З якими порушеннями прав найчастіше стикаються представники ключових груп щодо ВІЛ та ТБ: результати впровадження REAct

З 2019 року МБФ «Альянс громадського здоров’я»  впроваджується система REAct (Rights – Evidence – Action\Права – Докази – Дії), яка дає змогу громадським організаціям документувати випадки порушення ...

Додано:
Irina Mihanik

image003
З якими порушеннями прав найчастіше стикаються представники ключових груп щодо ВІЛ та ТБ: результати впровадження REAct

З 2019 року МБФ «Альянс громадського здоров’я»  впроваджується система REAct (Rights – Evidence – Action\Права – Докази – Дії), яка дає змогу громадським організаціям документувати випадки порушення прав ключових спільнот і реагувати на бар’єри, пов’язані з правами людини, при зверненні за послугами з профілактики і лікування ВІЛ та ТБ, а також медичного обслуговування. Реалізація національної система з моніторингу та реагування продемонструвала наявність в регіонах впровадження проєкту значного потенціалу та можливостей громадянського суспільства в наданні допомоги і реагуванні на випадки порушення прав. 84% послуг щодо вирішення 775 справ клієнтів були надані безпосередньо в організаціях за місцем знаходження документаторів системи REAct.

Свідчення, що були зібрані за допомогою REAct, є доказовою базою, що може використовуватись для впровадження і розширення ефективних програм, спрямованих на усунення бар’єрів, пов’язаних з правами людини, на шляху доступу до послуг щодо ВІЛ і ТБ, розробки програм захисту прав ключових спільнот і підвищення правової грамотності, прийняття адвокаційних заходів як на регіональному, так і на національному рівнях.

За перший рік реалізації проєкту REAct, з листопада 2019 року по жовтень 2020 року, було зафіксовано 775 випадків порушення прав представників ключових спільнот, уразливих до ВІЛ та ТБ. Про такі випадки повідомили 760 осіб, а це означає, що дехто звертався за допомогою не один раз. Першими містами впровадження системи стали: мм. Київ, Одеса, Дніпро та Кривий Ріг. Окрім цього, 21% випадків було зафіксовано через звернення на Національну гарячу лінію з питань ЗПТ, що охоплює усі регіони України.

Більшість звернень в рамках системи REAct були зафіксовані від людей, які вживають наркотики ін’єкційним шляхом (ЛВНІ) – 476 звернень, людей, які живуть з ВІЛ (ЛЖВ) – 290 звернень, пацієнтів програми ЗПТ – 200 звернень, чоловіків, які практикують секс з чоловіками (ЧСЧ) – 108 звернень. Від ув’язнених/колишніх в’язнів було зафіксовано 69 звернень, від людей, які живуть з ТБ – 40 звернень, від секс-працівників (СП) – 37 звернень.

Порушниками прав представників ключових спільнот найчастіше виступали працівники державних структур – 72%, серед них більшість – медичні працівники (44%). З-поміж найпоширеніших порушень з боку усіх категорій порушників можна зазначити: відмову в наданні послуг – 36% (найбільше – державних медичних), дискримінація/стигматизація через належність до групи ризику – 27%, фізичне насильство – 15% та емоційне насильство – 11%. Було задокументовано 62 звернення від клієнтів системи REAct, де порушення прав були пов’язані з карантинними обмеженнями у зв’язку з СOVID-19.

Ознайомитися з результатами річного звіту можна за посиланням: https://react-aph.org/…/2021/06/zvit_react_final.pdf

На сьогодні система REAct представлена в 18 регіонах України і планується її подальше розширення на усі регіони.

На сторінці проєкту REAct у мережі Фейсбук регулярно публікуються аналітичні дані, поради юриста щодо захисту прав, історії успішних кейсів та алгоритми їх вирішення.

Захищаємо права разом!


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Молоді громадяни: історії творчих людей у Дружківській громаді

Коли можна не брати згоду на обробку персональних даних? – про це і не тільки

Інституційне створення ЦНАП: відбувся шостий випуск онлайн-платформи "Територія громади: чесно та експертно"

Відбулася 4-та онлайн конференція «Ведення бізнесу в умовах COVID-19: конкурентоспроможність та інновації»

Що напрацювали народні депутати Львівщини за 2 роки парламентської роботи

Сергій Карелін про Електронні інструменти в територіальних громадах