Конфлікти в групі: як очистити атмосферу в команді

Вікторія Солоніцина - комунікаторка та тренерка. Авторка та координаторка багатьох програм/проектів у сфері громадської та неформальної освіти дорослих та підлітків. Крім того, займається коучінгом, ...

конф

Громадський Простір

Вікторія Солоніцина – комунікаторка та тренерка. Авторка та координаторка багатьох програм/проектів у сфері громадської та неформальної освіти дорослих та підлітків. Крім того, займається коучінгом, арт-терапією та психологією процесу. Любить мандрівки та пише книжки. Співзасновниця Центру АХАЛАР (Чернігів) та член організації Fundacja Forum Kontrastów (Варшава). Вчилася та стажувалася в Польщі, США, Великобританії, Данії. Спеціально для “Бази знань” на Громадському просторі вона пропонує поради про те, як правильно працювати з конфліктами в групах.

Солоніцина

Треба пам’ятати, що причини конфлікту в групі  не завжди так очевидні, як це здається спочатку.

Але ці поради можна використати в кожній конфліктній ситуації,  щоб очистити атмосферу в команді.

  1. НЕ УНИКАЙ КОНФРОНТАЦІЇ

Незалежно від того, наскільки ми цього хочемо, конфлікти на роботі не можуть бути вирішені самі собою. Без відповідної нашої реакції, як правило, вони поглиблюються. Людина, яка ухиляється, прикидається, що конфлікту не існує. Стратегія не реагування – викликає з часом новий конфлікт. Тому, якщо ви бачите зародок непорозуміння – не робіть вигляд, що нічого не сталося. Уникнення – це шлях до вибуху емоцій, а не ладу. Набагато краще рішення, хоча і вимагає від нас сміливості,  це конфронтація, тобто чесна розмова.

Перед розмовою

Переконайся, що  маєш правдиву інформацію. Не звинувачуй, почуй  аргументи іншого боку. Можливо, ти неправильно оцінив/ла  ситуацію або не побачив/ла  цю проблему ширше.

Спробуй нікого не образити. Стеж  за словами.  Поговоріть про ситуацію, яка спричиняє непорозуміння, а не про якість або низьку компетенцію іншої сторони.

Ясно визнач  мету конфронтації. Також можна сказати, що ти шукаєш  домовленості, а не відстоюєш свою позицію. Розмова має стати причиною вирішення конфлікту, а не призвести до відкритої війни.

  1. ВІДМОВСЯ ВІД ЕМОЦІЙ, ПОПРАЦЮЙ З АРГУМЕНТАМИ

Якщо спір у сфері інтересів організації, наприклад, дві особи або підрозділи мають протилежні інтереси (один за всяку ціну хоче негайно збільшити кількість тренінгів, а другий – їх якість), кращим рішенням є ділова розмова, бажано зі спостерігачем. Емоції можуть тільки погіршити справу.  Під час такої розмови варто представити конкретні аргументи, а не звинувачувати іншу сторону.

  1. БУДЬ АСЕРТИВНИМ/ ОЮ

Цей метод буде працювати, коли Колега постійно звалює на тебе  роботу або коли тільки один/а в групі відчуваєш відповідальність за справу. Якщо будеш  стійким/ою,  зможеш  уникнути роботи за двох.

Слідкуйте за емоціями. Асертивність  – це мистецтво майстерно представляти свою  позицію та ввічливу відмову. Крики та претензії нічого не дають. Маєш  чітко, але спокійно сказати, що у тебе  занадто багато роботи  і відчуваєш себе використаним/ою. Якщо буде треба представити іншим колегам або керівнику те,  над чим ти працюєш, маєш також бути до того готовим.

  1. ПРИГОТУЙСЯ ДО КОМПРОМІСУ

Один з найбільш  ефективних способів  вирішення конфлікту є компроміс. Коли вирішиш йти на компроміс, зверни  увагу на те, чи збережений баланс. Пам’ятай, що компроміс полягає у частковій відмові від своїх очікувань, щоб знайти  інші. Але відмовлятися  повинні учасники з обох сторін.

  1. ПРИСТОСУЙСЯ ДО НОВИХ УМОВ

Вчені не сумніваються: люди бояться змін та відчувають сильний стрес, коли це трапляється. Якщо конфлікт викликаний новими вимогами керівника (наприклад, зміною робочого часу, обов’язків  або навіть переходом на іншу посаду), то замість того, щоб протестувати, краще спробувати адаптуватися до змін. Все, що вам потрібно зробити – це дати собі час, щоб ознайомитись з тим, що тебе чекає, і розглянути зміни,  як можливість отримати нові компетенції.

Але завжди пам’ятай про баланс! Якщо ти його не відчуваєш, треба ще час на пошук стратегії.

КОЛИ ВІДКРИТО

Якщо причиною суперечки є цінності  (вважаєш, що опонент маніпулює фактами,  поводить себе нечесно) і розмова нічого не дає, у тебе  є тільки один вихід. Маєш  чітко пояснити свою позицію та повідомити, що ти не погоджуєшся. Це не дуже хороший спосіб врегулювання конфліктів, але іноді єдиний можливий. На жаль, це зазвичай емоційно складно і призводить або до відмови від роботи або звільнення людини, яка була нечесною.


Останні публікації цього розділу:

Юридичні аспекти для волонтерів/ок: підсвічуємо важливості

Як перетворити штучний інтелект на свого помічника: поради та інструменти для НУО

Коли крапка має значення. Подібні назви ГО — що каже закон?

Які дані про кандидата/ку на посаду роботодавець вимагає на законних підставах?

Як (не)писати на "Громадський Простір": поради для користувачів/ок Порталу

Ви ФОП чи юридична особа з Херсонщини? Змінювати місце реєстрації не потрібно

  • Larry Play

    хуятина