В Миргородській громаді Полтавської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг

31 січня в Миргородській громаді Полтавської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг об’єктів соціальної роботи, міжмуніципального співробітництва, підвищення ...

Знімок екрана 2024-01-31 о 11.14.43
В Миргородській громаді Полтавської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг

31 січня в Миргородській громаді Полтавської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг об’єктів соціальної роботи, міжмуніципального співробітництва, підвищення рівня інклюзії.

Учасники засідання обговорили результати розробки соціального паспорта громади за методологією дослідження, проведеного ГО «Фундація «Простір» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА». У рамках дослідження було проаналізовано, наскільки доступними та чутливими до конфліктів є послуги об’єктів соціальної роботи в громаді, а також стан планування подальшої діяльності із застосування отриманих даних.

За результатами опитування, соціальні послуги вважаються повністю доступними для всіх мешканців Миргородської громади лише на думку 44% респондентів. Адміністративні послуги, згідно із даними, повністю доступними вважають 49% респондентів. Робота екстрених служб, таких як швидка допомога та ДСНС, забезпечується на рівні 45% доступності. Значно нижчим рівнем доступності користуються медичні послуги, які повністю доступними вважають лише 26% опитаних. Банківські послуги виявляють вищий рівень доступності, при цьому повністю доступними вони вважаються для 57% мешканців громади. Щодо поліцейських послуг, лише 38% респондентів вважають їх повністю доступними.

У порівнянні з іншими мешканцями громади, для осіб з інвалідністю, бачимо певну рівнодоступність: соціальні послуги, за даними опитування, рівнодоступними вважають 49% респондентів, адміністративні послуги – 54%, робота екстрених служб – 62%, медичні послуги – 55%, банківські послуги – 58%, послуги поліції – 62%, поштові послуги – 55%, послуги закладів культурного розвитку та дозвілля – 46%. Проте, є відмінності у сприйнятті доступності між різними групами опитаних.

Треба відзначити, що майже четверта частина респондентів (24%) вказали на наявність перешкод у доступності послуг для населення громади. Частіше згадувані перешкоди включають відсутність безбар’єрного доступу до об’єктів надання послуг, транспортні або логістичні проблеми, а також обмежені фінансові можливості громади для швидкого та самостійного вирішення питань доступності інфраструктури. Така ситуація вказує на необхідність удосконалення інфраструктури та забезпечення рівного доступу до послуг для всіх категорій мешканців громади.

За результатами дослідження в Миргородській громаді виявлено конфліктні ситуації, які впливають на соціально-економічний розвиток, відзначають 44% опитаних респондентів. Фактори, що особисто відчуваються як джерела напруги між внутрішньо переміщеними особами та місцевим населенням, включають:

  • Мовні відмінності – на думку 18% респондентів, цей фактор спричиняє середню напругу, і ще 7% вважають, що це призводить до високого рівня напруженості в громаді.
  • Ухилення чоловіків призовного віку від військової служби – на думку 24% респондентів, цей фактор також призводить до середнього рівня напруги, а 25% вбачають у ньому високий рівень напруженості.
  • Доступ до ринку праці – для 14% респондентів цей фактор спричиняє середню напругу, і ще 16% вважають, що він призводить до високого рівня напруженості в громаді.

Ці дані вказують на наявність актуальних соціально-економічних викликів у громаді та необхідність розробки програм для подолання конфліктів, сприяння соціальній інтеграції та забезпечення сталого інклюзивного розвитку громади.

Результати дослідження також вказують на низький рівень участі та залученості громадян до прийняття рішень та вирішення соціальних питань – лише 6% респондентів вказали, що є членами місцевих громадських спілок чи неприбуткових організацій.

Оцінка готовності респондентів об’єднувати зусилля та гуртуватися для вирішення соціальних проблем у середньому складає 6,2 з 10 балів. Це свідчить про те, що, попри обмежену участь у діяльності місцевих громадських спілок чи організацій, частина населення готова брати активну участь у вирішенні громадських питань.

За результатами дослідження було також виявлено, що більшість опитаних респондентів ніколи не беруть участь у засіданнях місцевої ради та не долучаються до роботи консультативно-дорадчих органів.

Такі показники свідчать про необхідність розвивати та сприяти ініціативам громадянського суспільства, створюючи умови для більшої взаємодії та відкритого обміну ідеями й думками між місцевим населенням та органами влади.

Як зазначила Ганна Борова, радниця з питань інклюзії Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»: «Завдяки результатам досліджень робоча група може ретельніше спланувати свої місцеві стратегії, політики, програми та проєкти розвитку Миргородської громади для підвищення рівня інклюзії та доступності послуг об’єктів соціальної роботи в громаді. Я рада, що запропонована нами методика надала вже перші результати, її застосували на практиці члени робочої групи та долучили місцеве населення».

«Я сама долучилася до опитування, бо розумію як це важливо для громади знати про потреби своїх мешканців. В межах дослідження проведена дуже велика робота, дякуємо за це. Тепер у нас є дані, ми знаємо у якому напрямку нам потрібно працювати», – Тетяна Львова, ВПО, керівниця ГО «Агенція розвитку Бахмутської громади».

Тож за результатами другого засідання робочої групи:

  • затвердили соціальний паспорт Миргородської громади;
  • ухвалили врахування результатів дослідження в місцевих проєктах та програмах громади, що буде додатково опрацьовано через наступні засідання робочої групи;
  • запланували провести просвітницькі зустрічі працівників об’єктів освіти з експертами Фундації з інклюзії в освіті;
  • продовжили збір даних щодо обґрунтування необхідних закупівель для покращення доступності соціальних послуг у громаді;
  • наступне засідання робочої групи буде присвячене опрацюванню рекомендації щодо фізичної та архітектурної доступності послуг об’єктів соціальної роботи та проведенню навчання із застосування пристроєм універсального дизайну технічних експертів Фундації та працівників закладів Миргородської територіальної громади.

Знімок екрана 2024-01-31 о 11.03.29
Ця зустріч стала важливим кроком для спільного вирішення проблем і покращення якості життя мешканців Миргородської громади. Результати дослідження та соціальний паспорт будуть опубліковані на сайті громади, а ухвалені рішення покладуть основу для подальшого інклюзивного розвитку громади.

****
Цей захід був організований ГО «Фундація «Простір» у рамках гранту «Аналіз доступності, чутливості до конфліктів та перспектив розвитку міжмуніципальних соціальних послуг у пілотних громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього заходу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

4 територіальні громади Чернігівщини посилять свою стійкість

Правозахисники вважають злочином проти людяності поводження з українськими дітьми в Білорусі

Катування і переслідування українців Росією треба розслідувати як злочини проти людяності – правозахисники

Навчіться управляти природними ресурсами - онлайн-курс від U-LEAD

Ріпкинська громада визначає структуру та наповнення Статуту

Освіта протягом всього життя: медійна грамотність для людей похилого віку