Як підтримати ментальний простір під час роботи з дому

Мільйони людей по всьому світу здійснили раптовий перехід до віддаленої роботи на тлі пандемії Covid-19. Не дивно, що деякі роботодавці турбуються про збереження продуктивності своїх працівників. Але ...

робота з дому

Громадський Простір

Мільйони людей по всьому світу здійснили раптовий перехід до віддаленої роботи на тлі пандемії Covid-19. Не дивно, що деякі роботодавці турбуються про збереження продуктивності своїх працівників. Але те, про що вони насправді повинні турбуватися в цій безпрецедентній ситуації — довгостроковий виклик: вигорання працівників — зазначає Harvard Business Rewiev.

Будні змішуються з вихідними

Ризик суттєвий. Межі між роботою та нероботою розмиваються новими та незвичними способами, і багато працівників, які працюють віддалено вперше, швидше за все, борються за збереження здорових меж між своїм професійним та особистим життям. Щоб засвідчити свою вірність, відданість та продуктивність, вони можуть відчувати, що їм доведеться працювати весь час. Полудні змішуються з вечорами, будні — з вихідними… і залишається мало відчуття вільного часу. 

woman-with-hands-on-her-face-in-front-of-a-laptop-4226215

Видання, зокрема, радить підтримувати фізичні та соціальні межі. Блейк Ешфорт з Арізонського університету розповів про способи, якими люди розмежовують перехід від роботи до неробочих ролей за допомогою “діяльності через перетин кордону”.

Одягати робочий одяг, їхати з дому на роботу — це фізичні та соціальні показники, що щось змінилося. Ви перейшли від “домашнього себе” до “робочого себе”. Намагайтеся підтримувати ці межі, працюючи віддалено. В короткостроковому періоді це може бути бажаною зміною: не потрібно ловити ранній автобус на роботу, до того ж мати можливість провести цілий день у піжамі — але обидві ці речі— це діяльність, яка перетинає кордон і може принести вам користь, тому не відмовляйтеся від них зовсім. І подумайте замінити свій робочий ранок на прогулянку до сусіднього парку чи навіть просто біля вашої квартири, перш ніж сісти на роботу. 

Видання також радить максимально підтримувати тимчасові межі (час для роботи та домашніх справ — команда повинна знайти вимір робочого часу, що найкраще для неї, або домовитися, що кожен може працювати в свій зручний час), а також фокусування на найважливішій роботі — спрямовувати свою енергію на пріоритетні питання.

Ті, хто весь час відчуває себе “увімкненими”, піддаються більшому ризику вигорання при роботі з дому, ніж якби вони їхали, як зазвичай, в офіс

У довгостроковій перспективі намагання втиснути роботу та відповіді на електронну пошту щоразу, коли у нас є кілька хвилин — у вихідні або призупинивши фільм увечері, — це не тільки контрпродуктивно, але й згубно. Нам усім потрібно знайти нові шляхи — і допомогти іншим зробити те саме — підтримувати неробочий час і ментальний простір.

Перестановку меблів радить wfhmindset.com. У статті згадується, що один з найкращих способів бути здоровими під час роботи вдома—  це змінювати облаштування робочої зони щотижня. Подумайте про всі “мобільні” меблі, які можуть бути у вас вдома. Ви можете швидко їх переставити, щоб покращити роботу з домашнього простору. Це допоможе вам ментально оновитися, коли ви будете відчувати новий або покращений простір. Перестановка всіх меблів у вашому домі може бути неможливою. Тому подумайте про незначні зміни, які ви можете вносити щотижня, які матимуть великий вплив на ваш настрій, сприйняття та психічний стан. Це допомагає починати тиждень на новій ноті і зменшує відчуття однаковості. Подумайте про такі предмети, як книги, столи, крісла, монітори тощо. Все це оновлюватиме простір.

Практикуйте піклування про себе

 Ні для кого не секрет, що зараз люди працюють у стані перенапруження та адреналіну. Це робить піклування про себе ще більш важливим. Тож як може виглядати піклування про себе в умовах карантину?

