Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Cертифікати STEAM TEAM отримали дев’ять закладів освіти під час круглого столу19 квітня в агенції «Укрінформ» відбувся круглий стіл на тему: «Проблеми та перспективи міжнародної STEM-стандартизації ...

Додано:
eif

DSC_7098
Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Cертифікати STEAM TEAM отримали дев’ять закладів освіти під час круглого столу

19 квітня в агенції «Укрінформ» відбувся круглий стіл на тему: «Проблеми та перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році», організований БФ «Фонд освітніх ініціатив». Під час заходу були вручені сертифікати STEAM TEAM за результатами ІІ етапу проєкту STEAM STATUS та оголошено про старт ІІІ етапу.

Проєкт STEAM STATUS, організований «Фондом освітніх ініціатив», триває другий рік. За цей час 33 навчальні заклади отримали сертифікат STEAM START, 42 заклади отримали кваліфікацію STEAM PERSPECTIVE, 9 навчальних закладів під час заходу отримали сертифікати про кваліфікацію STEAM TEAM.

Україна ще до війни зіштовхнулась із дефіцитом кадрів технічних професій. Згідно статистики вступних кампаній молодь віддає перевагу гуманітарним спеціальностям. З початку 2000-х років абітурієнти технічних вишів демонструють все гірші знання з математики та природничих наук. Між тим, економіки сучасних країн рухаються у напрямку розвитку технологій, набуття все більшої популярності професіями, пов’язаними з точними науками. З 1990 до 2018 року залученість у STEM-професії у США зросла на 79% (дослідження Pew Research Center).

Які б не були причини, маємо змінити цю ситуацію. STEM-освіта може стати саме тим засобом, який привабить дітей вивчати точні науки через гру, застосовуючи проєктний підхід, стимулюючи цікавість та заохочуючи допитливість.

На рівні держави є розуміння необхідності популяризації математично-природничих наук, та ефективності просувати їх через STEM-навчання. У зв’язку з чим прийнята Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), та розроблений план дій до 2027 р. Проєкт STEAM STATUS повністю відповідає «духу і літері»  Концепції та сприяє залученню до STEM-спільноти ширшого кола навчальних закладів різних ступенів. Саме навчальні заклади можуть відкрити для нового покоління світ точних наук через STEM, щоб Україна впевнено увійшла в коло передових технологічних економік.  

Під час круглого столу, лідери розвитку STEM-освіти в колі однодумців обговорили поточні виклики та обмінялись досвідом впровадження STEM у своїх регіонах (на заході були присутні представники навчальних закладів від Тернополя до Миколаєва).

До обговорення були запропоновані три питання:

  • Актуальні виклики для розвитку STEM-освіти в умовах воєнного стану;
  • Досвід освітніх закладів у розбудові STEM-технологій;
  • Благодійні організації у підтримці освітніх проєктів в Україні.

У заході взяли участь:

Антон Дзюба – голова Правління БО «Благодійний фонд «Фонд освітніх ініціатив»;

Віктор Шабанов – директор благодійних програм Фонду освітніх ініціатив.

Олена Роженко – заступник директора управління підтримки продажів «ІТ-Інтегратор»; Дмитро Литвин – директор з розвитку компанії Accord Group;

Оксана Лозова – начальник відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (ІМЗО);

Юрій Матвієнко – проректор Полтавського університету економіки і торгівлі;

Денис Малєєв – проректор Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Ольга Захар – заступник директора з науково педагогічної роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Оксана Бутурліна – завідувачка кафедри управління інформаційно-освітніми проєктами Дніпровської академії неперервної освіти;

Юлія Зоря – керівник навчально-тренінгового центру STEM-освіти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників;

Олексій Здоровець – завідувач Дніпропетровського обласного науково-методичного центру інформатизації освіти, керівник обласного STEM-хабу;

Надія Балик – співкоординаторка STEM-центру Тернопільського національного університету імені Володимира Гнатюка.

Всі учасники зустрічі були єдині в тому, що розвиток STEM сприяє розвитку реформи освіти та Нової української школи (НУШ). Оксана Лозова, начальник відділу STEM-освіти ДНУ зазначила у своєму виступі, що держава в особі МОН та ІМЗО підтримує STEM-стандартизацію і надзвичайно тішить, що все більше навчальних закладів залучаються до проєкту. Навіть дистанційне навчання не є завадою для організації STEM-освіти. Це вже не є викликом. Загартовані ковідом, освітяни пристосовуються та працюють в умовах війни. Є свої виклики та проблеми, але наша освіта точно незламна, як відзначив Антон Дзюба, голова «Фонду освітніх ініціатив».

Надзвичайно тішить, що соціально-відповідальний бізнес підтримує STEM-освіту. Робить це з прицілом на майбутнє, яке неможливе без технічно освіченої, талановитої молоді.

Сертифікат про здобуття статусу STEAM TEAM отримали наступні навчальні заклади:

  1. Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  2.  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  3. Комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»
  4. Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»
  5. Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
  6. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя;
  7. Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти
  8. Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського;
  9. Полтавський університет економіки і торгівлі

Разом з сертифікатами, номінанти чергового етапу проєкту STEAM STATUS отримали також цінні подарунки від компаній Logitech, Accord Group, IT-Integrator.

Як зазначили у своїх виступах представники спільноти освітян, благодійна допомога представників соціально-відповідального бізнесу – суттєвий внесок у справу підтримки та розбудову STEAM-освіти в Україні.

Проєкт STEAM STATUS триває. Дати проведення третього етапу будуть оголошені у другій декаді травня 2024.

Але вже зараз ми запрошуємо навчальні заклади долучитись до STEM-спільноти. Для цього на сайті проєкту слід подати онлайн-заявку та пройти коротке інтерв’ю з головою сертифікаційної комісії у зручний для вас час протягом 1-3 днів з дати подання.

До вашої уваги запис круглого столу

Коротко про перебіг проєкту:

Результати першого етапу національного дослідження готовності закладів освіти України до STEM (ukrinform.ua)

Оголошення початку проєктів Незламна освіта та STEAM STATUS

Пліч-о-пліч до Перемоги!

 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У Березанській громаді стартував проєкт з облаштування дев'яти навчальних просторів

Український проєкт "Мед мінних полів" отримав 8 нагород на Східноєвропейському фестивалі Golden Drum 2024

Стартує новий відеокурс “Інституційний догляд – чому потрібен інший підхід”

Поза фокусом: кого з мешканців прифронтових регіонів оминає гуманітарна підтримка, і як це змінити?

Інститут політико-правових та релігійних досліджень оголосив лауреатів премії «Київська книга року» - 2024

Партнери для організації зустрічей задля протидії мові ворожнечі та дискримінації ЛГБТІК+ молоді