Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів
В еру цифрових технологій штучний інтелект став невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, від автоматизації рутинних завдань до надання цінної інформації. Громадські організації, що прагнуть ...
Додано:
Громадський Простір
В еру цифрових технологій штучний інтелект став невід’ємною частиною нашого повсякденного життя, від автоматизації рутинних завдань до надання цінної інформації. Громадські організації, що прагнуть ефективно використовувати ці технології, повинні вміти ставити точні та зрозумілі запити до систем штучного інтелекту, щоб отримати корисні та релевантні відповіді.
У цій статті ми надамо практичні рекомендації для складання ефективних запитів до чат-ботів, таких як ChatGPT. Ми розглянемо ключові параметри, які допоможуть вам точно сформулювати свої питання, а також поділимося ідеями запитів та прикладами, що можуть суттєво полегшити процес взаємодії. Знання цих принципів дозволить вам не лише зекономити час, але й підвищити якість отриманої інформації. Досліджуйте разом з нами, як правильно комунікувати зі штучним інтелектом, щоб максимально ефективно використовувати його можливості.
Зацікавилися? Так, цей вступ ми попросили написати ChatGPT, зробивши йому відповідний запит та врахувавши всі ті поради, які ви прочитаєте нижче. І так, на написання самого запиту, його перевірку та редагування нам довелося витратити значно більше часу, ніж нашому віртуальному помічнику на те, щоб дати нам відповідь. Але маємо визнати, ШІ впорався з цим завданням.
Що таке запити для ChatGPT?
Prompt (з англ. підказка, запит) ChatGPT — це інструкції або запити, які ви вводите в інтерфейс штучного інтелекту (AI), щоб отримати відповіді.
До речі, радимо і нашу попередню публікацію Як перетворити штучний інтелект на свого помічника: поради та інструменти для НУО
До речі, радимо і нашу попередню публікацію Як перетворити штучний інтелект на свого помічника: поради та інструменти для НУО
Запити диктують те, що буде на виході. Отже, якщо ви хочете отримати корисні відповіді, вам потрібно знати, як надати ШІ відповідні фрази та інструкції. Це називається оперативна інженерія. Повідомлення, які ви надаєте ChatGPT, формують розмову. Чим кращий запит — тим краща відповідь.
Однак перш ніж почати робити запити, врахуйте цю пораду: не надсилайте ChatGPT будь-яку конфіденційну інформацію, яку ви не хочете, щоб інші дізналися. OpenAI зберігає запити, і їх може бачити провайдер (і, можливо, його партнери та підрядники). Згідно з OpenAI, «ваші розмови можуть переглядати наші інструктори зі штучного інтелекту, щоб покращити наші системи». Крім того, оскільки все більше даних зберігається в Інтернеті, зростає ризик їх злому.
Ще одна важлива порада — завжди перевіряйте отримані результати, оскільки всі ці платформи на основі ШІ можуть надати неточну інформацію.
Формула є: [намір] + [контекст] + [індивідуальність бренду] + [дані/шаблон]
Найкраща формула для отримання унікальних відповідей від інструментів GPT передбачає поєднання ефективних запитів, індивідуальних налаштувань, додавання контекстних даних та повторних експериментів. Подумайте, як ви можете дати вказівки віртуальному помічнику, якщо хочете, щоб він написав певний текст.
Ось приклад формули, з якою можна пограти, коли шукаєте допомоги у ШІ:
[намір] + [контекст] + [індивідуальність бренду] + [дані/шаблон]
Намір: ви розумний асистент/ка, який/яка пише електронні листи, статті та пости для соцмереж.
Контекст: цей ШІ творить такі ж тексти як компанія X, яка займається виготовленням продуктів Y для міленіалів.
Індивідуальність бренду: компанія X має веселий та доброзичливий тон. Засновник X колись був коміком.
Дані: ось список послуг компанії X і нещодавній електронний лист клієнтам {дані}.
Звідси ви можете зробити запит на те, щоб було написано загальну інформацію, а потім доопрацюйте її через розповідь або ж оновіть початковий запит.
Як виглядає цей процес:
Оголосіть намір: переконайтеся, що ваш запит є чітким та конкретним щодо необхідного завдання. Це допомагає штучному інтелекту краще зрозуміти ваші вимоги та надати релевантну відповідь.
Надайте контекст: наприклад, ви можете розпочати свій запит так: «Напиши щиру історію для 8-річної дитини про…» або «Запропонуй рішення про…, яке бумери ніколи раніше не чули…».
Додайте індивідуальності: не бійтеся показувати ШІ ставлення чи тон, які вам потрібні. Ви навіть можете згадати тут відомих людей – “напиши поради, як-от ….”. Експериментуйте з різними фразами, ключовими словами та іншими факторами, щоб налаштувати свій підхід.
Доповніть своїми даними: щоб персоналізувати контент, створений віртуальним помічником, додайте відповідну інформацію від вашої НУО, як-от копію електронного листа, ключові показники, цілі, місію та основні цінності. Ви також можете додати голос вашого бренду або донорів, щоб описати, з ким ви розмовляєте.
