Цифрові рішення для профтехосвіти або діджиталізація без людини не існує

16 вересня 2021 року відбулася німецько-українська онлайн-конференція „ЦИФРОВІ РІШЕННЯ В ОСВІТІ: КРАЩІ ПРАКТИКИ & МАЙБУТНІ ТРЕНДИ“. Захід зібрав понад 60 представників німецьких та українських ...

Додано:
Юрій

офіс тренінг семінар онлайн вебінар
Цифрові рішення для профтехосвіти або діджиталізація без людини не існує

16 вересня 2021 року відбулася німецько-українська онлайн-конференція „ЦИФРОВІ РІШЕННЯ В ОСВІТІ: КРАЩІ ПРАКТИКИ & МАЙБУТНІ ТРЕНДИ“. 

Захід зібрав понад 60 представників німецьких та українських профільних асоціацій та об’єднань, Міністерства освіти і науки України, керівників закладів професійно-технічної освіти, підприємців та держслужбовців, відповідальних за цей напрямок роботи.

9У ході конференції виступили: Фолькер Фальх, керівник міжнародного департаменту групи bbw (Освітнього центру баварської економіки), який розповів про цифровізацію та пов’язані з цим виклики, про багаторічний досвід, який уже має Освітній центр баварської економіки (bbw) gGmbH та, зокрема, зазначив, що на сьогодні «цифровізація (діджиталізація) – присутня усюди, в усіх аспектах життя людини. Але саме людина – в центрі цього процесу, без неї – діджиталізації не існує. У свою чергу, цей процес не можливий без талановитих педагогів та фахівців з навчання».

Ключовим моментом правильного підходу освоєння цифрових рішень у профтехосвіті, на думку пана Фальха, є постійне і масове підвищення кваліфікації: працівників, учнів, інших стейкхолдерів, задіяних в освітньому процесі.

«Ми можемо і вміємо працювати інтерактивно, якщо розробили і маємо відповідні методики. Заняття буде цікавим настільки, наскільки ми до нього підготовлені. Згадаймо уроки фізики, коли проводили досліди: якщо щось не вдавалось, то завжди вчитель казав, що потрібні кращі умови для досліду. Так і з діджиталізацією освіти» – говорить Фолькер Фальх.

Александр Маркус, голова правління Німецько-Української промислово-торговельної палати, поділився інформацією, що робить Палата у цьому напрямку, зокрема – про онлайн-навчання для менеджерів німецьких підприємств, які працюють в Україні, про курс підвищення кваліфікації для тих, хто навчає працівників (тренінг для тренерів) у компаніях тощо.

Олексій Ситник, експерт команди підтримки реформ у сфері профтехосвіти Міністерства освіти і науки України розповів про заплановані зміни на законодавчому рівні, пов’язані з цифровізацією профтехосвіти, про міжнародні проекти і сайти зокрема, які сьогодні розробляються установою на допомогу з визначенням пріоритетів для учнів; про створення системи управління профтехосвітою: порталу для навчальних закладів, де вони самостійно зможуть отримувати всю необхідну інформацію автоматично, без запитів до міністерства. «Обласні ради і управління  також зможуть користуватись цією системою, зокрема для того, щоб планувати фінансування», – додав п. Ситник.

Оана Стеопан, керівник німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні» (2020-2023) розповіла, як Освітній центр баварської економіки (bbw) gGmbH вже вдруге реалізує цю ініціативу в Україні (перший проєкт завершився у 2019 році), і який вплив матиме цифровізація на навчальні компоненти у його рамках.

Наталія Стародуб, керівник відділу проєктів для бізнесу при Німецько-Українській промислово-торговельній палаті розповіла про німецький досвід палат у розвитку інновацій, креативності та практичності в дуальному варіанті освіти, а також про послуги, які надає Палата сьогодні у відповідь на запити компаній.

Представники компаній – Барбара Ґербер, керівник відділу міжнародного навчання групи Dräxlmaier, Олександр Черевко, керівник підрозділу сервісу та технічної підтримки, ТОВ “Роберт Бош Лтд.”, Аня Пфляум, Businessmentoring-Leadership-Coaching, Anja Pflaum Consulting, Ян Ульманн, тренер та консультант з питань E-Learning, Lern.Hand.Werk – поділились своїм досвідом роботи з врахуванням інструментів діджиталізації в добу пандемії. Доповідачі єдині в думці, що без цифровізації такий навчальний процес був би вкрай складним; а що стосується бізнесу, то процеси цифрової освіти на сьогоднішньому етапі є не лише доречними, але й необхідними: це економить час і, головне, дає змогу постійно навчатись та вдосконалюватись.

Після виступів відбулася робоча сесія – питання-відповіді, у ході якої учасники також мали змогу продискутувати про актуальні тренди та впливи сучасного розвитку цифрових технологій у професійно-технічній освіті.  

Конференція стала початком серії заходів, що фокусуються на питаннях діджиталізації професійного навчання та викликах, які випливають з цього процесу.

Юрій Бойко

 

Захід відбувся в рамках німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні», що реалізується  Освітнім центром баварської економіки (bbw) gGmbH за фінансової підтримки Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку. Онлайн-конференцію організовано у співпраці з Німецько-Українською про-мислово-торговельною палатою (AHK Ukraine).

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Громадський сектор чекає на тебе — понад 100 вакансій

Правова допомога під обстрілами: як працює Східний правозахисний центр у Краматорську на Донеччині

Центр громадянських свобод започатковує Премію імені Ігоря Козловського за утвердження людської гідності

Як підтримане проживання змінює життя? «Ліга Сильних» та «Майстерня Мрії» презентували спільне відео

Гаряча лінія, консультації наживо та підтримка громад: «Ліга сильних» запускає новий проєкт

Рівний-рівному: перший досвід взаємопідтримки чоловіків України, які пережили полон і тортури