16 тактик для підвищення органічного охоплення YouTube-каналу НУО

З понад 2,5 мільярдами активних користувачів, YouTube — важливий інструмент для НУО, що допомагає розповідати свої історії мільйонам людей по всьому світу. А для українських організацій ...

youtube

Громадський Простір

З понад 2,5 мільярдами активних користувачів, YouTube — важливий інструмент для НУО, що допомагає розповідати свої історії мільйонам людей по всьому світу. А для українських організацій громадянського суспільства, сьогодні, у час війни, YouTube — це можливість доносити правду, щоб протидіяти російській пропаганді. Це можливість підтримувати міжнародну солідарність, мобілізувати допомогу, залучати волонтерів та підвищувати обізнаність про ситуацію в Україні. 

То що НУО варто знати, щоб підкорити алгоритм YouTube? У цій статті зібрали 16 практичних порад, які допоможуть покращити органічне охоплення та збільшити шанси потрапити в рекомендації.

 

Беззаперечний лідер

 

Попри зростання популярності інших платфом, наприклад, TikTok, й посилення конкуренції у сфері цифрового відео, YouTube продовжує зміцнювати свої позиції.  А завдяки впровадженню формату коротких відео (YouTube Shorts) ця платформа продемонструвала готовність адаптуватися до змін у вподобаннях аудиторії — і саме це дозволяє утримувати увагу глядачів.

Маємо для вас трішки цікавих даних від datareportal:

  • YouTube — найпопулярніша соціальна платформа за кількістю активних користувачів. На початку 2025 року YouTube був найбільш уживаною соцплатформою. 
  • YouTube — ТОП платформа, на яку користувачі витрачають найбільше часу. Користувачі проводять майже вдвічі більше часу на YouTube, ніж у конкурентній мережі TikTok. 
  • На початку 2025 року YouTube мав 21,6 мільйона користувачів в Україні, згідно з рекламними інструментами Google.
  • Серед загальної аудиторії YouTube — найбільшу частку становлять чоловіки віком від 25 до 34 років. Втім, цікаво, що серед аудиторії віком 65 років і старше YouTube охоплює більше жінок, ніж чоловіків. Що стосується України, то 53,4% дорослої рекламної аудиторії YouTube в Україні становлять жінки, а 46,6% — чоловіки.
  • А як щодо найпопулярнішого контенту на платформі? Майже 16 мільярдів переглядів…. барабанний дріб!!! І це відео “Baby Shark Dance”. Лише за останні 12 місяців це відео набрало ЩЕ 1,5 мільярда переглядів і 2 мільйони додаткових вподобань. І так, у ТОПі — контент, зокрема музичний, який дивляться та слухають діти.

 

Як покращити органічне охоплення на YouTube: 16 порад

 

Depositphotos_241642414_L

Якоїсь офіційної інструкції до алгоритму YouTube не існує, однак варто знати: алгоритм слідує за аудиторією. 

Як YouTube підбирає для вас відео? Перш за все, використовуються такі фактори, як тривалість перегляду (watch time), показник клікабельності (CTR), оцінка задоволеності, а також звички перегляду на різних пристроях і в різний час доби. Мета алгоритму — показувати користувачам найбільш релевантний і цінний контент, щоб утримувати їх зацікавленими та активними на платформі. Враховуючи все вище перелічене, YouTube рекомендуватиме вам відео, яке, “на його думку”, вам найімовірніше буде цікаво та приємно дивитися.

Пропонуємо вам 16 порад, що допоможуть збільшити шанси вашого відео бути рекомендованим.  

 

Досліджуйте ключові слова

 

YouTube є не лише відеоплатформою, а й пошуковою системою, тому важливо використовувати точну, лаконічну мову, яку люди вже використовують під час пошуку. Тобто, якщо ви завантажуєте відео на тему фандрейзингу, у заголовку та описі варто включити слова “фандрейзинг” “гранти”, “гроші” , а також чітко вказати тематику або сюжет відео.

Коли ви визначили свої основні ключові слова, використовуйте їх у чотирьох місцях:

  • У назві файлу (наприклад, fundraising-for-NGOs.mov). Адже YouTube «читає» назви ваших файлів. Тож оновіть ваш файл «DVV12389» чимось, що містить ваше ключове слово і має сенс.
  • У заголовку
  • В описі відео на YouTube (особливо у перших двох рядках, які видно без натискання «ще»)
  • У субтитрах і титрах (завантажте SRT-файл, щоб поліпшити можливість пошуку)

Але не варто:

  • Використовувати ключові слова в тегах відео. Згідно з YouTube, теги «відіграють мінімальну роль у пошуку відео».
  • Зловживати ключовими словами. Алгоритм YouTube віддає перевагу природній мові, а надмірне використання ключових слів порушує політику платформи щодо спаму, оманливих дій та шахрайства.

Корисна порада: безплатні інструменти, як-от Google Keyword Planner та рекомендації пошуку на YouTube, можуть допомогти вам знайти релевантні ключові слова.

 

Пишіть привабливі заголовки (але не клікбейтні)

 

Заголовок — це ваше перше враження. Алгоритм YouTube відстежує CTR (показник клікабельності), тому привабливий заголовок може суттєво підвищити видимість відео.

  • Використовуйте фрази, що зацікавлюють (наприклад: «Ці три інструменти утричі збільшили залучення коштів для НУО…»)
  • Додайте число або формат списку («5 помилок фандрейзингу, які …»)
  • Намагайтеся вмістити заголовок у межах 60 символів, щоб його не обрізало в результатах пошуку

Просто пам’ятайте: уникайте оманливих заголовків. Якщо люди клікають на ваше відео, а потім швидко переходять, алгоритм відсуне ваше відео на другий план. 

 

Створюйте привабливі обкладинки для відео 

 

Ваша обкладинка та заголовок працюють у парі для того, щоб збільшити кількість кліків.

Щоб максимізувати привабливість вашого відео:

Завантажте власну обкладинку (і дотримуйтесь єдиного візуального стилю для всіх ваших обкладинок)

Використовуйте дуже контрастні кольори та жирний текст

Показуйте емоції або екшн-кадри, щоб створити інтригу

Безкоштовні інструменти, наприклад, Canva, можуть допомогти вам створити візуально привабливі обкладинки.

 

Переходьте на трендові теми

 

Depositphotos_298081726_L

YouTube просуває свіжий контент, пов’язаний з актуальними подіями, трендами та вірусними темами.

Використовуй Google Trends або вкладку “Trending” на YouTube, щоб дізнатися, що зараз популярне.

Але! Створюйте трендові відео лише тоді, коли вони відповідають вашій сфері та встановленому стилю бренду.  

 

Збільшуйте кількість переглядів з інших джерел

 

Перегляди, які не надходять від алгоритму YouTube, все одно можуть вплинути на ваш успіх з алгоритмом.

Наприклад, ви можете залучати перегляди з допомогою реклами на YouTube, зовнішніх сайтів, крос-промоції в соцмережах, а також через партнерства з іншими каналами чи брендами — усе це може допомогти здобути перегляди й підписників, залежно від вашої стратегії.

Алгоритм не покарає ваше відео за те, що воно має багато трафіку з іншого сайту. Це важливо, оскільки показники кліків (CTR) і тривалості перегляду часто падають, коли основний трафік відео надходить з реклами або зовнішнього сайту. За словами команди розробників YouTube, алгоритм звертає увагу лише на те, як відео працює в контексті. Отже, відео, яке добре показує себе на головній сторінці, буде показано більшій кількості людей на головній сторінці, незалежно від того, як виглядають його показники переглядів на сайтах.

Корисна порада: Вбудовування відео з YouTube на ваш веб-сайт чудово впливає як на SEO вашого сайту в Google, так і на кількість переглядів вашого відео на YouTube. 

 

Заохочуйте коментарі, поширення й збереження відео

 

Depositphotos_646857914_L

Щоб ваша аудиторія зростала, вам потрібно розвивати стосунки з глядачами. Для залучення звертайте увагу на ті сигнали взаємодії, які вказують YouTube, що ваше відео варте рекомендації:

  • Ставте прямі запитання у відео (наприклад: «Яка стратегія спрацювала для тебе? Напиши в коментарях!»)
  • Використовуй опитування та закріплені коментарі, щоб розпочати розмову
  • Завершуйте відео чітким закликом до дії (наприклад: «Якщо було корисно — тисни на кнопку “поділитися”!»)

Ось ще кілька варіантів “заклику до дії” для НУО — наприклад, підпишіть петицію, зробіть донат, станьте волонтерами. Але щоб ваш “заклик до дії” не загубився, оберіть одну чітку і конкретну дію, яку ви хочете від глядача, і зробіть на ній акцент у відео. 

 

Відповідайте на коментарі та взаємодійте зі своєю аудиторією

 

YouTube винагороджує авторів, які взаємодіють зі своєю аудиторією.

Відповідайте на перші коментарі — це може підвищити рейтинг у перші години.

Використовуйте кнопку із сердечком (“сподобалося автору”), щоб виділити найкращі відповіді.

Закріпіть найцінніший коментар, щоб підтримати обговорення й заохотити нові реакції.

Вас завалюють неактуальними коментарями? Скористайтеся вкладкою YouTube «На перегляді», щоб відфільтрувати спам-коментарі. 

 

Публікуйте в найкращий час для вашої аудиторії

 

Алгоритм YouTube безпосередньо не враховує час або день публікації під час формування рекомендацій. Проте він зважає на популярність та зацікавленість відео. А один із найнадійніших способів отримати більше переглядів — опублікувати відео тоді, коли ваша аудиторія онлайн.

Готуйте відео заздалегідь та використовуйте інструменти планування для максимального охоплення.  

 

Зробіть свої відео доступними для всіх

 

Доступність соціальних мереж — це процес створення контенту в соціальних мережах, який є інклюзивним для всіх, включно з людьми з інвалідністю.

На YouTube це може виглядати як включення прихованих субтитрів до відео, додавання Alt тексту, що допоможе перевести вміст обкладинок ваших відео в слова, або використання описових підписів, які легко читаються пристроями для читання з екрана.

Ігнорування доступності соціальних мереж закриватиме ваш контент для широкого кола глядачів, що призведе до меншої кількості переглядів, меншої залученості та загалом до меншого просування алгоритмом YouTube. 

 

Зацікавте свою аудиторію протягом перших 5 секунд

 

Якщо ви втрачаєте глядачів на початку, YouTube не рекомендуватиме ваше відео.

Вирізайте повільні вступні слова — переходьте одразу до суті

Використовуйте тизер, щоб зацікавити («До кінця цього відео ви дізнаєтеся, як…»)

Додайте динамічний монтаж, графіку або текст на екрані, щоб утримати увагу глядача

А коли глядач уже дивиться одне з ваших відео, зробіть усе, щоб йому було зручно продовжити перегляд вашого контенту та залишитися в екосистемі вашого каналу. 

 

Використовуйте розділи та таймкоди

 

Довгі відео краще сприймаються, якщо вони добре структуровані. Допоможіть глядачам легко переходити до улюблених розділів або переглядати важливу інформацію ще раз.

Додайте таймкоди в опис (наприклад: «0:00 Вступ | 1:30 Крок 1 | 3:45 Завершальні поради»). І пам’ятайте: розділи підвищують CTR, оскільки дозволяють глядачам переглядати вміст заздалегідь, ще до того, як вони натиснуть на відео. 

 

Створюйте плейлисти, які хочеться дивитися без зупинки

 

Плейлисти збільшують загальний час перегляду за сесію — а це один із ключових сигналів для алгоритму.

Скористайтеся цим: об’єднуйте відео в тематичні добірки (наприклад, «Фандрейзинг для НУО»)… 

Також можна ввімкнути функцію «Автовідтворення наступного відео», щоб утримати увагу глядачів. 

