Бути в тренді: десяток порад для створення власного подкасту

З кожним роком в Україні зростає інтерес до подкастів. Вони ще не настільки  популярні як, наприклад, у США, де існує цілий ринок подкастів, але їхня кількість потроху зростає. Якщо ви уже давно ...

98340061_2665683043650226_5483877250703032320_o

Громадський Простір

З кожним роком в Україні зростає інтерес до подкастів. Вони ще не настільки  популярні як, наприклад, у США, де існує цілий ринок подкастів, але їхня кількість потроху зростає. Якщо ви уже давно мрієте запустити свій подкаст, то зараз, під час карантинного життя, той самий вдалий час, щоб розібратися у деталях.

З чого розпочати створення подкасту? Як знайти свою нішу? Якими інструментами та платформами варто скористатися? Як запустити подкаст? Про це читайте у наших порадах.

 

Для чого вам подкаст?

 

Подкаст — це епізодичні серії аудіофайлів, на які користувачі можуть підписатися, щоб завантажити та прослухати.

Для того, щоб ваш подкаст працював, вам потрібно мати аудіофайл та RSS-канал, на який користувачі можуть підписатися, щоб постійно отримувати актуальну інформацію та завантажувати нові епізоди, коли вони виходять.

 

undraw_walk_in_the_city_1ma6

 

Однак, перш ніж ви почнете обирати назву свого подкасту, формат та визначати його тривалість, запитайте себе: “Чому я запускаю подкаст?” і “Про що мій подкаст?

“Чому я запускаю подкаст?” можна перефразувати у: “Яка моя мета?” або “Яка ціль мого подкасту?”

Серед загальних цілей подкастингу є наступні:

  • Здобути потенційних клієнтів (якщо мова йде про бізнес), розширити аудиторію (медіа, НУО);
  • Стати визнаним лідером у галузі;
  • Ділитися важливими меседжами;
  • Весело проводити час.

 

Як знайти свою нішу та тему подкасту?

 

Для того, щоб конкурувати, вам потрібно знайти свою нішу та вибрати теми, які ви будете висвітлювати у своєму подкасті.

Вам також потрібно знати свою цільову аудиторію і подумати про те, що їм буде цікаво. Це дасть вам чітке уявлення про ваш подкаст і те, що ви хочете сказати. Не забудьте все це записати.

Тепер ви можете його звузити до дуже конкретних тем. Наприклад, якщо ваш подкаст стосується музики, ви можете звузити його до певного жанру, епохи, регіону чи виконавців.

Скоріш за все, вже існують популярні подкасти, що висвітлюють подібні теми. То як вам із ними конкурувати?

Тут головне бути собою. І тоді ваш подкаст матиме саме ваші унікальні інсайти, бачення, стиль та звучання. Таким чином він може бути іншим досвідом для вашої аудиторії, і багато людей захочуть слухати саме вас.

Обдумування вашої ніші та звуження тем згодом допоможе спланувати випуски подкастів та здобути підписників, дотримуючись чітко спланованої стратегії.

 

Речі, необхідні для налаштування вашого подкасту

 

Для професійного налаштування подкастингу вам знадобиться кілька речей для початку.

По-перше, вебсайт або блог, де люди можуть дізнатися більше про вас та ваш подкаст. 

По-друге, обладнання для запису вашого подкасту. 

І останнє — вам потрібно мати правильні інструменти для публікації свого подкасту в мережі, щоб ви могли отримати максимальну кількість підписників та охоплення.  

Більшість подкастерів використовують окремі сервіси хостингу подкастів для своїх файлів. Це найрозумніший та найефективніший спосіб запустити подкаст. 

Можна користуватися безкоштовними сервісами (наприклад, Anсhor) або ж платними платформами медіахостингу для подкастів (наприклад, Blubrry).  

