5 складових контент-стратегії для НУО задля ефективності в інфопросторі

Громадський Простір для Бази знань НУО переклав (адаптивно) фрагмент з посібника Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits про складові контент-стратегії для громадських організацій ...

стратегія

Громадський Простір

Громадський Простір для Бази знань НУО переклав (адаптивно) фрагмент з посібника Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits про складові контент-стратегії для громадських організацій для ефективного перебування в інфопросторі. Пошукали ми і в нашому інфопросторі приклади, що могли б проілюструвати, як на практиці українські НУО використовують нижчеописані підходи, і, як нам здається – таки знайшли. Завжди можете додати ті, які Вам до смаку.

Для соціальних медіа, та навіть друкованих видань, існують такі “контент-теми”, що гарантовано викликають реакцію у ваших  саппортерів (прихильників). Процес оволодіння мистецтвом розповідати свою історію успіху, створюючи відчуття “вчасності”, посилаючись на статистику, цитуючи відомих особистостей, та не забуваючи про почуття гумору, забере у вас певний час на відпрацювання такої техніки. Проте один раз опанувавши такий підхід – ви одразу пересвідчитесь в ефективності перелічених прийомів такої онлайн-комунікації. Зокрема, під час фандрайзингових кампаній.

Безперервно застосовуючи ці прийоми у вашій контент-стратегії, проста дія – ретвіт (retweet) приведе до більшої дії (підписання онлайн-петицій), і зрештою до більш колосальної (пожертва). І таким чином, завдяки всім вашим діям – ви досягнете певної критичної маси, що надасть хороші можливості для синергії та успішного залучення коштів.

Тож розглянемо детальніше ці прийоми для успішної контент-стратегії (з нашими прикладами):

  1. Успіх

Ваші донори та прихильники хочуть читати, бачити й чути про прогрес, який ви робите в досягненні своєї місії. Усе більше орієнтація йде на результат, тому донори хочуть знати, що їхні пожертви/гранти дійсно дають результати. Вирішальним значенням для збереження прихильності до вашої організації є послідовне інформування донорів проміжними звітами про прогрес роботи. І навіть, якщо ваша громадська організація підіймає такі важкі/гнітючі питання, як війна чи домашнє насилля, в будь-якому випадку повинен бути якийсь мінімальний прогрес, про який можна звітувати. Завжди є певні історії в межах вашої організації, які можуть продемонструвати успіх. У соціальних мережах позитив зажди бере верх – аніж негатив. Ваші донори та прихильники “лайкають” та поширюють позитивні історії більше, ніж ті, що несуть в собі негативний відтінок. Люди чують достатньо “зрадливих” новин із засобів масової інформації – і вони не хочуть це чути від ГОшок.

Приклади:

  1. Нагальність/ вчасність

Прийом створення відчуття “вчасності” давно використовується, як одна з ефективних тактик в онлайн-комунікації та в процесі залучення коштів. Коли жертводавець або якийсь ваш фоловер знає про наближення дедлайну та має небагато часу для того, щоб вжити відповідно певних заходів, більш імовірно, що він почне відразу діяти. Саме тому, донейти більш “щедрі” під час критичних моментів. Тому що ці кошти потрібні терміново зараз, не наступного місяця чи року. Стосується це фандрайзингу чи правозахисної підтримки, НУО, які можуть своїми історіями достукатися до людських сердець під час кризових моментів, мають високі показники успішності в процесі залучення ресурсів.

Створення відчуття “нагальності” також добре діє через соціальні медіа. Окрім позитиву, вірусний контент в соціальних мережах працює завдяки свіжим новинам та невідкладним справам.

 Приклади:

 

 

3. Цифри/Статистика

Включення статистики в контент-стратегію is a must. Кожного року додавайте сторінку на сайті або окремий блог, де буде проілюстровано десяток чи більше статистичних даних, що підкреслюють значимість співпраці з вами. Тож протягом року Ви можете публікувати одну статистику на тиждень в соцмережах з посиланням на сторінку з цими статистичними даними. Це не лише заради кількості ретвітів, а й задля збільшення відвідуваності вашої сторінки. І, до речі, це дещо аномально до правила “позитиву”. Шокуюча, а іноді й відлякуюча статистика – миттєво спонукає до дії.

Також важливо: дієві прихильники та саппортери з легкістю “перетравлюють” 10-20 слів, не так часто можуть виділяти час на те, щоб вичитувати ваш нелаконічний блог на більше, ніж 500 слів. Якщо хтось з вашої ГО володіє навичками фоторедагування, не соромтесь вставляти статистичні дані, а потім завантажуйте це на Facebook, Twitter, Pinterest, – це працює навіть краще.

 Приклади:

     

 

4. Цитати 

   Швидкий пошуковик видає необмежену кількість надихаючих цитат для найрізноманітніших випадків, які були озвучені всесвітньо відомими лідерами, та які ви можете використовувати на благо вашої організації. Для соціальних медіа постити такі цитати в текстовому варіанті або у вигляді зображень, завжди допомагає викликати реакцію в аудиторії та спонукати до включення та взаємодії. Це випробувана та вірна тактика і, можливо, хтось скаже, що виснажлива, але поки цитати не перенавантажують читачів до тої точки, де вони розуміють, що це лише задля “тактики”, громадські організації можуть  використовувати в своїй контент-стратегії прийом цитування. Наприклад, через такі цитати можна знайомити аудиторію з експертами/лідерами думок, залученими Вами до якихось кампаній чи заходів. Стосовно фандрайзингового контенту, то цитати від ваших шанувальників, спонсорів та громад мають надзвичайну силу, а якщо й ваша організація має своїх “красномовців”, сміливо можете їх цитувати, вибудовуючи таким чином бренд вашої організації дотепними та мудрими висловлюваннями

Приклади:

 

   

 

5. Гумор

    Найбільшим викликом є доречність гумору. Правильне його використання може збільшити реакцію на ваші онлайн публікації, пости в соцмережах (і навіть якісь перепости зі своїми оригінальними підводками). Це доволі рідкісне вміння, що вимагає творчого підходу і хорошої дози сарказму, і якщо вийшло невдало, це виглядатиме суперечливо, або, принаймні, без смаку. Але коли все зроблено правильно, контент з гумором може отримати небачену популярність. Гумор є основою феномену Kawaii, японського слова, що означає “мило”, гарненько, це поняття, оціночна категорія, і навіть стиль. Науково доведено, пост-фокус із гуморним зображенням, що викликає позитивні емоції – за допомогою твітів та поширень зажди показує  результат. Користь від перегляду зможе збільшити і продуктивність роботи, викликаючи позитивні емоції, на відміну від звичайних монотонних зображень. Знову таки, в тему і без надекспериментів.  

 

  Приклади:

  

І звісно – надактуальне )  

А що Ви робите для підвищення ефективності власного контенту? Розповідайте в коментарях!

…………………………………………….

 Переклад з англійської Мирослави Сергійчук


Останні публікації цього розділу:

П’ять шаблонів для створення впливової інфографіки для НУО

Як створювати контент, оптимальний для пошукових систем

SMM для громадського сектору: чому просто вести соцмережі вже недостатньо?

Огляд NGO Technology Report 2019: витрати на технології зросли на 51%

Грантрайтингові практики: спочатку про базис

П'ять порад із цифрового фандрайзингу для невеликих НУО