РПР закликає президента ветувати зміни процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради України
13 липня 2017 року під час розгляду проекту закону «Про Конституційний Суд України» (р.н. 6427-Д), в якому попередньо була закладена зміна процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради України з ...
Додано:
RPR
13 липня 2017 року під час розгляду проекту закону «Про Конституційний Суд України» (р.н. 6427-Д), в якому попередньо була закладена зміна процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з таємної на відкриту, народним депутатом України Ольгою Черваковою було озвучено пропозицію, яка стосувалась збереження процедури таємного голосування за кандидатів на посаду Уповноваженого.
Головуючою на засіданні першим віце-спікером Іриною Геращенко було підтримано пропозицію народного депутата і зазначено, зокрема, таке: «сьогодні більшість поправок і виступів стосувалося саме процедури обрання Уповноваженого. Зараз іде 536 поправка, яка так само і багато інших сьогодні стосується цього питання».
При цьому і народним депутатом, і головуючою на засіданні було помилково названу неналежний номер поправки, але при цьому чітко визначено суть пропозиції, яка було згодом підтримана більшістю народних депутатів. У підсумку 227 народних обранців проголосували за суть озвученої пропозиції, тобто за збереження таємної процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради за прав людини
Проте, у підсумку проголосуваний законопроект пішов на підпис Голові Верховної Ради без дійсної правки Ольги Червакової, тобто зі зміною процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради за прав людини з таємної на відкриту.
Експерти Реанімаційного Пакету Реформ відзначають, що процес обрання нового Омбудсмена з самого початку був надзвичайно заполітизованим. Зміна способу обрання Уповноваженого з таємного на відкрите всередині процесу – неприпустима.
Окрім того сама процедура таємного голосування за Уповноваженого Верховної Ради з прав людини гарантує незалежність, як депутатів при голосуванні, так і безпосередньо Омбудсмана вже під час його роботи. Вона, по суті, забезпечує конституційну незалежність та гарантії діяльності Уповноваженого. Більш того, ця процедура проходила вивчення в Женеві, в штаб-квартирі ООН, і отримала позитивний висновок.
Зміна процедури переслідує єдину мету — проконтролювати дисципліну і результативність голосування, що є неприпустимим. Саме тому найбільша коаліція громадських організацій Реанімаційний Пакет Реформ звертається до парламенту з вимогою не маніпулювати з номерами поправок, а прислухатись до думки більшості парламенту і внести до тексту, який має бути відправлений на підпис Президенту України, підтриману 227-ма голосами пропозицію народного депутата України Ольги Червакової щодо неприпустимості зміни процедури голосування за кандидатів на посаду Омбудсмена України з таємного на відкрите.
Якщо ж проект закону № 6427-Д буде поданий на підпис Президенту з правкою щодо зміни процедури таємного голосування на відкрите, експерти Реанімаційного Пакету Реформ закликають Главу держави заветувати закон «Про Конституційний Суд України» (р.н. 6427-Д) в частині зміни процедури обрання Уповноваженого Верховної Ради з питань прав людини та повернути його на доопрацювання в парламент.