Як (не)писати на “Громадський Простір”: поради для користувачів/ок Порталу

Громадський Простір — ваш друг і помічник. Наша команда працює щодня для вас і на увесь дієвий громадський простір. На нашу нонстоп взаємодію не вплинули ні пандемія (яка нарешті закінчилась), ні ...

345668008_6966481766712069_752907424610765168_n

Громадський Простір

Громадський Простір — ваш друг і помічник. Наша команда працює щодня для вас і на увесь дієвий громадський простір. На нашу нонстоп взаємодію не вплинули ні пандемія (яка нарешті закінчилась), ні велика війна. Ми завжди поруч. Ми навіть чули, що це частина старої доброї рутини — починати свій день кавою з Простором, скролячи новинки на порталі (і кава встигає вистигати :)) — ця традиція також додає певної стійкості.

Ми працюємо для вас, дорогі активісти і активістки, які творять неймовірні зміни і наближають сьогодні також нашу Перемогу. Ми з вами в одному строю на спільному фронті. Сьогодні з нами також і нові користувачі/ки — вас дійсно стало багато! І ми хочемо трішки нагадати, а новачків поінформувати, про наші редполітичні моментики, акцентувати на певних апдейтах, поділитись редакторськими болями і виписати рецепти-поради, аби наша з вами співпраця була здоровою, приємною та успішною.

 

undraw_Reading_time_re_phf7

Тут ви знайдете корисні поради, аби ваші повідомлення з’являлися на Порталі вчасно, а ви не отримували на свою скриньку “листи щастя” — так ми в команді звемо листи, в яких пояснюємо причину неможливості опублікувати новини в  наданому вигляді. 

Якщо ви представляєте неурядову організацію, міжнародний фонд, або/і маєте корисну інформацію для НУО, ви можете зареєструватись на Порталі та ділитись нею (зайвий раз раз уточнимо — безплатно). Ми запрошуємо також системно інформувати про важливий досвід та активності вашої організації (події, новини, публікації та ін.), а не лише розміщувати вакансії та оголошувати тендери: комплексна присутність на порталі може бути для вас репутаційно та практично корисною, а для цього варто дієво включитись в обмін інформацією, важливою для третього сектору України. 

Знайдіть хвилинку, аби переглянути ширше ключові несекрети для успішного просторування. А почати варто з редполітики, дуже рекомендуємо з нею ознайомитись, в цій же публікації ми радше говоримо про актуальні нагадайки, апдейти в роботі платформи.  

 

 undraw_Mobile_payments_re_7udl

ШВИДКІ НАГАДАЙКИ

 

  • Пишіть про свою діяльність інформативно, доречно, не для галочки. Десять пресрелізів від однієї ГО в один день як мінімум викличе подив;
  • Вчасно/Завчасно повідомляйте про події. Ми не публікуємо анонси з сьогодні на завтра. Для офлайн події має бути завчасне анонсування (звісно, що раніше, то краще). Для онлайн — щонайменше за два-три дні. Те ж саме стосується конкурсів і тендерів — дайте людям час прочитати і відгукнутися;
  • Фемінітиви. Будь ласка, пам’ятайте про них і вживайте. Особливо в заголовках вакансій (Менеджер/ка); 
  • Про вас. У ваших текстах точно не буде зайвим абзац про вашу ГО, ким ви є і посилання на сайт чи соцмережі, вас запам’ятають;
  • Формат блоговражень не для новин: “Ми відчули, що це така добра ініціатива…”, “Я гадаю, що це найкращий спосіб” абощо. Це до себе на ФБ.
  • Інтерв’ю ж не новина! Як і повний копіпаст будь-якої опублікованої статті в іншому медіа.
  • Дедлайни. У вакансіях, тендерах, конкурсах — дедлайн є обов’язковим. У вакансіях неодмінно позначайте місто чи вказуйте, якщо дистанційний формат.
  • Розділи Порталу мають значення.  “Новини” — про те, що вже відбулося, а “Події” — про те, що планується; “Конкурси” — про гранти, конкурси, відбір на навчання тощо; “Тендери” — про закупівлю послуг чи товарів; “Біржа праці” — про роботу і волонтерство; у “Бібліотеку” доречно додавати посібники, довгі аналітичні статті, дослідження; у “Базі НУО” ви можете створити профіль-візитівку вашої ГО, але зробіть її повною і детальною; “Колонки” — якщо навсправжки системно ділитись експертно практичною і корисною інформацією.
  • Є політика змін конкурсів/тендерів. Якщо ви редагуєте Конкурси чи Тендери після публікації — автоматично їх робите не активними, до того часу поки редактор не перегляне правки і знову не актуалізує на порталі. Детально про це тут
  • Заголовки україномовні. Для певних оголошень дозволяється англ+укр (діє спам фільтр)
  • Звертайтесь до ГО, активістів/ок, волонтерів/ок, щоб вони розповіли про вашу спільну ініціативу, якщо ви представляєте ЗМІ, бізнес чи іншу організацію тощо.  У фокусі саме публікації від ГО. 

