Комунікації громадських організацій: правила Facebook і Twitter

На продовження мінісерії порад від Анастаії Нуржинської, які допоможуть громадським організаціям бути більш ефективними в інформуванні, говоримо детальніше (читай практичніше) про використання ...

hands-woman-laptop-notebook

Громадський Простір

На продовження мінісерії порад від Анастаії Нуржинської, які допоможуть громадським організаціям бути більш ефективними в інформуванні, говоримо детальніше (читай практичніше) про використання сучасних інструментів в комунікаційній стратегії громадських організацій, зокрема про роботу з соціальними мережами.

Інструменти комунікацій для НУО

У соціальних мережа основне правило спілкування з аудиторією залишається – визначте свою аудиторію. Ви не зможете осягнути за допомогою Facebook відразу усіх аудиторій, робити бюрократичні звіти про зустрічі та тренінги, а поряд з цим надавати практичну інформацію для певної групи жінок, спілкуватися зі студентами чи звітувати перед донорами. Це буде складно. Ви втратите одну з аудиторій.

У вас повинна бути стратегія. Далі ви дивитеся, хто є вашою основною аудиторією, які у вас завдання і чи відповідають вони інтересам аудиторії. А наприклад у Twitter основна аудиторія – журналісти та донори. Ви можете присвятити його звітності, лобіюванню та адвокатуванню.

У вас повинна бути стратегія

Щоб краще комунікувати у соціальних мережах, ви можете зробити наступне:

1) розробити три завдання з комунікацій на наступний рік;

2) моніторити цікаві приклади інших організацій;

3) поширювати практичну інформацію та додавати call to action.

Хто саме є вашою цільовою аудиторією, яка допоможе вирішити завдання вашого проекту? Якщо ви фокусуєтесь на партнерах, ви розумієте, що це буде невелика група людей – 200-500. Але якщо у вас є амбіції бути як ЮНІСЕФ, який має понад 100 тисяч підписників, чи ТСН, то варто розуміти, що вони мають дещо ширшу аудиторію і утримують її за допомогою дуже релевантного контенту. ЮНІСЕФ пропонує контент для мам, практичні поради, гарні картинки про дітей, батьківство і менше про офіційні зустрічі.

0

 

І навіть якщо ви фокусуєтеся на партнерах, то їм не цікаво, який ви провели тренінг чи зустріч. Але що це дає їм? У цьому випадку я рекомендую: робіть пости не “ми зустрілися чи провели тренінг” (це цікаво тільки учасникам) – робіть “5 порад від нашого експерта як зробити…” Це цікаво більшому колу людей. Так, там будуть фото з тренінгу. Люди тегнуть себе і допоможуть поширити інформацію. Але сам контент буде практичним для більшої кількості людей.

Сторінка організації повинна надавати послуги, розказувати про те, що цікаво та корисно аудиторії

Ваш представник зустрівся з міжнародними партнерами. Зробіть з цього підбірку “3 цікаві речі, які вам потрібно знати про практику попередження домашнього насильства у Швеції”. Це стає практичним, цікавим і корисним. Або таку цікаві цифри “If you are a woman” від The Independent:

this-your-life-independent

 

Такий пост будуть лайкати і підписуватися на вас.

Сторінка організації повинна надавати послуги, розказувати про те, що цікаво та корисно аудиторії. Спробуйте кожну зустріч в голові тримати запитання: як це може зацікавити більшу кількість людей. І якщо ви зможете знайти цей шлях, то пост буде вартий того, щоб його розмістити. Якщо ні, то почекайте і зробіть план, що саме протягом тижня ви будете розміщувати, що цікаво вашій аудиторії.

Facebook для всіх не спрацює

Працюйте з однією аудиторією, а не з усіма разом. У Facebook сфокусуйтеся на одній аудиторії, у Twitter – на іншій. Facebook для всіх не спрацює. Ви маєте стати або розважальним, або практичним контентом. Розважальним бути дуже важко, тому що ми не зірки, тому розважання залиште на один пост у п’ятницю – гарна картинка з написом “гарних вихідних”. А решту 6 днів залиште на щось практичне, що стосується вашої діяльності: огляд законодавства, поради, порівняння, цікаві лінки, гранти, навчання тощо. Це все може стати вашим контентом. Не завжди це буде про вашу діяльність, але це те, що працює. Зараз працює контент.

Далі буде…

 

А почали з:

 

Підготував Олександр Ярощук, робота з текстом – Юлія Садовська.


Останні публікації цього розділу:

Діджитал-стратегія з нуля: розгорнуті поради для громадських організацій

5 технік для складання ефективних грантових пропозицій

П’ять шаблонів для створення впливової інфографіки для НУО

Як створювати контент, оптимальний для пошукових систем

SMM для громадського сектору: чому просто вести соцмережі вже недостатньо?

Огляд NGO Technology Report 2019: витрати на технології зросли на 51%