Аудит соціальних мереж. Що змушує ваших фанів від/підписуватися?

Якщо ви використовуєте соціальні медіа для презентації своєї організації чи проєкту, час від часу варто робити соцмережевий аудит.Не хвилюйтесь, аудит соціальних медіа — це зовсім не страшно, навпаки ...

NEW_slider_ГП(8)

Громадський Простір

Якщо ви використовуєте соціальні медіа для презентації своєї організації чи проєкту, час від часу варто робити соцмережевий аудит.

Не хвилюйтесь, аудит соціальних медіа — це зовсім не страшно, навпаки — надто приємно, коли ваша присутність стає ефективною, ваші дописи помічають лайком та шеаром, та ще й не жаліють доброго відгуку.

 

Що варто знати, аби провести ефективний аудит соціальних мереж 


 Аудит соцмережевих сторінок допомагає зрозуміти, що коїться в кожній з мереж. Це частина важливого процесу узгодження всього плану комунікацій вашої організації.  

Ви для себе маєте зрозуміти, що працює, а що ні, що змушує ваших фанів відписуватися, що варто оновити, а від чого взагалі відмовитися. А ще — які вони нові горизонти для розвитку та залучення аудиторії.

Як бонус, ділимось одразу шаблоном для планування соцмережевого наповнення — копіюйте для себе таблицю  і творіть свій найкращий контент для соцмереж.

“Аудит” може й звучить як щось складне, але в даному випадку все просто — і передбачає лише збір в один документ ключової інформації про кожну з ваших сторінок в соцмережах.

Аудит допоможе зрозуміти загальну стратегію для всіх поточних зусиль та активностей в соцмережах та виявити прогалини, або ж навпаки — ваші сильні сторони. Зібравши докупи всі дані, ви отримаєте документ, який допоможе узгодити усі елементи та процеси для соцмережевого просування вашого бренду.

 

Як виконати аудит. 10 простих кроків


 Ви можете задати самостійно параметри для відстеження ефективності, або ж скористатись одним із темплейтів аудиту соціальних медіа.  Наприклад,  шаблоном від Hootsuite, що дозволяє фіксувати інформацію на кожному з етапів аудиту — для Facebook, Twitter, Іnstagram та інших сторінок. Покроково:

 

1. Аналізуємо всі свої сторінки в соціальних мережах

Почніть з акаунтів, якими ви та ваша команда користуєтесь регулярно. Якщо ви знайдете сторінки, яких ви не впізнаєте, проведіть розслідування, щоб визначити, чи нема дублювань, або інших несподіванок.

Після пошуку в Google перейдіть до мережі, наприклад, Twitter, шукайте безпосередньо за назвою організації, проєкту тощо, щоб перевірити всі пошукові результати.

У своєму аудит-документі запишіть усі невідомі облікові записи та зробіть помітки про процес з’ясування чиї/навіщо. 

Коли впевнетесь, що відстежили всі облікові записи, можна додатково перевірити ще через системи/програми моніторингу. Наприклад, @MediaMonitoringBot — Телеграм бот оперативного моніторингу згадок в ЗМІ України. Зазвичай вони не безкоштовні.

Готуючи аудит наявних мережевих сторінок, також можна аналізувати, чи варто вам додати/змінити кількість та якість  присутності, а також чи варто зайти до інших мереж.  Це саме той сприятливий час для визначення — чи потрібен вам такий нині популярний TikTok? Якщо так, то можна зробити ідейні нотатки щодо майбутньої присутності.

 

2. Переконуємось, що кожен профіль повний та відповідає  бренду

Після того, як ви зафіксували всі активні сторінки, знайдіть час, щоб уважно ознайомитися з описом, візуальною складовою, текстовками, щоб переконатися, що все ефективно і влучно — і працює на посилення вашого іміджу та відповідає комунікаційній стратегії.

Якісні сучасні зображення, хештеги, ключові слова та відповідний brand voice.

Ось ключові елементи, які варто перевірити:

Профілі та обкладинки зображеньПереконайтесь, що ваші аватарки, обкладинки, логотипи та інші зображення відображають поточний брендинг та відповідають вимогам розміру зображень у соціальних мережах.

Профіль/біо. У вас обмежена кількість знаків, якими ви можете описати свій бренд, тому важливо максимально ефективно заповнити біо профілю. Переконайтеся, що все коректно, з відповідними ключовими повідомленнями.

Посилання. Переконайтеся, що ви посилаєтесь саме на ту сторінку сайту, блогу чи кампанії.

Закріплені пости. Перегляньте свої закріплені публікації, щоб переконатися, що вони все ще актуальні.

 

  3. Визначаємо свої зіркові пости

Для кожної мережі зафіксуйте по три найкращі пости, які здобули найбільше лайків та залучення. Включіть ці лінки у свій шаблон аудиту.

Ви можете знайти ключові показники своїх постів за допомогою вбудованих інструментів аналітики для кожної соціальної мережі.

Ділимось з вами гайдами, як ними користуватися: 

Аналізувати Twitter

Аналізувати Facebook

Аналізувати Instagram

Потім переглядайте ці пости, шукайте взірець. На що більше приходить фідбеків від аудиторії? Публікація фотографій, відео? Чи реагують люди на такі ж пости у Facebook, як і в Instagram?

Перевірте свої теорії та запишіть свої результати наступного разу, коли будете проводити аудит соціальних мереж. З часом ви вдосконалите свою соціальну стратегію та дізнаєтесь, як найкраще комунікувати зі своєю аудиторією.

 

4. Оцінюємо ефективність каналу

На цьому етапі вам потрібно проаналізувати загальну ефективність каналу, а не ефективність окремих публікацій.

Якщо ви ще не визначили ціль для кожної мережі, які допомагають скласти план курсу на покращення, побачити, наскільки ефективні ваші зусилля, зараз саме час це зробити, якщо більш загально, наприклад: 

  •  Надання інформації про вашу справу 
  •  Налагодження зв’язків з новими прихильниками 
  •  Практика онлайн-підтримки, фандрейзингу
  •  Розвиток взаємовідносин із партнерами 

Які показники свідчитимуть про рух вперед? Зрештою, неможливо оцінити свою ефективність, коли ви не знаєте, чого прагнете досягти. 

Для більшості брендів тут відстежують трафік веб-сайтів та конверсії. Зрештою, взаємодія через канал завжди добре, але реальний успіх, це коли фоловери стають підписниками розсилки, дописувачами, волонтерами, меценатами тощо.

Для Facebook вам варто дивитись Facebook Analytics, якщо ви налаштували Facebook Pixel. Але для загальної картини в соцмережах, Google Analytics — найкращий варіант. Тут є гайд щодо налаштування та використання Google Analytics.

 

5. Відстежуємо результати в часі

Корисно порівнювати показники з тим самим періодом минулого місяця чи минулого року. З часом це дозволить помітити зміни за періоди, що також спростить аналіз в режимі реального часу.

 

6. Розуміємо аудиторію для кожної мережі

Оцінюючи, як сторінка у певній мережі допомагає підтримувати ваш бренд, важливо зрозуміти, кого можна досягти через кожен канал. Демографія аудиторії — хороша відправна точка. 

Однак важливо проаналізувати демографічні показники ваших конкретних підписок у кожній соціальній мережі, оскільки ваша група фоловерів може бути не такою, як загальна аудиторія.

Дізнатися про демографічні показники своїх прихильників/ць можна за допомогою вбудованого інструмента аналітики, як-от Facebook Audience Insights.

 

7. Які канали підходять саме вам

Ви молодці, уже зібрали стільки інформації! Тепер можна приймати стратегічні рішення щодо того, де зосередити свої зусилля в соціальних мережах.

Подумайте про цілі для кожної сторінки. Потім подивіться, як працює кожен канал, якою є його атмосфера. Подумайте, як більш ефективно узгодити соцмережевий план з комунікаційною стратегією.

Ці рішення можна постійно переглядати, певний час можна зосередитись на Facebook, а потім продумати планування для Twitter. Чи взагалі здивувати своїх партнерів та з’явитись з непересічною ідеєю в TikTok. 

 

8. Хто відповідальний

Визначтесь з політикою, хто в команді відповідає за акаунти, рівні доступу, паролі, оновлення інформації та звісно ж — контент наповнення. Яке має бути актуальним, відповідним, брендовим, візуально та змістовно якісним.

У своєму аудит-документі, який завдяки вам вже стає досить інформативним, зафіксуйте дані про контроль паролів, доступів, ролей — до моменту наступного аудиту.

9. Як поводимося

Ми віримо, що у вас є принаймні базові правила поведінки у соцмережах. Розробка політики поведінки НУО залежить від індивідуальних особливостей кожної організації, тобто від цілей та інструментів, які нею використовуються. Головною метою політики має бути отримання максимальної користі від соцмедійної комунікації, не забуваючи про захист бренду. Не варто визначати всі види політики одночасно; можна почати з базових принципів та оновлювати їх у разі появи нових ситуацій. Будьте готові приймати конструктивну критику. Насправді, це тільки допоможе вашій НУО. Тому дякуйте людям за слушні критичні зауваження. 

 

10. А згодом повторюємо

Аудит не є разовим процесом. Варто регулярно проводити такий аналіз, щоб переконатися, що все йде так, як потрібно вам. Зазвичай бренди планують такі аудити щоквартально. Може бути достатньо лише оновити оформлення своїх мереж, або ж продовжити експериментувати з форматами, періодичністю, тоном тощо.  

Важливо практично враховувати результати вашого дослідження, аби ваші канали, інструменти та підходи найкраще працювали на ваш бренд. Розвивайте свою суперсилу “слухати” соціальні медіа. Концепція “слухання” також відома як “моніторинг”— дозволяє зрозуміти, якою є атмосфера мережі, що вона може дати вам. 

⇒ Шаблон для аудиту соціальних мереж

⇒ Шаблон для соцмережевого контент-планування 

 

Окрім Бази знань НУО — багато корисного для планування та реалізації ефективних комунікацій в соцмережах, ви можете знайти на EUProstir 

 

 


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО