Грантрайтингові практики: спочатку про базис

Питання створення проєктної заявки — важлива складова грантового процесу. І точно серед топ запитів на Громадському Просторі. На допомогу тим, хто шукає відповідей на ці питання, тепер радимо частіше ...

69872580_2450188695217969_2708108074199023616_n

Громадський Простір

Питання створення проєктної заявки — важлива складова грантового процесу. І точно серед топ запитів на Громадському Просторі. На допомогу тим, хто шукає відповідей на ці питання, тепер радимо частіше заходити до Бази знань НУО. Адже відкриваємо серію корисних порад та практичних підказок “Грантрайтингові практики.

 Уміння писати чіткі, ретельно продумані та орієнтовані на результат проєктні заявки — перша необхідність для успіху громадської організації.

 Успішна аплікація залежить від розробки проєкту, який розглядає соціальні, політичні та економічні проблеми громади. Щоб отримати фінансування, важливо визначити свої потреби, плани та стратегії оцінки таким чином, щоб потенційний донор зрозумів важливість вашого проєкту та зацікавивсь тим, що ви робите. 

Проєктна заявка — це детальний опис серії заходів, спрямованих на вирішення певної проблеми.  

Заявка повинна містити детальне пояснення — зазвичай це такі складові:

  • обґрунтування проєкту;
  • діяльність та терміни виконання;
  • методологія;
  • необхідні людські, матеріальні та фінансові ресурси. 

Проєктна заявка має бути детальною, зі своїм проєктним дизайном. Це засіб представлення проєкту зовнішньому світу у форматі, який відразу визнається та приймається.

ЗРОЗУМІЙТЕ СВІЙ ЗАДУМ САМІ

Та перед тим, як пояснювати іншим суть вашого проєкту, тобто що, як і навіщо Ви хочете робити, спробуйте розібратися в цьому самі. У нагоді може стати складання “логічної таблиці для створення проєкту”. Що дозволяє вибудувати чітку концепцію проекту, визначити критерії та методи оцінки його складових, виявити фактори, що впливають.

Так, це лише для вас, для власного розуміння проекту, адже допомагає скласти остаточний проєктний документ і успішно виконати задум.

Орієнтовний перелік питань, на які слід відповісти собі: суть проблеми, цілі, завдання/очікувані результати, методи і ресурси. 

Розробка проекту є однією фазою проектного циклу. Він складається з двох елементів:

  • планування проекту (формування компонентів проекту); 
  • написання проектної заявки (перетворення плану в проектний документ).

Розробка проекту — результат планування проекту і проектної пропозиції. Обидва ці кроки є необхідними для появи ґрунтовного документа.

У процесі підготовки проекту в межах грантового конкурсу часто забувають про дуже уважне вивчення усіх умов, пріоритетів, важливих рекомендацій заявникам — власне від самих грантодавців. А від того самі ж позбавляють свою заявку одразу виграшного базису.

Ваша пропозиція —  можливість отримати таке необхідне для втілення ідеї фінансування. Тому важливо вчитися писати її послідовно та ефективно.

ЯК?

  • Завжди використовуйте слова дії. Це говорить про те, що ви та ваш проєкт налаштовані на досягнення результатів, а не лише на глибокі роздуми про проблеми. 
  • Уникайте невизначеностей. Ваша пропозиція повинна передати конкретні ідеї та шляхи для досягнення конкретних результатів. Наприклад, не пишіть, “група людей отримає вигоду”, а “10 мешканців громади розумітимуться на …” 
  • Будьте реалістичні. Це проєкт —  і він повинен досягти певних цілей у визначений період часу. Чим точнішими ви будете, тим краще.
  • Будьте зацікавлені. Не перевантажуйте проєкт статистикою та цифрами.
  • Означте релевантність вашого проєкту та відповідність пріоритетам фонду, інтересам мецената тощо

Коли ви завершили свою заявку, залиште її на кілька днів. А потім поверніться до неї — перечитайте свіжим поглядом. Ви знайдете помилки та способи покращити пропозицію, залишивши текст на короткий проміжок часу.

Завжди пам’ятайте, що, якщо ви пишете мовою, яка не є вашою рідною, вам потрібно буде шукати професійну редактуру. Донор оцінить зусилля, які ви докладете для створення грамотного тексту.

Тож, якщо вам цікаво вчитись вміло проектувати проекти, підписуйтесь на розсилку, аби нічого не пропустити.

 

 


Останні публікації цього розділу:

П'ять порад із цифрового фандрайзингу для невеликих НУО

Ефективні НУО комунікації: вміємо, любимо, практикуємо!

Шість речей, які необхідно врахувати перед запуском своєї НУО

6 вагомих причин практикувати SEO для громадських організацій

Стратегічне планування для НУО: керівництво з основ