Юрист Полтавського бюро правової допомоги допоміг жінці захистити свої права

До Полтавського бюро правової допомоги звернулася громадянка В., яка розповіла, що у серпні 2019 року у її ванній кімнаті стався розрив гнучкого підключення змішувача до трубопроводу холодного ...

Додано:
polbvpd

adult-blur-boss-business-288477 (1)
Юрист Полтавського бюро правової допомоги допоміг жінці захистити свої права

До Полтавського бюро правової допомоги звернулася громадянка В., яка розповіла, що у серпні 2019 року у її ванній кімнаті стався розрив гнучкого підключення змішувача до трубопроводу холодного постачання, внаслідок чого було частково затоплено квартиру знизу. Маючи бажання вирішити проблему мирним шляхом, вона звернулася до сусідки знизу та разом, оглянувши квартиру, дійшли згоди про те, що вартість відновлювального ремонту становитиме дві тисячі гривень, оскільки стелю необхідно обробити протигрибковим розчином та переклеїти шпалери.

В подальшому В. хотіла передати сусідці знизу грошові кошти, про які вони домовилися, однак остання почала уникати зустрічі, а потім і зовсім перестала спілкуватися. А нещодавно В. отримала листа, із змісту якого дізналася, що сусідка звернулася з позовом до суду та прохає стягнути з В. на свою користь десять тисяч гривень в рахунок відшкодування шкоди, завданої затопленням квартири.
На надання безоплатної правової допомоги у даній справі уповноважено головного спеціаліста відділу «Полтавське бюро правової допомоги» Полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Артема Пархоменка.

Вивчаючи матеріали справи юрист дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення десяти тисяч гривень є надто завищеними, а крім того не підтверджуються належними та допустимими доказами, тобто є недоведеними.

З огляду на це юристом, у відповідності до вимог Цивільного процесуального кодексу України, було складено відзив на позовну заяву та заперечення, у яких акцентовано увагу на недоведеності позовних вимог, адже відповідно до п. 2.3.6 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, що затверджені Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76 “Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій” у разі залиття, аварії у квартирі складається відповідний акт, форма якого передбачена додатком № 4. Згідно Додатку № 4 та роз’яснення Міністерства з питань житлово-комунального господарства України щодо ремонту квартири після залиття (лист від 29.12.2009 р. № 12/20-11-1975) в акті повинні бути відображені: дата складання акту (число, місяць, рік); прізвища, ініціали та займані посади членів комісії; прізвище, ім’я, по батькові власника (наймача, орендаря) квартири, що зазнала шкоди; адреса квартири, поверх, форма власності; прізвище, ім’я, по батькові власника (наймача, орендаря) квартири, з вини якого сталося залиття; адреса квартири, поверх, форма власності; характер залиття та його причини; завдана матеріальна шкода (обсяги необхідного ремонту приміщень квартири, перелік пошкоджених внаслідок залиття речей та їх орієнтовна вартість); висновок комісії щодо встановлення вини особи, що вчинила залиття.

Як видно із доданої до позовної заяви копії акту огляду (обстеження) квартири, у названому документі було зазначено лише кімнати, де є видимі пошкодження від підтоплення, проте площа цих пошкоджень у кожній із кімнат не зазначена взагалі. Тому на підставі цього акту огляду визначити обсяг необхідного ремонту та скласти кошторис, що відповідав би дійсності, є неможливим, адже затрати на виконання певних робіт визначаються не лише за видами робіт, а і за їх обсягом (площею, на якій необхідно виконувати ремонтні роботи). Жодного доказу, який би свідчив про обсяг (площу) ремонтних робіт, що були проведені у квартирі позивача надано не було.

Разом із цим, до позовної заяви додано копії аркушів паперу формату А-4, на якому містяться незрозумілі розрахунки без підписів та найменувань розрахунків, а також особи, яка їх здійснила та предмету розрахунків. Тому зазначені аркуші паперу не можуть бути належними доказами оплати ремонтних робіт, що виконувалися у квартирі Позивача або вважатися проектно-кошторисним документом, адже із них не можливо зрозуміти хто та що рахував, який вид ремонтних робіт безпосередньо виконувався та коли, хто їх виконував і у яких обсягах. Тобто, ці аркуші паперу не можуть вважатися доказами, оскільки вони не містять інформації, яка в силу закону має міститися у документі.

Не було надано також і договору підряду на виконання ремонтно-будівельних робіт, документів, що підтверджують їх оплату чи експертного висновку, у якому було б достеменно визначено обсяги виконуваних робіт та проведено обчислення їх вартості, що також свідчило про завищеність позовних вимог.

Під час судових засідань, що відбувалися за участі сторін, юристом підтримано власні доводи та надано обґрунтовані контраргументи, що стосувалися позовних вимог.

Саме тому, за результати судового розгляду справи, заслухавши доводи сторін, дослідивши докази та оцінивши їх сукупність, місцевий суд частково задовольнив позовну заяву, стягнувши на відшкодування збитків дві тисячі гривень, що із самого початку визнавалися громадянкою В. та її представником. В задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.

Не погодившись із рішенням місцевого суду сусідка оскаржила його до апеляційного суду. Однак, юристом складено відзив на апеляційну скаргу, у якому наведено вагомі аргументи, з якими також погодився апеляційний суд, залишивши рішення місцевого суду без змін, а апеляційну скаргу сусідки — без задоволення.

Таким чином, завдяки кваліфікованим і своєчасним процесуальним діям фахівця безоплатної правової допомоги Полтавщини Артема Пархоменка недопущено безпідставне стягнення з громадянки В. грошових коштів у завищеному розмірі та захищено її права.

Отож, у випадку наявності невирішених правових питань, отримати безоплатну правову допомогу має можливість кожен, звернувшись до Полтавського бюро правової допомоги, що розташоване за адресою: місто Полтава, вулиця Міщенка, 2, телефон (0532) 50-27-29, де кваліфіковані фахівці бюро охоче нададуть Вам необхідні роз’яснення та правничу допомогу.

Наразі, у зв’язку із погіршенням ситуації, пов’язаної із поширенням коронавірусної інфекції, з 23 березня і до закінчення карантину система безоплатної правової допомоги призупиняє особистий прийом громадян та надання адресної правової допомоги. У цей період система БПД надаватиме правові послуги дистанційно.

Консультацію громадяни можуть отримати зателефонувати на безкоштовний номер системи надання безоплатної правової допомоги 0 800-213-103 та отримати юридичну консультацію в телефонному режимі: 0990218209 та 0501072453.

Скористатися можна також правничою вікіпедією WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua, яка є довідково-інформаційна платформа правових консультацій «WikiLegalAid» спрямована на підвищення правової свідомості та освіченості населення. Тут Ви можете знайти необхідну інформацію з актуальних правових питань.

Прочитати правову консультацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid.

Щодня в будь-який час ви матимете під рукою шпаргалку з юридичними консультаціями – від вичерпних текстів до інфографічних матеріалів та коротких відео-консультацій. Консультації максимально адаптовані для людей, які незнайомі з юридичною термінологією та детально роз’яснюють правові питання, з якими найчастіше стикаються у побуті, на роботі, під час відпочинку чи у сімейних відносинах тощо. А саме: як себе захистити від домашнього насильства чи булінгу у школі, як захистити свої права як споживача, які права має вагітна жінка на роботі в Україні, як звільнитися і не відпрацьовувати два тижні тощо.

Відтепер отримати відповідь на юридичне запитання можливо в інтерактивному режимі через приватні чати у популярних месенджерах:
Телеграм http://legalaid.gov.ua/telegram.html
та Вайбер http://legalaid.gov.ua/viber.html

Нові ресурси системи БПД надають можливість поставити запитання правового характеру та отримати відповідь, які будуть готувати фахівці системи безоплатної правової допомоги. Поставити запитання і отримати відповідь можна тільки у робочий час – з понеділка по четвер з 09.00 до 18.00, у п’ятницю – з 09.00 до 16.45. Можливості чатів будуть поступово вдосконалюватися для того, щоб якісно відповідати на всі запити користувачів.

Щоденно фахівці системи БПД відповідають на сотні юридичних запитань громадян. Правові консультації та роз’яснення надаються за безкоштовним номером 0 800-213-103, у месенджері Фейсбук-сторінки https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/ та Телеграм-чаті https://t.me/ualegalaidchat.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?