Перевірте факти та відредагуйте: хоча створений штучним інтелектом контент може бути змістовним, він не завжди може бути ідеальним, особливо якщо мова йде про факти. Наразі ці моделі створені на основі snapshots (моментальних знімків) Інтернет-даних і не надто призначені бути помічниками у дослідженнях.
Почніть з нуля: деякі інтерфейси, такі як ChatGPT, дозволяють вести довгі чати. Ці історії можна вибудовувати, але існує ризик, що вони почнуть відхилятися від початкового запиту і ключові елементи будуть забуті.
Майте на увазі, що великі мовні моделі знають багато, але не можуть запам’ятати багато.
Щоразу, коли така модель генерує відповідь, вона може враховувати лише обмежену кількість тексту, відомого як контекстне вікно моделі.
Наприклад, ChatGPT має контекстне вікно приблизно з 4000 слів — достатньо довге, щоб звичайна людина, яка з ним возиться, нічого не помітила, але досить коротке, щоб зробити всілякі складні завдання неможливими. Наприклад, він не зможе підсумувати книгу, переглянути великий проєкт кодування або виконати пошук на вашому Google Диску.
Технічно контекстні вікна вимірюються не словами, а токенами, відмінність, яка стає важливішою, коли ви маєте справу як з візуальними, так і з лінгвістичними введеннями. З GPT-4 контекстне вікно було збільшено приблизно до 8000 слів — стільки, скільки можна було б вимовити приблизно за годину особистої розмови. Однак, навіть GPT-4 має пам’ять золотої рибки.
Ще одна рамка — проблема, агітація, рішення
Щоб уникнути загальних або неструктурованих швидких відповідей, спробуйте використати рамку PAS: Problem, Agitation, Solution («Проблема, агітація, рішення»), щоб створити інструмент для копірайтингу ШІ. Це також ефективний спосіб структурування результатів і може використовуватися для різних типів контенту.
Структура PAS складається з трьох частин:
Проблема: перша частина структури полягає у визначенні проблеми або больової точки, з якою стикається ваша цільова аудиторія.
Агітація: Друга частина рамки полягає в агітації проблеми, висвітлюючи наслідки її невирішення. Це передбачає створення відчуття терміновості та надання проблемі більшої ваги, нагальності та складності.
Рішення: Завершальною частиною рамки є представлення рішення. Це має бути стисле пояснення того, як ваша послуга чи продукт можуть вирішити проблему та допомогти вашій аудиторії.
Попросіть ШІ застосувати цю структуру щодо вашої НУО.
Приклади запитів ChatGPT для створення контенту
Готуючи цю статтю, ми скористалися допомогою ChatGPT, щоб отримати цікаві варіанти заголовків. Наш запит був наступним: напиши 3 варіанти заголовків для статті про: (тема). І запропоновані варіанти досить ок.
Ви також можете попросити ChatGPT перерахувати плюси та мінуси, надати покрокові інструкції або відповісти в будь-якому іншому форматі, який ви хочете.
Нижче наведемо приклади запитів, які будуть корисні для творення контенту:
- Напиши вступ до публікації на тему [тема], використовуючи такі ключові слова: [ключові слова].
- Розроби покрокове навчальне відео на тему [тема] для нашого каналу YouTube. Додай таку інформацію: [вставте тут додаткову інформацію].
- Створи контент календар з [число] ідей для публікацій у соцмережах, включаючи ці ключові слова [вставте ключові слова]. Розподіли публікації для соцмереж протягом 3 місяців.
- Створи контрольний список для проведення дослідження перед запуском нової послуги/продукту.
- Створи список із 10 запитань для обговорення, які спонукають до роздумів, для публікації на тему [тема].
- Напиши сценарій для епізоду подкасту з обговоренням переваг [тема].
- Розроби білий документ на [тему], та на таку [кількість слів]. Ось інформація, яка допоможе: [вставте тут додаткову інформацію].
- Напиши серію інформаційних дайджестів для розсилок з порадами та підказками для [теми].
- Перепиши цей маркований список, щоб почати саме з тієї [частини мови].
- Перепиши цей абзац у вигляді маркованого списку.
- Підбий підсумки цього експертного інтерв’ю [вставте інтерв’ю]
- Напиши короткий текст-повідомлення для [організації/людини], щоб переконати її співпрацювати зі мною для [тема]. Включи дві-три причини, чому нам доцільно співпрацювати. Ось інформація про цю організацію: [вставити інформацію].
- Скоротіть цей контент до [X речень/слів/символів].
- Перепиши цей абзац для ясності.
- Для WordPress: напиши гіперпосилання HTML для цих заголовків [вставте заголовки] з тегами заголовків тощо.
Тож не бійтеся експериментувати з інструментами на основі ШІ, шукайте те, що полегшить, пришвидшить та покращить результати вашої роботи.
Для підготовки було використано публікації:
AI for Nonprofits: Writing Prompt Formula and Prompt Ideas
GPT-4 Has the Memory of a Goldfish