Ефективні НУО комунікації: вміємо, любимо, практикуємо!

Нерозуміння, невидимість, невплив, часто сізіфова праця — така ціна недооцінки громадськими організаціями комунікацій своїх цілей та напрацювань. У комунікаціях навіть маленький крок робить великі ...

alla prun

Громадський Простір

Нерозуміння, невидимість, невплив, часто сізіфова праця — така ціна недооцінки громадськими організаціями комунікацій своїх цілей та напрацювань. У комунікаціях навіть маленький крок робить великі зміни. Своїми міркуваннями та спостереженнями ділиться виконавча директорка ІАЦ «Громадський Простір» Алла Прунь. 

Громадські організації сьогодні перебувають на дуже різних рівнях розуміння важливості (особливо практикування) ефективно робити свої комунікації. Цікавий факт: навіть якщо в НУО є чудовий/а експерт/ка, Окрема Людина для комунікацій (ура!), це ще зовсім не означає, що, зайшовши на веб-сторінку цієї організації, ви буде із захопленням вивчати прояви експертності.  Хибить кожен по-своєму, проте

Є дві тотальні проблеми 


  “Річ у собі”

На жаль, більшість громадських організацій не знають свою аудиторію, не намагаються зрозуміти, чим вони можуть бути унікально корисними тим, для кого працюють. Тобто вся цільова група таких організацій — вони самі, як «річ у собі».

Це шлях до самоізоляції, закритого поля комунікацій — своїх зі своїми, по своє. Громадські організації мають високий рівень довіри, але через відкриту комунікацію люди більше розумітимуть, для чого вони існують та ще й очікують на увагу та підтримку. У цьому велика цінність. Також це безпосередньо має вплив на  рівень залученості людей до громадських активностей. Раптом він почне зростати?! 

Нежива комунікація

На вимогу часу, традиційно важливі речі і сенси, над якими працюють громадські організації, потребують нових форм і форматів пакування та доставки. Хто уже розуміє цей тренд, виграє для себе більше уваги та розуміння, а отже плюсик до сильного бренду. 

Здавалось би, легкість та імпровізація в комунікації нового часу доступна всім і не вимагає спеціальних професійних компетенцій. Проте це не так, такий стиль комунікацій заснований на професійно вивіреному підході, з урахуванням комунікаційної та діджитал стратегій, знання особливостей медіа каналів, трендів та технологій.

Особливо, коли вам потрібно відкомунікувати важливу ініціативу, залучити людей до своєї кампанії, пошук нових свіжих ідей контенту, віжуалу, стилю стають вкрай вирішальні. Адже у вас є мільйон конкурентів за увагу. І що робить більшість громадських організацій? Нічого. Вдається до прийомів позавчорашнього дня. Де часто-густо ключові повідомлення зіткані зі шматків проектної заявки. 

Несмачні, несучасні, обережні в своєму креативі комунікації обмежують і не творять нових шансів для громадських організацій бути почутими сьогодні.

 

Три поради для планування НУО комунікацій


 У сучасному світі зміни творять не тільки якість самої ідеї, а те, як ченджмейкери здійснюють зміни, планують, залучають, формують громадську думку. Дуже важливо розвивати вміння передбачити «на березі» всі складові, які робитимуть вашу комунікацію ефективною та ефектною. 

1. Звертаємося не до всіх одразу 

Кампанія, спрямована на кількох осіб, які ухвалюють рішення, можливо, лідерів думок, може бути більш успішною ніж та, яка досягає тисяч, але не дає відчутних змін. 

Найпростіший спосіб аналізувати аудиторію — визначити вплив різних її груп на курс розвитку та ресурси, а також інтерес до вас. Найважливішою аудиторією є група людей, які можуть вам найбільше допомогти. А якщо ви дізнаєтеся дещо більше про її інтереси, розробіть стратегію повідомлення, що відповідала б саме їм. Повторюйте якомога частіше ключове повідомлення, яке мотивуватиме аудиторію.

2. Правильно ідентифікуємося 

У громадському секторі, де час та ресурси дорогі й завжди запаралелено кілька проектів, а отже і комунікаційних зусиль, є бажання миттєво розпочати активності. Проте можна витратити марно купу часу, коли ви неточно визначили проблему, мету та цілі комунікацій. Якщо на старті трохи поперейматися правильними питаннями та знайти чіткі формулювання, то це попередить години відчаю потім. 

Якщо ви одним реченням назвете пункт призначення, де ви хочете бути, коли кампанія завершиться, — бінго, у вас є мета. Рухайтеся далі.

3. Дружимо з медіа і стаємо «медіа» 

Сьогодні активні організації — це важливі ньюзмейкери. Ваші ідеї та рішення набагато важливіші, ніж це було колись. Вам під силу творити зміни, але для цього потрібна підтримка. Здобути її ви можете і через продуману заздалегідь медійну лінію. Наприклад, першу комунікацію про кампанію з цільовими ЗМІ розпочати не за два дні до старту, а раніше. І бажано до редакції вийти з варіантами партнерства. Діяти разом — завжди працює краще. Тоді може народитися не просто одна стаття, а ціла серія матеріалів. Не забувайте частіше поновлювати контакти у своїй медіакарті — вірю, вона у вас є. 

Бути «медіа» — може стати добрим стратегічним рішенням, створюючи власну медіаплатформу, яскравий віжуал, цікаві історії, сильні меседжі. До ваших послуг сьогодні цілий арсенал інструментів та можливостей досягати цільових аудиторій напряму. І можна отримати навіть більший вплив, контролюючи час та зміст свого ключового повідомлення.

 

Більше читайте  в інтерв`ю для MMR


Останні публікації цього розділу:

Діджитал-стратегія з нуля: розгорнуті поради для громадських організацій

5 технік для складання ефективних грантових пропозицій

П’ять шаблонів для створення впливової інфографіки для НУО

Як створювати контент, оптимальний для пошукових систем

SMM для громадського сектору: чому просто вести соцмережі вже недостатньо?

Огляд NGO Technology Report 2019: витрати на технології зросли на 51%