А ще: 

Війна є війна. Це не конфлікт, не криза і точно не якась операція. Це повномасштабне вторгнення, агресія, війна. У деяких повідомленнях про наслідки війни це слово не звучить, ніби його уникають. Усі ГО та гуманітарні місії, які протягом року з різних причин не вживали його, отримували від нас листи з настановою переглянути свої комунікації. 

З міркувань безпеки ми вживаємо багато додаткових кроків у роботі платформи, наприклад, запровадили погодження реєстрації на Порталі, тож після того, як ви заповнили реєстраційну форму, будь ласка, зачекайте — і за кілька хвилин оновіть сторінку адмінпанелі. Повірте, це для нашої з вами безпечної взаємодії. Якщо не надходять сповіщення про публікацію новини, про нагадування паролів та інші робочі сповіщення, будь ласка, одразу пишіть нам на [email protected] Особливо це стосується користувачів/ок @ukr.net (специфіка політики цього сервісу).

 

 

undraw_Speech_to_text_re_8mtf

 

Тексти 

Ми, як і всі наші шановні читачі/ки, бачимо, коли написано виключно “для галочки”. І реагуємо. Чимало НУО традиційно вже багато років обирають “Громадський Простір” для інформування про свої активності, діляться досвідом, практиками, результатами взаємодії з партнерами тощо. Дуже часто роблять це якісно, інформативно, розуміючи, що аудиторії Порталу потрібен не просто короткий пост з Фейсбук сторінки, або вирваний з контексту шматок сухого звіту донору, а щось, що дає важливі знання, дані, факти, поради, контакти тощо. Як найбільш дружній до всього активного і дієвого Громадський Простір лише вітає такі публікації.

Проте останнім часом ми, на жаль, знову бачимо чимало пропонованих на портал публікацій, які не дотягують до формату новин, скопійовані з ФБ сторінки пости, без важливого бекграунду. І чомусь деякі дописувачі справді вважають це ок для нашого з вами інформування. Це ок? 

“В місті … відбувся тренінг для … . На ньому були присутні … . Тренер … розповів про захист прав …, дав важливі і слушні поради, відповів на найбільш хвилюючі запитання. Зокрема поговорили про таке:
- права … та як їх захищати,
- співпраця громадськості і влади для … .
 
Учасники тренінгу були дуже задоволені, говорили про те, як їм допоміг даний захід. Проект втілюється ГО “Активісти … ” за підтримки фонду “Відомий важливий фонд”.  

І обов’язково як віжуал — чорний зумівський квадрат, який складається з трохи менших чорних квадратиків))  Або інший випадок — якість світлин така, наче знову повернулись кнопкові телефони… 

У певні, мабуть звітні, періоди таких повідомлень ми отримуємо пачками (часто від однієї і тієї ж ГО!). Яка мета таких публікацій? Що корисного практичного або інформаційно нового вони несуть для аудиторії Порталу? На що сподіваються їхні автори/ки? Але ж донори теж все розуміють!

undraw_Happy_news_re_tsbd

Новини. Хто? Що? Де? Коли? Чому? Як? Пишемо цікаво та змістовно повідомлення, перевіряємо чи там є:

  • Деталі (про проєкт, ініціативу, подію тощо)
  • Цитати причетних (організаторів, експертів, партнерів тощо): недовгі, чіткі, без пафосу, які б яскравіше розкривали тему
  • Додаткові відомості, бекграунд (що це за тема, кого вона торкається, хто нею займається, її історія тощо)
  • Доповнення: посилання на корисні матеріали з теми, статистику, експертні коментарі, фото, відео тощо – лінками чи окремими файлами
  • Актуальні контакти, за якими з вами можна зв’язатися
  • Якісний віжуал або фото (загальні плани, портрети спікерів тощо)

Якщо так — сміливо тисніть кнопку “Відправити на узгодження”.

Не пишіть 20 шаблонних текстів, де змінюються лише дата і можливо місто, а краще створіть 2-3 повідомлення, з фактажем, цитатами, практичними порадами, історіями, аналітичною складовою, цікавими відгуками тощо. Розкажіть про свій проєкт, сфокусуйте проблематику, покажіть своє бачення і своє рішення, додайте віжуал, обов’язково вкажіть контакти. Не зайве нагадати коротко про вашу мету як організації — на великій онлайн платформі, поруч з новинами сотень інших ініціатив. І ось — ваша публікація вже просторується! 

Повідомлення має давати розуміння всім, хто його читає, хто ви, про що ваша робота, що ви пропонуєте, який ваш ключовий меседж. Тут буде win-win — ви виграєте добру репутацію для своєї ГО, знайдете партнерів, поінформуєте спільноту про локальну ініціативу, вашу медійність оцінять донори, а редактори Громадського Простору будуть щасливі, включатимуть ваші новини в свої дайджести для поширення. 

undraw_Push_notifications_re_t84m (1)

Куди зникає грамотність? 

Хех… (чутно чергове зітхання редакторське). На жаль, не поодинокі випадки, коли редактори витрачають чимало часу, щоб спасти вашу новину, йдеться не просто про виправити одну-дві одруківки… Про пунктуацію навіть не згадуємо. Колеги, будь ласка, перш ніж відправити на узгодження новину, перечитайте те, що ви додаєте, цінуйте наш час, вашу репутацію, а головне плекайте грамотні та класні тексти. Тоді вони точно отримають належну увагу — бо будуть опубліковані:)

Залучайте людей, які вміють, можуть і хочуть добре прокомунікувати вашу роботу. В нагоді також онлайн сервіси, які підсвітять ваші одруківки/помилки.

Емоджі або інші неформатні речі…

Часто-густо ви копіюєте свої тексти повністю з соцмереж, не редагуючи, звісно з усіма емоджі додаєте на портал, а потім дивуєтесь, куди все зникло. Текст, тільки текст!  

Чули про окреме пекло для любителів капслоку? Можливо, це навіть не жарт… Друзі, не практикуйте такі заголовки: “ТЕНДЕНЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, ПРОПОЗИЦІЇ ПОКРАЩЕННЯ ВІД КОАЛІЦІЇ ВАЖЛИВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ: ВІДБУЛАСЯ ДУЖЕ ВАЖЛИВА ЗУСТРІЧ У КИЄВІ. ПІДБИВАЄМО ПІДСУМКИ”.

Аж в очах запекло, еге ж? Так, ми спасаємо наших читачів/ок від цього як можемо, знову втрачаємо час, щоб попереписувати заголовки. А уявіть одразу 12 таких вакансій додано за 10 хвилин…. Це досі нерозгадана загадка, навіщо це літерне волання? І не тільки на порталі, у себе на Фейсбуках, сайтах… Повірте, практикують ці речі і представники/ці найіменитіших організацій.  

undraw_Software_engineer_re_tnjc

 

Аудиторія 

 

До кого, де і як ви звертаєтесь зі своїм повідомленням? Одне й те ж повідомлення не може працювати для всіх аудиторій та всіх майданчиків автоматично. З ключовими повідомленнями варто працювати, сегментувати аудиторію, планувати релевантну комунікацію. Громадський Простір — платформа для організацій громадянського суспільства, відповідно цільова аудиторія — ГО, волонтерські, соціальні ініціативи та ін. Якщо ви скопіюєте зі своєї Фейсбук сторінки дослівно текст, який адресовано вузькій аудиторії зі сфери бізнесу, то ваша комунікація виглядатиме як мінімум дивно тут. Якщо це громадська ініціатива на підтримку, то й акцентуйте на цьому, робіть це з розумінням майданчика, яким ви хочете скористатись, його цільової аудиторії, з правильним фокусом: вкажіть, що така то громадська ініціатива за підтримки партнерів працюватиме отаким чином для розвитку малого бізнесу, для самозайнятості серед ВПО підприємців тощо..  Не забудьте додати короткий абзац про свою ГО та контакти з лінками, де можна дізнатись більше інформації. Такі, здається, очевидні речі, але ніт! 

undraw_Data_re_80ws

 

Цікаві цифри про нас з вами

 

  • Просторова спільнота зареєстрованих дописувачів/ок становить близько 17 000 акаунтів.
  •  Портал відвідує щодня не менше 8 000 унікальних користувачів/ок.
  • Новини та можливості Громадського Простору отримують понад 12 000 підписників/ць електронного дайджесту, а також читачі/ки соцмережевих сторінок — понад 70 000.
  • Щотижня Простір анонсує + 130 нових пропозицій роботи в громадському секторі.
  • Незважаючи на наш складний рік — маємо приріст +30% аудиторії Порталу

 

undraw_Appreciation_y90s

Ми віримо в нашу спільну Перемогу! Тож шануймось, пишімо про свої ініціативи так, щоб виникало бажання дочитати новину, зрозуміти її, дати шанс комунікації спрацювати, щоб стверджувалось бажання доєднатися чи відреагувати фідбеком, донейтом абощо… Ми — громадянське суспільство — творимо зміни і можемо заряджати своїми меседжами, прикладами результативної комунікації, бо це дуже, дуже, дуже важливий інструмент. 

Сила-силенна різних корисностей для ваших кращих комунікацій ГО є в нашій “Базі знань”. А ще в нашого дружнього порадника EUProstir.

А ще ми дуже багато робимо розсилок, добірок, дайджестів для Фейсбук сторінки, Телеграм каналу та інших мереж — і все це генерується з того контенту, який ви і ми додаємо на наш Простір.

Якщо є питання — ми завжди готові відповісти листом ([email protected])/у Фейсбук повідомленнях.

І головне ж — ми неймовірно вдячні за вашу активність, за те, що ви є і за те, що робите для України у такий складний час. Разом до Перемоги! 

 

Щиро ваша Просторова команда 


Останні публікації цього розділу:

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО

Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів

10 простих порад для видимості волонтерських ініціатив

Зареєструвати громадську організацію в 2024-му? Актуалізуємо важливі аспекти

Гуманітарна допомога. Лобіювання. Бронювання: що нового в законодавстві для ГО?