Політика легалізації іноземців в Україні: коментар Міграційної служби

У Державній міграційній службі прокоментували зауваження та рекомендації щодо політики легалізації іноземців, оприлюднені ГО "Європа без бар'єрів" під час прес-конференції 14 грудня.Нагадаємо, за ...

документи
Політика легалізації іноземців в Україні: коментар Міграційної служби

У Державній міграційній службі прокоментували зауваження та рекомендації щодо політики легалізації іноземців, оприлюднені ГО “Європа без бар’єрів” під час прес-конференції 14 грудня.

Нагадаємо, за попередніми результатами дослідження, отримання іноземцями дозволу на імміграцію, тимчасової або постійної посвідки на проживання, громадянства України вимагає збору великої кількості документів, часто потребує великих вкладень коштів і часу.

За підсумками дослідження “Європа без бар’єрів” запропонувала низку рекомендацій щодо поліпшення процедур, зокрема розвиток електронної черги для іноземців, перегляд у бік зменшення обов’язкових документів для легалізації, чіткий і вичерпний список необхідних документів, запровадження сервісу перевірки стану оформлення документа на зразок того, що діє для біометричних документів громадян України, можливість заповнення заяви вдома або онлайн, розвиток інформаційної системи обміну даними між відомствами.

Публікуємо коментарі до рекомендацій, висловлені на прес-конференції речником Державної міграційної служби Сергієм Гуньком.

Рекомендація 1. Перегляд у бік зменшення обов’язкових документів для легалізації

Коментар: Щодо спрощення процедур – потрібно бути дуже обережним і виваженим. Потрібно пам’ятати, що Україна перебуває у стані війни, і спрощуючи будь-яку процедуру, будь-які процеси, які стосується іноземців, ми повинні не допустити створення якоїсь додаткової схеми незаконної легалізації іноземців, які є, м’яко кажучи, небажаними для України, які приїжджають сюди зовсім не для того, щоб тут жити, працювати, і приносити користь українському суспільству. Безпекові питання є вкрай важливими

Рекомендація 2. Розвиток електронної черги для іноземців

Коментар: електронну чергу ми розвиваємо, це не просто в планах, це в найближчих планах. Крім того, іноземці вже можуть подаватися і на постійні посвідки, і на тимчасові через сервіси ДП Документ, так це дорожче, але комфортніше, і за моїми даними, ніхто в чергах з 5 ранку в Києві вже не стоїть

Рекомендація 3. Визначення чіткого і вичерпного списку необхідних документів

Коментар: Щодо списку документів – коли ми стали перед проблемою визначення того списку документів, ми з’ясували, що в нас є дуже багато різних кейсів  для іноземців, і відповідно, для кожного кейса є різні документи. Ми навряд чи зможемо тут щось дуже сильно уніфікувати, тому що у кожного свої підстави для перебування. Законодавство кожної країни світи побудовано таким чином, що перебування іноземців на території України можливо виключно на підставах, визначених законом. Тому ми виходимо з того, що кожна підстава має бути документально підтверджена

Рекомендація 4. Запровадження сервісу перевірки стану оформлення документа

Коментар: Перевірка стану документів – заплановано. Я боюся якісь конкретні дати називати, але це абсолютно природній сервіс , який у нас існує, нескладний з точки зору логіки, і буде запроваджений, але є певні технічні нюанси, які зараз вирішуються Заплановано на початок наступного року, я думаю, що так ми його і запустимо.

Рекомендація 5. Розвиток інформаційної системи обміну даними між відомствами

Коментар: Ми маємо виходити з того, що будь-яка передача будь-яких даних має відбуватися виключно в рамках закону. Тому, коли ми говоримо про обмін даних – будь-яких між будь-ким, то ми маємо розуміти, що це має бути прописано в законі. Тут недостатньо, щоб голова ДМС зустрівся з головою ДПСУ і домовилися – давай будемо обмінюватися даними. Воно так не працює. Тоді давайте спільно працювати, якщо у вас є конкретні пропозиції, якими саме даними, в яких процедурах, і в який закон треба це прописати.

Рекомендація 6. Внесення змін до переліку документів, які подаються для отримання дозволу на застосування праці 

Коментар: Перелік документів, які подаються для отримання дозволу на працю – це питання не компетенції ДМС. Але попри те, що ми бачимо в пресі тенденції, що люди намагаються виїхати там, де більше платять, рівень безробіття у нас не є нульовим. І тут виникає серйозна потреба пошуку компромісу – якою має бути процедура надання дозволу на працевлаштування. Ми тут не є унікальними, в будь-якій країні іноземець також має пройти цю процедуру. Я в принципі знаю про дуже просту процедуру тільки в Польщі для сезонних робіт для українців, а загалом в європейських країнах, я вже не кажу про такі країни як Австралія або Канада, не дуже просто оформити собі дозвіл на працевлаштування.

Рекомендація 7. Внесення змін до законодавства задля уникнення депортації іноземців, які проходять службу в АТО/ООС

Коментар: Щодо змін законодавства задля уникнення депортації іноземців, проблема існує, вона дійсно не масова, але ми намагаємося знаходити рішення. Жоден іноземець, який брав участь в АТО, не був депортований, і ви це знаєте. Якщо зараз особа проходить військову службу за контрактом на території України, законність її перебування на території України підтверджується військовим квитком, вона не повинна навіть узагалі звертатися до міграційної служби, їй це не потрібно.

Щодо проблем з паспортними документами і з довідкою про несудимість – у нас є прецеденти, і є факти, коли такі люди отримували довідки про несудимість у консульстві Росії в Україні, їм не потрібно туди їхати, вони можуть це отримати. Так що в принципі, реальна можливість є. Тут знову ж таки ми маємо повертатися до того, що безпекові питання – ми маємо розуміти, що щось спрощуючи для ста чоловік, ми не повинні створити дірку в безпеці, створити додаткові безпекові ризики. Треба дуже виважено обговорювати це питання. Міграційна служба готова обговорювати ці питання на своєму рівні і в межах своєї компетенції.

Відеозапис прес-конференції


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні