Лідерство на максимум: як учнівське самоврядування допомагає школярам Кропивницького розкривати свій громадський потенціал

Соціальну ініціативу «Лідерство на МАКСИМУМ» реалізувала ініціативна група молоді як лідери учнівського самоврядування ліцею «Максимум» з Кропивницької громади Кіровоградської області в межах ...

liderstvo
Лідерство на максимум: як учнівське самоврядування допомагає школярам Кропивницького розкривати свій громадський потенціал

Соціальну ініціативу «Лідерство на МАКСИМУМ» реалізувала ініціативна група молоді як лідери учнівського самоврядування ліцею «Максимум» з Кропивницької громади Кіровоградської області в межах програми Британської ради «Youth Connect for Ukraine».

Мета ініціативи — сформувати у молоді практичне розуміння громадської активності через власний досвід, знайомство з громадськими лідерами та розвиток учнівського самоврядування. 

Проведені заходи допомогли школярам стати обізнанішими в інструментах позитивного впливу на громаду та методах його реалізації у межах шкільної спільноти. Частина учасників виявила бажання приєднатися до учнівського самоврядування — як до важливого кроку до громадської участі та командної роботи. Учні з різних класів познайомилися під час подій і вже продовжують спілкування поза проєктом. У межах цієї ініціативи 265 учасників — від 10-річних школярів до вчителів — дізнавалися про громадську участь, вчилися командній роботі, долали бар’єри сором’язливості та виходили з «бульбашок класів».

Учасники відзначали, що тренінги та активності стали для них “територією безпеки”, де можна було бути собою, говорити вголос про свої ідеї, знайомитись із однодумцями. Це особливо важливо в умовах, коли війна фрагментує соціальні зв’язки та посилює почуття ізоляції.

«Після тренінгу щось змінилося всередині. Хотілося, щоб так було частіше», — ці слова семикласниці Сирафими Корсун найкраще передають атмосферу ініціативи «Лідерство на МАКСИМУМ», реалізованої у Кропивницькому. 

493662224_1200424848286887_6553559296908196295_n

Попри завершення формальної частини, проєкт залишив після себе більше, ніж спогади — створено сталі структури. У ліцеї діють зони для настільних ігор і командоосвіти. Партнерства працюють. Самоврядування активно залучає нових учасників. Команда вже готує наступні заходи. Серед довгострокових планів: регулярні командні ігри для всіх охочих; підтримка учнів, які хочуть реалізувати власні ідеї; перехід від одноразових подій до культури шкільної активності.

«Цей проєкт — не лише про лідерство, а й про людяність. Про те, як у час нестабільності та небезпеки можна будувати довіру, підтримку й силу через маленькі, але важливі кроки — гру, розмову, взаємодію. Це про те, як молодь здатна творити спільноту, що лікує і надихає», — підкреслює Олександр Волошанюк, координатор ініціативи.

Але що саме допомогло цьому проєкту не просто відбутись, а — зачепити? І які рішення виявились найефективнішими?

spiker

Вихід за рамки — початок впливу

На старті команда складалася лише з трьох учнів Ліцею “Максимум”. Але вони зуміли об’єднати навколо себе педагогів, громадські організації та молодих активістів. Разом вони реалізували 5 подій, включаючи лідерські тренінги, провели опитування серед учасників навчального процесу, ігрові сесії з соціалізації.

Серед учасників — школярі з чотирьох громад Кіровоградщини: Кропивницької, Соколівської, Суботцівської та Обознівської, які навчаються у ліцеї “Максимум”. Інклюзивність теж була не формальністю: у заходах взяли участь 29 ВПО, 3 учасники з інвалідністю, а також діти різного віку — від 10 до 18 років.

Рішення, які спрацювали

Акцент на практику. Учасники не просто слухали лекції — вони грали, дискутували, рефлексували. Учень 7 класу, який формально ще не міг долучитися до учнівського самоврядування (доступ відкрито лише з 8 класу), проявив ініціативу під час тренінгів і тепер бере участь у шкільних ініціативах.

Гнучкість замість формалізму. Команда стикалася з викликами — скасовані бронювання залу, повітряні тривоги, зміни графіків. Кожного разу знаходили рішення: шукали нові простори, адаптували розклад, переносили події.

Мікс каналів комунікації. Використано різні способи запрошення: соцмережі, шкільні стінгазети, оголошення через старост, живе «сарафанне радіо». Найкраще працював людський контакт — учні приходили, бо «було цікаво у друзів».

Формування спільноти. Після подій учасники створювали чати, підтримували спілкування, утворювали горизонтальні зв’язки всередині шкільної спільноти.

Враження учасників

«Замість нудної теорії — жива енергія. Командні ігри втягнули з першої хвилини. Атмосфера, люди, теми — усе було на своєму місці», — Ольга Філіпенко, старшокласниця.

«Було класно працювати в команді, ділитися ідеями, просто добре проводити час. Хочеться ще більше таких зустрічей!» — Михайло Сохацький, учень.

«Після цього тренінгу я по-іншому подивився на лідерство. Це не про владу, а про довіру, команду і щирість», — Владлен Мельніченко, учасник.

Уроки і рекомендації від команди

Ставити якість вище кількості. «Замість гнатися за великою чисельністю, варто було зосередитись на глибокій роботі з меншими групами», — говорять організатори.
Заздалегідь готувати “план Б”. Відсутність доступу до локації чи відсутність ключового члена команди не має зупиняти проєкт — потрібні дублери, репетиції і запасні сценарії.
Управління командою — це не тільки про задачі. «Проєкт — це ще й про дружбу. Важливо не втратити людський контакт навіть під час гарячих організаційних дискусій».

Ініціатива соціальної дії «Лідерство на МАКСИМУМ» вже змогла досягти бажаних результатів, підвищивши активність у шкільному житті серед учнів «Ліцей “Максимум”» Кропивницької міської ради. Вона справила справжній фурор, адже учасники шкільної громади почали її обговорювати, популяризуючи органи учнівського самоврядування нашого ліцею.

«У майбутньому ми плануємо продовжувати проводити командотворчі заняття, які організовуватимуть самі учасники учнівського самоврядування для всіх охочих. Створена зона для командоосвіти та дозвілля учасників навчального процесу через настільні ігри забезпечуватиме якісне дозвілля для учнів у позаурочний час. Налагоджені партнерства дозволяють продовжувати співпрацю задля реалізації нових активностей, спрямованих на покращення громади. Парламентарі шкільного самоврядування, які долучилися до нього після участі в наших заходах, примножуватимуть позитивний вплив, активно беручи участь у розвитку навчального середовища ліцею». Серед важливих досягнень команди — підтриманий проєкт створення простору для учнівського самоврядування: місця ідей та рішень у ліцеї «Максимум» за підтримки компанії Kernel.

4D8j0hc0k97InQx0O3nPHH7KGWtkH288

Команда учнівського самоврядування ліцею “Максимум”, м. Кропивницький

«Цей проєкт — про те, як змінюється середовище, якщо дати молоді не інструкцію, а простір для спроб. Про те, як активність народжується у грі, розмові, довірі. І про те, що іноді достатньо одного тренінгу, щоб хтось “відчув, що його голос має значення”», – наголосила Ірина Ткаченко, координаторка програми «Youth Connect for Ukraine» у Кіровоградській області.

*** Соціальна ініціатива «Лідерство на МАКСИМУМ» втілена в межах проєкту «Youth Connect for Ukraine», що реалізується Британською Радою у партнерстві з локальними молодіжними організаціями в різних регіонах України. Партнер у Кіровоградській області — ГО “Агенція сталого розвитку “Хмарочос”.

#ЛідерствоНаМаксимум 

#YouthConnectForUkraine

 #BritishCouncilUkraine

 #ХмарочосДляМолоді


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Освітні курси для ветеранів/ок та членів їх родин: діє набір на професійні курси та бізнес-школи у Чернівецькій області

ВООЗ запустила глобальну ініціативу «3 до 35» для збереження мільйонів життів

Захист персональних даних в органах місцевого самоврядування не в пріоритеті - моніторинг

Народовладдя в дії: три історії громадських радників про силу змін в громадах

Волинський Інститут Права досліджує стан владно-громадської співпраці у двох громадах

Спільнота практики театру пригноблених розвивається через підтримку нових партнерств в роботі над суспільно-важливими темами