількість опублікованих матеріалів, кількість переглядів, кількість підписників, топ дописів за поширенням, коментарями, взяємодіями.
Знаючи який контент краще підходить вашій ЦА, ви зможете адаптувати його під цілі й задачі організації.
Не створюйте контент заради контенту
Кожна ваша публікація має виконувати задачу, що відповідає цілям вашої платформи.
Запитайте себе: Для кого ця публікація? Що вона дає читачу, яку його біль вирішує? Що читач має зробити з отриманою інформацією або після її прочитання?
Не женіться за мільйонами
Якщо у вас немає великої кількості підписників чи переглядів, це ще не означає, що ви або ваш контент нецікаві. У вас може бути просто достатньо вузька ніша. Головне, щоб ваші підписники були “живими” — лишали вподобайки та коментарі, зберігали контент тощо. Навіть із маленькою авдиторією можна мати сильне поле довіри й комунікації та будувати потужне ком’юніті.
Змінюватися — це нормально
Будьте готові, що постійно потрібно тримати руку на пульсі. Тренди, зміна алгоритмів – це те без чого неможливі комунікації у сучасному світі. Тут завжди присутня динаміка і розвиток. Тримайте фокус на своїх задачах і ви неодмінно досягнете успіху!
Команда КОО ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення” пропонує усім, хто бажає посилити свою експертність у цьому питанні, пройти спеціально розроблений вебінар про комунікації через призму свого досвіду і діяльності. Якщо зацікавлені — заповнюйте анкету.
Ініціюючи багато років тому створення Бази Знань, ми щиро вірили, що Громадський Простір зможе не лише інформувати про громадські проекти та заходи, а разом з нашою спільнотою також впливати на якість комунікацій НУО, посилювати знання з організаційного розвитку, вчити/сь впроваджувати різні діджитал новації. І ми завжди вдячні партнерам, які поділяють цю місію, долучаються і радо діляться своїм практичним досвідом з громадським простором.