Цифрові рішення для профтехосвіти або діджиталізація без людини не існує

16 вересня 2021 року відбулася німецько-українська онлайн-конференція „ЦИФРОВІ РІШЕННЯ В ОСВІТІ: КРАЩІ ПРАКТИКИ & МАЙБУТНІ ТРЕНДИ“. Захід зібрав понад 60 представників німецьких та українських ...

Додано:
Юрій

офіс тренінг семінар онлайн вебінар
Цифрові рішення для профтехосвіти або діджиталізація без людини не існує

16 вересня 2021 року відбулася німецько-українська онлайн-конференція „ЦИФРОВІ РІШЕННЯ В ОСВІТІ: КРАЩІ ПРАКТИКИ & МАЙБУТНІ ТРЕНДИ“. 

Захід зібрав понад 60 представників німецьких та українських профільних асоціацій та об’єднань, Міністерства освіти і науки України, керівників закладів професійно-технічної освіти, підприємців та держслужбовців, відповідальних за цей напрямок роботи.

9У ході конференції виступили: Фолькер Фальх, керівник міжнародного департаменту групи bbw (Освітнього центру баварської економіки), який розповів про цифровізацію та пов’язані з цим виклики, про багаторічний досвід, який уже має Освітній центр баварської економіки (bbw) gGmbH та, зокрема, зазначив, що на сьогодні «цифровізація (діджиталізація) – присутня усюди, в усіх аспектах життя людини. Але саме людина – в центрі цього процесу, без неї – діджиталізації не існує. У свою чергу, цей процес не можливий без талановитих педагогів та фахівців з навчання».

Ключовим моментом правильного підходу освоєння цифрових рішень у профтехосвіті, на думку пана Фальха, є постійне і масове підвищення кваліфікації: працівників, учнів, інших стейкхолдерів, задіяних в освітньому процесі.

«Ми можемо і вміємо працювати інтерактивно, якщо розробили і маємо відповідні методики. Заняття буде цікавим настільки, наскільки ми до нього підготовлені. Згадаймо уроки фізики, коли проводили досліди: якщо щось не вдавалось, то завжди вчитель казав, що потрібні кращі умови для досліду. Так і з діджиталізацією освіти» – говорить Фолькер Фальх.

Александр Маркус, голова правління Німецько-Української промислово-торговельної палати, поділився інформацією, що робить Палата у цьому напрямку, зокрема – про онлайн-навчання для менеджерів німецьких підприємств, які працюють в Україні, про курс підвищення кваліфікації для тих, хто навчає працівників (тренінг для тренерів) у компаніях тощо.

Олексій Ситник, експерт команди підтримки реформ у сфері профтехосвіти Міністерства освіти і науки України розповів про заплановані зміни на законодавчому рівні, пов’язані з цифровізацією профтехосвіти, про міжнародні проекти і сайти зокрема, які сьогодні розробляються установою на допомогу з визначенням пріоритетів для учнів; про створення системи управління профтехосвітою: порталу для навчальних закладів, де вони самостійно зможуть отримувати всю необхідну інформацію автоматично, без запитів до міністерства. «Обласні ради і управління  також зможуть користуватись цією системою, зокрема для того, щоб планувати фінансування», – додав п. Ситник.

Оана Стеопан, керівник німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні» (2020-2023) розповіла, як Освітній центр баварської економіки (bbw) gGmbH вже вдруге реалізує цю ініціативу в Україні (перший проєкт завершився у 2019 році), і який вплив матиме цифровізація на навчальні компоненти у його рамках.

Наталія Стародуб, керівник відділу проєктів для бізнесу при Німецько-Українській промислово-торговельній палаті розповіла про німецький досвід палат у розвитку інновацій, креативності та практичності в дуальному варіанті освіти, а також про послуги, які надає Палата сьогодні у відповідь на запити компаній.

Представники компаній – Барбара Ґербер, керівник відділу міжнародного навчання групи Dräxlmaier, Олександр Черевко, керівник підрозділу сервісу та технічної підтримки, ТОВ “Роберт Бош Лтд.”, Аня Пфляум, Businessmentoring-Leadership-Coaching, Anja Pflaum Consulting, Ян Ульманн, тренер та консультант з питань E-Learning, Lern.Hand.Werk – поділились своїм досвідом роботи з врахуванням інструментів діджиталізації в добу пандемії. Доповідачі єдині в думці, що без цифровізації такий навчальний процес був би вкрай складним; а що стосується бізнесу, то процеси цифрової освіти на сьогоднішньому етапі є не лише доречними, але й необхідними: це економить час і, головне, дає змогу постійно навчатись та вдосконалюватись.

Після виступів відбулася робоча сесія – питання-відповіді, у ході якої учасники також мали змогу продискутувати про актуальні тренди та впливи сучасного розвитку цифрових технологій у професійно-технічній освіті.  

Конференція стала початком серії заходів, що фокусуються на питаннях діджиталізації професійного навчання та викликах, які випливають з цього процесу.

Юрій Бойко

 

Захід відбувся в рамках німецько-українського проєкту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти в Україні», що реалізується  Освітнім центром баварської економіки (bbw) gGmbH за фінансової підтримки Федерального міністерства економічної співпраці та розвитку. Онлайн-конференцію організовано у співпраці з Німецько-Українською про-мислово-торговельною палатою (AHK Ukraine).

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку