Шість речей, які необхідно врахувати перед запуском своєї НУО

Маєте бачення, як змінити світ і плануєте до цього докласти певних зусиль? Зареєструвати власну громадську організацію? Є кілька кроків, на які варто звернути увагу перед тим, як ви справді почнете ...

Copy of Слайдер ГП

Громадський Простір

Маєте бачення, як змінити світ і плануєте до цього докласти певних зусиль? Зареєструвати власну громадську організацію? Є кілька кроків, на які варто звернути увагу перед тим, як ви справді почнете роботу в цьому напрямку. 

Крок 1: Перевірте потенціал

Багато нових активістів/ок готові покласти своє життя для виконання певної місії. Вони сповнені енергії, бажання змінювати світ, жертвувати власним часом, рятувати планету… Вони захоплено розповідають про проблему, яка їх турбує, чи про зміни, які варто принести в цей світ. А проте більшість цих захоплених і схвильованих новачків десь губляться через кілька місяців. Можливо — зіштовхнувшись із реальністю, яка накладає свої правила гри і умови, або тому, що цей стан просто сам по собі розвіюється.

Не потрібно зменшувати свій ентузіазм, але перед тим, як створити власну НУО, подумайте про приєднання до тієї організації, яка вже деякий час робить подібну роботу. Спробуйте власні сили, перевірте щирість та глибину свого бажання боротися за щось, повчіться, як це насправді робиться в НУО. І якщо рутина та інші складнощі, які йдуть поруч із романтичними поривами принести зміни у певну сферу не розвіяться, тоді вперед до дії. 

Крок 2: Чітко поставте свої цілі 

Поставте для себе та НУО чіткі та досяжні цілі. Знайдіть свою нішу і сформуйте добре розроблений план, який є реалістичним і якого можна досягти. Не беріться одразу і за все. Змінювати світ варто простими, вимірюваними кроками, які можна протестувати на корисність через певний (теж вимірюваний) час. 

Крок 3: Створіть власний веб-сайт

Інтернет має величезний потенціал. Він з’єднує світ з вами, і вас зі світом за лічені секунди. У цю добу технологій, безумовно, вигідно мати власний веб-сайт, який надасть вам комплексний та професійний вигляд та збільшить ваше охоплення. Сайт підтримуватиме вашу репутацію, розповідатиме про ваші проекти та потреби, і навіть може збирати для вас кошти на певні ініціативи. Не робіть із нього просто візитівку, нехай він буде живим та оновлюваним. Якщо вас немає в Інтернеті — значить, вас не існує взагалі. Це правило треба пам’ятати завжди, і не нехтувати можливостями нашої доби. Скористайтесь, наприклад, сайтами-конструкторами: tilda.cc, weblium.com, uk.wix.com.

Крок 4: Публічність

Публічність є дуже важливою у часи цифрового маркетингу, тож створення та підтримка вашого імені на цьому майданчику є необхідністю. Дослідження соціальних мереж показує, що чим більше ваша мережа, тим більше у вас можливостей і, безумовно, в такому разі збільшується і коефіцієнт успіху. До того ж, це доволі простий і недорогий спосіб сказати світу про себе, розповісти про ваші цілі, успіхи, проблеми, попросити про підтримку і навіть знайти партнерів. 

Крок 5: Партнерування

На початку вашої діяльності і в подальшому — партнерства, мережі, кооперація матимуть велике значення. Цей важливий тренд потрібно тримати у фокусі. На початках, коли у вас немає великого досвіду у написанні грантових заявок та втіленні великих проектів, співпраця з більш досвідченими організаціями та експертами, можуть відіграти ключову роль для отримання певного гранту та здобуття необхідного досвіду. Знайдіть організації/активістів, які вже працюють на цьому полі, познайомтеся з ними, розкажіть про ваші цінності та місію. Таким чином, ви зможете знайти точки дотику. 

Крок 6: Оцінка фінансових потреб

Ніщо в цьому світі не працює без грошей, і НУО потребують певних коштів для роботи також. На початках ви можете працювати на волонтерських потугах, власними руками та на ентузіазмі, здобувати досвід та репутацію. Але довготривалі проекти ви не зможете втілювати без ресурсів. Оцініть власні потреби та способи їх вирішення — краудфандинг,  донації від окремих жертводавців, бізнесу, чи пошуки грантових можливостей. Якою буде ваша стратегія? Порадьтеся з більш досвідченими організаціями, які обрали ту чи іншу модель свого фінансування, та створіть власну. 

…………………………………………………………………

Переклад з англійської за мотивами сайту. 


Останні публікації цього розділу:

Грантрайтингові практики: спочатку про базис

П'ять порад із цифрового фандрайзингу для невеликих НУО

Ефективні НУО комунікації: вміємо, любимо, практикуємо!

6 вагомих причин практикувати SEO для громадських організацій

Стратегічне планування для НУО: керівництво з основ