 

Використовуйте кінцеві заставки та картки YouTube

 

Ці зручні інтерактивні елементи допомагають утримати глядача, спрямовуючи його до іншого вашого контенту.

Скористайтеся цією можливістю, щоб утримати увагу ваших глядачів! Спробуйте додавати 2-3 елементи кінцевих заставок (наступне відео, кнопка підписки, плейлист) до кожного відео.

Також можна використовувати картки, щоб рекомендувати схожі відео протягом вашого контенту.

Корисна порада: Створення відео-серій — чудовий спосіб скористатися нещодавнім зростанням кількості глядачів.  

 

Аналізуйте

 

Як і в усьому, що стосується соціальних мереж, дані — ваш найкращий помічник. Якщо ваша стратегія застопорилася або не дає результатів, пора звернути увагу на аналітику. 

Без детальної аналітики та відстеження даних ви лише будуєте припущення. Дізнайтеся більше про свою аудиторію YouTube, заглибившись у свою аналітику або безпосередньо через YouTube, або за допомогою інших інструментів для вивчення аудиторії. Розуміння їхнього місцезнаходження, статі та віку може допомогти вам розробити контент-стратегію. Аналіз того, як вони взаємодіють з вашими відео — залученість, час перегляду та інші важливі метрики соціальних мереж — також вкаже вам правильний напрямок. 

 

Тестуйте все: тривалість відео, обкладинки та заголовки

 

Коли справа доходить до експериментів, YouTube надає вам для цього безліч інструментів.

Платформа не надає переваги ані довгим, ані коротким відео — вона надає перевагу залученню. Тому при створенні відео менше думайте про загальну тривалість, а більше про створення цікавого контенту, який змусить глядача додивитися його до кінця, незалежно від того, наскільки довгим чи коротким є ваше відео.

Якщо люди перестають дивитися вже на 25% перегляду — це поганий знак, незалежно від того, триває ваше відео 6 хвилин чи 60.

Корисна порада: зверніть увагу на показник утримання аудиторії, щоб зрозуміти, скільки часу ваші унікальні глядачі зазвичай дивляться відео. Це допоможе вам краще адаптувати контент.

YouTube також дозволяє легко оновлювати обкладинки та заголовки. Змініть обкладинку та відстежуйте показник клікабельності (CTR), експериментуйте доти, доки не знайдете найуспішніший варіант.

Спробуйте тестувати різні стилі заголовків (наприклад, у формі запитань або у форматі списку), щоб зрозуміти, що найкраще відгукується вашій аудиторії. 

 

Слідкуйте за найсильнішими конкурентами

 

Іноді найкраще джерело натхнення — це аналіз того, що ваші колеги і партнери (умовно конкуренти) роблять добре… або погано.

Ваш головний “конкурент” створює схожий контент, але отримує значно більше переглядів? Можливо, варто проаналізувати їхні обкладинки, описи відео чи заглибитися в стратегію крос-промоції.

Так само, якщо ви помічаєте, що ваші відео стабільно перевершують конкурентів — зверніть увагу, що ви змінили останнім часом і чого їм не вистачає.

 

І найголовніше — експериментуйте! Без цього ви ніколи не дізнаєтеся, що саме «зайде» вашій аудиторії.

 

Читайте також: YouTube для просування неурядових організацій 


За інформацією:

How the YouTube algorithm works in 2025

Let’s Go Viral: The Complete Guide to YouTube for Nonprofits

Як додавати обкладинки відео на YouTube

YouTube for Nonprofits: How To Get Started & Tell Your Story

 


Останні публікації цього розділу:

ТОП-6 помилок громадських організацій у веденні Facebook сторінок

Реєстрація ФОП у 2025 році: про які новації варто знати

Щоб алгоритм працював на вас: як НУО досягти більшого охоплення у Facebook

Для чого НУО знати свій найкращий пост? Покрокова інструкція аудиту соцмереж

Чому ОГС роблять одну й ту ж помилку, запускаючи фандрейзингову діяльність?