Піклування про себе —  це будь-яка дія, яку ви здійснюєте спеціально для підтримки свого здоров’я та стану — пояснює видання thriveglobal.com. До прикладу:

- Переконайтесь, що ви регулярно їсте —  життя набагато складніше, коли у вас порожній шлунок;
- Висипайтеся;
- Душ і переодягання — щодня;
- Прийміть довгий душ — особливо, якщо ваші діти зараз вдома 24/7, душ може стати ідеальним місцем для усамітненого часу;
- Прочитайте улюблену книгу;
- Подивіться фільм, який ви завжди хотіли подивитися;
- Огляньте те, що ви завжди хотіли побачити — так багато музеїв та національних парків пропонують безкоштовні онлайн екскурсії під час цієї кризи… скористайтеся цим!

З тим, що це стресовий час, погоджується й World Health Organization Ukraine та радить:

Як ще можна профілактувати вигорання під час роботи з дому?

  • Фізична активність. Працюючи з дому, ми можемо годинами залипати в комп’ютері, виконуючи відповідальні завдання, навчаючись, беручи участь у нескінченних онлайн-зустрічах, просто механічно гортаючи стрічку новин… Від цього страждає не тільки наше тіло, а й загальний стан. Щоденна фізична активність у будь-якій формі — це просто маст хев у ситуації, коли мусимо працювати вдома. Якщо ви цього ще не робите, то саме зараз час згадати про все, що відкладалося на потім — почати займатися йогою, стретчингом, виконувати вправи з фітнесу тощо. Якщо не знаєте як — Інтернет вам у поміч, зараз чимало різних занять викладають онлайн. Фізична активність допомагає тонізувати тіло та розум, знижує градус накопиченого стресу. Не лінуйтесь — приділіть цьому трохи часу протягом дня.
  • Згадайте про свої хобі та креативності. Вишивання, малювання, кулінарія, танці, плетіння бісером — будь-що стане в нагоді. Давно мріяли спекти хліб за рецептом вашої бабусі чи зв’язати собі красивого шалика — саме пора! Оскільки зона між роботою та домом практично стирається в умовах карантину, якісь творчі заняття допоможуть вам переключитися, розслабитися, ментально перепочити і перезарядитися. Також звертайтеся до того, що працює саме для вас — своя музика, медитація, розмова з друзями, вирощування квітів у вазонках… Цілодобова включеність у робочі питання та хатні турботи може призвести до вигорання. Знайдіть трохи часу для приємнощів для себе. 
  • Робіть собі час офф-лайн. Разом із підключенням до Інтернету чи телевізора, на вас сипляться новини та інформація, що можуть викликати тривожність та стрес. Час від часу потрібно відключатися від гортання стрічки новин та повідомлень в соцмережах. До прикладу, читання книжок — може бути чудовою альтернативою.
  • Тримайте свою рутину, свої ритуали, які будуть для вас комфортними та звичними — це створює відчуття контролю над своїм життям. До прикладу, після важкої наради зробіть за правило влаштовувати собі перерву за чашкою кави, аби трохи розслабитися; або починайте день з короткої прогулянки, щоб налаштуватися. 
  • Не соромтеся просити про допомогу та ділитися труднощами. Не бійтеся поділитися з командою, тим, що “ви зашиваєтеся”, попросити колег про поміч, чи своїх партнерів про якусь підтримку. Допомагайте іншим, у міру своїх сил, але не цурайтеся просити про допомогу, коли самі її потребуєте. 
  • Підтримуйте соціальні контакти, не заривайтеся в собі. Людині потрібна людина, спілкуйтеся з колегами, друзями, рідними. Створіть собі час між робочими завданнями та домашніми клопотами для того, аби дізнатися про справи інших і розповісти про свої. Фізичне дистанціювання не обов’язково повинно означати, що ми маємо віддалятися соціально. Тим більше, зараз більше, ніж достатньо можливостей для зв’язку. 

І наостанок: відпочиваючи — відпочивайте! Не намагайтеся однією рукою вишивати бісером, а іншою — відповідати на робочі імейли. Інакше, ви не отримаєте задоволення від першого, і вигорите для другого (роботи). 

————

А що працює для вас? Чи маєте свої лайфхаки для упередження вигорання при роботі з дому? Діліться в коментарях!

 


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО