Де більшість хатньої роботи виконує жінка, тільки 22% чоловіків готові порівну ділити домашні обов’язки

В рамках спільного проекту Фонду народонаселення ООН в Україні та Міністерства соціальної політики України «Щастя у 4 руки» Київський міжнародний інститут соціології провів дослідження, яке виявило ...

3010
Де більшість хатньої роботи виконує жінка, тільки 22% чоловіків готові порівну ділити домашні обов’язки

В рамках спільного проекту Фонду народонаселення ООН в Україні та Міністерства соціальної політики України «Щастя у 4 руки» Київський міжнародний інститут соціології провів дослідження, яке виявило диспропорцію у поглядах жінок та чоловіків на розподіл домашньої роботи та обов’язків по догляду за дітьми. Результати представлені для тих домогосподарств, де жінка все ще виконує всі або більшість хатніх обов’язків.

 Майже половина (49,3 %) українок бажають справедливості у розподілі хатньої роботи, тобто на запитання «Чи готові ви розділити порівну домашні обов’язки та догляд за дітьми?» кожна друга жінка відповіла позитивно. Ще 25,9 % жінок згодні віддати чоловікові невелику частину домашніх справ та розділити догляд за дітьми. Чоловіки ж у більшості (56,5 %) згодні взяти на себе трохи домашніх справ та частину турбот по догляду за дітьми. І лише менше ніж чверть (22 %) чоловіків не проти поділити домашні обов’язки порівну. А тих, хто згоден взяти на себе більшу частину домашніх справ та догляд за дітьми лише 9,9 %.

Соціологи стверджують, що основні обов’язки щодо ведення домашнього господарства та догляду за дітьми у сучасній українській сім’ї лягають саме на плечі жінки. Майже у 70 % сімей дружина є основним виконавцем хатньої роботи.

Щоб змінити усталені в українському суспільстві стереотипи Фонд народонаселення ООН в Україні спільно із Міністерством соціальної політики України проводять інформаційну кампанію «Щастя у 4 руки». Кампанія має на меті навчити пари будувати сімейні стосунки на рівних, розподіляти домашні обов’язки порівну та підкреслює важливість участі татусів у догляді за маленькою дитиною.

«Головний меседж для нас, – говорить Павло Замостьян, в.о. Представника Фонду народонаселення ООН в Україні, – це те, що разом набагато легше. В Україні й досі розповсюджені ґендерні стереотипи, які не дають жінці достатньо часу і не дають розвиватися в своєму професійному житті. Ось звідки пішла ідея інформаційної кампанії «Щастя у 4 руки». Ми прагнемо принаймні почати змінювати стереотипи, адже вони є основою всіх проявів ґендерної дискримінації у суспільстві»

Директорка Департаменту сімейної та гендерної політики Міністерства соціальної політики України, Наталія Федорович зауважує: «У нашому суспільстві спочатку треба ще самій жінці довести, що вона має боротися за свої права, що існують для цього механізми. Угода про асоціацію з ЄС, – нагадує пані Федорович, – містить окремий розділ, що стосується недискримінації, забезпечення рівності жінок і чоловіків».

Соціологічне дослідження виявило також регіональні особливості проблеми. Чоловіків, що готові змінити усталений порядок та «розділити порівну домашні обов’язки та догляд за дітьми» із дружинами на Сході України більше (33 %), ніж на Заході (23,9 %), Півдні (22,7 %) та у Центральних регіонах (12 %). А тих чоловіків, хто взагалі не бажає брати на себе хатні обов’язки у Західному регіоні (8,3 %) більше ніж на Півдні (7,9 %) та в Центральних областях (2,5 %), а от на Сході таких представників сильної статі не виявилось жодного. Що стосується жінок, які готові розділити хатні обов’язки та виховання дітей порівну – на Заході таких виявилось порівняно більше (53,6 %), ніж на Півдні (40,7 %), у Центрі (49,8 %) та у Східному регіоні (51,4 %).

301

30

Відомі люди в Україні розділяють цінності кампанії і готові на власних прикладах доводити, як саме можна будувати рівноправні стосунки в родинах.

«У мене складний графік, а у моєї дружини Юлі він такий, що деколи навіть доводиться працювати вдома, – розповідає про свою сім’ю Анатолій Анатоліч, ведучий ранкового шоу «Сніданок з 1+1», щасливий батько двох донечок. – Але ми вміємо домовлятись. Вважаю, що головне – це поважати одне одного. Бути гарним батьком для доньок та чоловіком для дружини – велика праця. Бо гарна сім’я не складається сама собою, для цього потрібні зусилля та увага. І це є гарний урок на майбутнє для дітей – ми маємо слугувати прикладом».

Підсумовуючи, пан Павло Замостьян зазначив: «Я дуже сподіваюся, що результатом цієї кампанії стане більша кількість чоловіків, які пишатимуться тим, що вони доглядають за малюком чи миють посуд. Адже це робить їх сильнішими не лише в очах жінок, але й в очах всього суспільства».

Довідка.

Дослідження в рамках кампанії проводилося Київським міжнародним інститутом соціології у вересні 2015 року як частина всеукраїнського дослідження «Думки і погляди населення України (Омнібус)». Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім Автономної Республіки Крим. Загалом в рамках дослідження було проведено 2041 інтерв’ю з респондентами.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?