Логотип, шрифти, кольори: поради з бренд-айдентики для громадських організацій
У вашої організації є бренд, хочете ви цього чи ні, навіть якщо у вас немає логотипу, адже бренд — це не те, що ви собі намалювали, а те, що про вас думають. Люди думають про вас щось, незалежно від ...
Додано:
Громадський Простір
У вашої організації є бренд, хочете ви цього чи ні, навіть якщо у вас немає логотипу, адже бренд — це не те, що ви собі намалювали, а те, що про вас думають. Люди думають про вас щось, незалежно від того, чи є у вас бренд-менеджер і логотип, чи ні. Якщо ви щось робите, а про вас не думають — це погано. Ваша задача — оживити свій бренд, вселити в нього душу, спонукати інших людей бачити у вашій організації щось живе. Чим простіше людині сформулювати, якою є ваша організація, тим правильніший шлях ви обрали.
30 травня на Форумі з комунікацій для соціальних та поведінкових змін Shkala Олександр Трегуб, тренер Проекту ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні, дизайнер, засновник школи дизайну та програмування Projector і видавництва Telegraf.design, куратор Visual Communications Professium, розповість, як дизайн може допомогти громадським організаціям змінювати світ.
Програма
Ділимось професійними рекомендаціями Олександра Трегуба: як бути впізнаваними та ефективно комунікувати, розробивши бренд-айдентику громадської організації.
Для того, щоб закріпити враження про організацію, вам потрібна візуальна айдентика — логотип, візитівки, фірмовий стиль тощо.
Айдентика — це одночасна фіксація трьох або більше особливостей з п’яти:
Логотип
Щодо розробки логотипу організації існують такі міфи:
- Логотип повинен розповісти все про те, чим ви займаєтесь — ні, не повинен. Логотип може розповідати про те, чим ви займаєтесь, але він не зобов’язаний це робити. Логотипи найвідоміших світових брендів за останні десятиліття трансформувались: стали більш простими, абстрактими, щоб їх легше було запам’ятати.
- «Я люблю планети, давайте намалюємо планети!» — якщо ви замовляєте розробку логотипу, айдентики, вам доведеться абстрагуватись від особистих смаків. Ви створюєте логотип не для себе, а для людей, які будуть взаємодіяти з вашою організацією.
- Логотип має бути таким простим, щоб його можна було розмістити на ручці — це не погано, але необов’язково, бо ніхто вже не розміщує логотипи на ручках. Логотип не повинен бути занадто простим. Наприклад, для Міністерства закордонних справ Фінляндії розробили генеративний логотип — людям буде цікаво поговорити про це, вони цю річ запам’ятають.
- Логотип має бути позитивним і сподобатись усім — ні, він може бути провокаційним, шокуючим, адже логотип, який створений із думкою, що має сподобатись усім, в результаті не подобається нікому. Наприклад, логотипи Олімпійських ігор 2012 року в Лондоні та Чемпіонату світу з шахів 2018 року викликали запеклі дискусії на рівні всієї планети, але дуже сподобались тим, хто любить експерименти. Зрештою, будь-який витвір класичного мистецтва був колись провокацією.
- Логотип повинен бути завжди однаковим — навіть це не зовсім відповідає дійсності. Існує таке поняття, як динамічна айдентика, згідно з якою логотип може трансформуватись, але завжди зберігається основний принцип. Такими є, наприклад, логотипи мережі кінотеатрів «Планета кіно» та міста Мельбурн.
Кольори
У більшості громадських організацій немає фірмових кольорів. Інколи є відчуття, що нібито наш колір синій, а потім з’являється величезна кількість матеріалів з дуже різними варіантами синього кольору — втрачається консистентність. Важливо зафіксувати відтінок або гамму та використовувати саме їх — тоді вас будуть впізнавати.
Шрифти
Бажано, щоб організація мала свій фірмовий шрифт. Пам’ятайте, що у літер є власний характер (грайливий, ніжний, стриманий, суворий, різкий). Тому, обираючи шрифт для свого проекту, ви комунікуєте певний характер. У шрифтів також є така властивість, як відкритість та закритість літер: відкритий шрифт більш дружній до читача, закритий шрифт більш серйозний.
Наприклад, організація Macmillan Cancer Support знайшла кльову тональність, як обговорювати складну проблему боротьби з раком: вони обрали грайливий шрифт та говорять про це зі своєю цільовою аудиторією легко, а не понуро чи патетично. Їх айдентика вибудовується на простих речах: два відтінки зеленого кольору та фірмовий шрифт — завдяки цьому є цілковита впізнаваність бренду та ефективна комунікація.
Те, що шрифт є на вашому комп’ютері, ще не означає, що він вам належить — це дуже важливий момент. Якщо ваша організація використовує якийсь шрифт на різних носіях, його потрібно купити — зазвичай це недорого. Можна також розробити власний шрифт на замовлення, але це буде набагато дорожче, тому потрібно зважити, чи варто інвестувати в це кошти. Купити шрифт можна на myfonts.com, орендувати на деякий час та подивитись, як він виглядає, на rentafont.com.ua. Щодо сайтів діють інші правила: є величезні бібліотеки безкоштовних шрифтів, наприклад, typekit.com або fonts.google.com, котрі дозволяють безкоштовно вбудовувати шрифти на ваш сайт.
Розміщення
Має значення навіть те, де ви розміщуєте свій логотип та інші ключові візуальні елементи (наприклад, у правому нижньому кутку завжди з однаковими відступами) — намагайтесь зафіксувати це на різних носіях. Дуже погано, коли логотип то притиснутий вліво, то десь посередині – це недостатньо фірмово. А фірмовість досягається рішучістю — ви вирішуєте, де він буде розташований, і завжди за цим слідкуєте.
Графіка
Не використовуйте банальні кліпартні образи, які не про спілкування з людиною, а лише про те, що вам сьогодні потрібна якась картинка. Завжди пам’ятайте, до кого спрямована комунікація: що хоче дізнатись про вас стороння людина; чи пояснює публікація, навіщо існує ваша організація, яку проблему вона вирішує — потрібно використовувати те, що здатне залучити читача.
Хорошим прикладом є візуальна мова Culture Bridges – є набір градієнтів та візуальних елементів, якими вони оформлюють всі свої носії згідно розроблених гайдлайнів, тому зберігається однорідність та фірмовий стиль організації.
І на завершення:
«Я вважаю, що ми живемо у світі, де існує ліміт співчуття, адже я не можу співпереживати кожному, у кого є проблема. Будь-якій організації, котра хоче привернути увагу до проблеми, з якою працює, доводиться шукати способи стати більш помітною, щоб подолати цей ліміт співчуття і людина зрозуміла: ця проблема – моя проблема. Тому історія, яку ви розповідаєте про свою організацію, насправді, не менш важлива, ніж те, що ви робите».
Порадами ділились на регіональному майстер-класі «Ефективні комунікації.Kyiv Edition» в рамках Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін Shkala, який відбудеться 30-31 травня у Києві. Організатори: Проект ЄС для розвитку громадянського суспільства в Україні, ЮНІСЕФ в Україні та MMR – Marketing Media Review.
Також можете пройти онлайн-курс Олександра Трегуба «Бренд-айдентика»
Підготувала: Ірина Гузій