Журналіст VS PR-менеджер. Кого взяти на роботу в громадську організацію?

Часто в оголошеннях про пошук фахівців в громадську організацію можна знайти вакансію журналіста. Вимоги наступні: Вміння писати статті Редагування сайту Робота в соціальних мережах ...

Додано:
Maryna Hovorukhina

Head to Head
Журналіст VS PR-менеджер. Кого взяти на роботу в громадську організацію?

Часто в оголошеннях про пошук фахівців в громадську організацію можна знайти вакансію журналіста. Вимоги наступні:

  • Вміння писати статті
  • Редагування сайту
  • Робота в соціальних мережах
  • Організація прес-конференцій
  • Написання прес-релізів і т.п.

Фактично, вимоги, які ставляться в вакансії є вимогами для PR-менеджера. Адже мета роботи журналіста і PR-менеджера абсолютно різна. Давайте порівняємо.

Журналіст має писати матеріали об’єктивно і неупереджено. Дотримуючись відповідних стандартів. Він має подавати декілька точок зору (вашу і опонентів), а також, бажано, позицію експерта по темі, а краще декількох. Журналіст має бути незалежним. Якщо ваша організація платить йому гонорар чи зарплатню – він апріорі не може писати об’єктивно. І це буде порушенням стандартів. Як ви поставитесь до журналіста, якщо він працює на політичну партію і отримує від неї гроші? Навряд чи ви станете довіряти його матеріалам. Те саме і з громадською організацією.

Що має вміти журналіст?

  • Писати тексти
  • Бути грамотним
  • Вміти здобувати інформацію

PR-менеджер представляє позицію вашої організації. Це його робота. Він має подати її так, аби ті, хто з нею ознайомлений, стали на вашу сторону, підтримали саме вас. Він не зобов’язаний подавати точку зору ваших опонентів. Його завдання зробити так, аби вашій організації, її експертам довіряли. Звісно, це не означає, що він має бути необ’єктивним чи писати неправдиву, неперевірену інформацію. Це порушення етики PR. Але він завжди на вашій стороні. Бо саме за це він отримує гроші.

Що має вміти PR-менеджер?  (мінімальні вимоги)

  • Писати тексти (статті, релізи, новини тощо)
  • Бути грамотним
  • Мати власну базу даних ЗМІ (контакти вирішують все)
  • Організовувати медіа-заходи, публічні заходи
  • Працювати в соцмережах (SMM), скласти контент-стратегію
  • Побудувати комунікаційну стратегію організації
  • Аналізувати ефективність своєї роботи
  • Складати медіа-план
  • Генерувати інформаційні приводи
  • Генерувати креативні ідеї, та інноваційні способи просування вашої організації

Звісно, вибір за вами. Але перш ніж зробити його, зрозумійте хто саме вам потрібен і для чого.

P.S. І запитайте у журналіста, з чого складається комунікаційна стратегія організації :)


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?