За даними сайту www.podcastinsights.com, найкращими компаніями для хостингу подкастів станом на травень 2020 року є:

  1. Buzzsprout
  2. Captivate
  3. Transistor
  4. Simplecast
  5. Podbean
  6. Castos

Детальніше читайте в огляді: “31 найкращий сайт для хостингу подкастів”

 

Обладнання для подкастингу

 

У міру зростання ваших подкастів ви дізнаватиметеся про нові інструменти, які можна використовувати для створення високоякісних подкастів. Однак для початківців найважливіший інструмент — це хороший мікрофон.

 

undraw_podcast_q6p7

 

Будь ласка, не використовуйте вбудований мікрофон вашого комп’ютера для запису подкастів. Ваші слухачі одразу помітять жахливу якість звуку. 

Наприклад, подкастери рекомендують Samson C01U  (ціна — від 4 тисяч гривень) чи Rode Podcaster (кажуть, що один із кращих — ціна від 6 тисяч гривень). Та звісно можна обрати простіші варіанти.

Інше обладнання, яке ви, мабуть, хочете придбати: ручний мікрофон, фільтр, що захищає мікрофон від непотрібних звуків. Вам також знадобляться гідні навушники.  

Як тільки у вас буде необхідне обладнання для подкастингу, ви  готові до наступного кроку: планування та запису подкасту.

 

Планування перших випусків 

 

Перед тим, як розпочати сам запис, вам потрібно спланувати свої випуски (епізоди) подкастів. Ось кілька важливих рішень, які потрібно прийняти: 

  1. Зміст випуску 

Якими будуть теми для перших випусків? Ви можете працювати над контентом, створивши спочатку загальну рамку, а вже потім заглибитися у деталі. 

  1. Тривалість випусків 

Подкасти можуть тривати від 20 хвилин до понад однієї години. Тривалість ваших випусків залежить від контенту та аудиторії. Немає якихось суворих правил щодо того, якою має бути ідеальна тривалість випуску. 

Якщо у вас хороший контент, то не треба обрізати його, щоб він відповідав потрібній вам довжині. Але так само не затягуйте випуск. 

  1. Оформлення 

Подумайте про вступну та фонову музику, а також про різні звуки, які можна додати до подкасту, аби створити потрібний вам ефект. 

Де можна взяти безкоштовну музику: 

Однак завжди уважно переглядайте умови ліцензування, перш ніж використовувати будь-яку композицію у вашому подкасті. 

  1. Робоча схема та сценарій 

Ви, звичайно, можете просто сісти та зробити запис, переглянувши ті ідеї, які ви занотували. Однак, у ваших слухачів може скластися враження, що ви не зробили свою домашню роботу. 

Що вам потрібно зробити? Сісти та написати сценарій. Це допоможе залишатись зосередженими, ви звучатимете більш професійно та підготовлено. 

Так, ви можете говорити експромтом, але наявність сценарію дозволить вам слідкувати за результатами та покращувати контент.

 

Запис першого подкасту

 

Щоб записати подкаст, вам знадобиться програмне забезпечення для аудіозапису. Воно допоможе записати та редагувати аудіофайли. 

Більшість подкастерів користуються Audacity. Це безкоштовне програмне забезпечення допомагає професійно записувати та редагувати подкасти студійної якості. 

Після встановлення Audacity вам потрібно відкрити його та створити новий проєкт. Щоб записати свій голос, просто натисніть кнопку запису. Не хвилюйтеся про довгі паузи, кашель чи якісь збої під час запису, оскільки потім ви можете редагувати його скільки завгодно.

 

undraw_audio_conversation_dgtw

 

Audacity — це дуже потужний інструмент (детальна інструкція про те, як ним користуватися, а також відео: Як редагувати подкаст).  

Після того, як ви записали свій подкаст, його потрібно експортувати. 

Більшість подкастерів експортують свої аудіофайли у форматі MP3, бо тоді  файли менших розмірів, але з хорошою якістю.  

Продумайте назви для файлів, наприклад, з використанням цифр, щоб потім було простіше їх використовувати. Збережіть остаточну версію файлу в окрему папку на комп’ютері.  

Також для запису розмови з гостями можна використовувати Zencastr. На час карантину ця платформа зняла обмеження зі свого тарифного плану Hobbyist (до 1 липня 2020 року). А ще — Ecamm Call Recorder для Skype, який дозволяє записувати дзвінки і розділяти звукові доріжки.

 

Обкладинка для подкасту — це важливо

 

Хоча відмінний контент завжди повинен бути у фокусі, однак обкладинка — це перше, що побачать нові слухачі в Apple Podcasts або в соціальних мережах. 

Потенційні слухачі повинні зрозуміти, про що йдеться у вашому подкасті, побачивши обкладинку. 

 

undraw_image_focus_wm20

 

Ось рекомендації на основі вимог від Apple щодо обкладинок подкастів: 

  • Квадратне зображення
  • 3000 x 3000 пікселів
  • Роздільна здатність 72 dpi
  • Типи файлів PNG або JPEG
  • Кольорова палітра RGB

 Наприклад, на Pexels можна завантажити безкоштовне фото та зробити потрібний дизайн обкладинки у Canva.

 

Опишіть свій подкаст

 

Опис подкаст-епізоду вважається метаданими. Метадані — це інформація про ваш MP3-файл: назва вашого подкасту, його опис, номер епізоду, рік випуску тощо. 

Заповнення цих полів допоможе зробити ваш подкаст видимим на Apple, Google Play та Spotify тощо. 

Хороший опис епізоду має важливе значення для успіху. Це місце, де ви в одному абзаці пояснюєте, про що йдеться у вашому випуску.

 

Публікація подкасту 

 

Де можна публікувати подкаст? Як ми уже згадували вище, можна користуватися спеціальними платформами, наприклад: 

  • Anсhor — універсальна платформа, де ви можете безкоштовно створювати, поширювати та монетизувати свій подкаст з будь-якого пристрою. 
  • iTunes — програма-медіаплеєр, яка застосовується для завантаження, зберігання, прослуховування та впорядкування музичних та відеофайлів. 
  • Google Podcast — спеціалізований програвач подкастів.
  • SoundCloud — платформа та вебсайт для розповсюдження оцифрованої звукової інформації.  

Також, ви можете опублікувати ваш подкаст за допомогою WordPress, встановивши та активувавши в адмінці плагін подкасту (як встановлювати WordPress-плагін — читайте тут). 

Такий плагін пов’язаний зі службою хостингу подкастів, тому аудіофайли зберігаються в безпечному і надійному місці, не сповільнюючи роботу вашого сайту. Це також дозволяє завантажувати епізоди і переглядати аналітику безпосередньо з панелі управління WordPress. 

Після встановлення плагіну для подкастів необхідно зв’язати його з відповідним сервісом хостингу подкастів. А далі ви зможете безпосередньо завантажувати контент подкасту прямо у панель інструментів WordPress.

 

Охоплення та просування

 

undraw_recording_lywr 

 

Додавання вашого подкасту у списки найпопулярніших каталогів подкастів має вирішальне значення для успіху. 

Каталоги подкастів — це централізоване місце, де слухачі подкастів шукають нові записи.  Apple Podcasts вважають номером один серед подкаст-каталогів у світі. Тому як тільки ви будете готові до запуску, ваше перше завдання — потрапити до списку в Apple Podcasts. Його поява там означає, що він з’явиться й у інших подкаст-додатках.  

Як відправити свої випуски в Apple Podcasts? Створіть обліковий запис в iTunes Connect, а потім додайте URL-адресу RSS-каналу подкасту для перевірки. Перегляньте інформацію: заголовок, категорії і список епізодів, та натисніть “Відправити”. Через 24-48 годин Apple Podcasts відправить електронного листа з посиланням на список.  

Майте на увазі — щоб отримати максимальне охоплення, ви повинні бути на головних платформах: Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts, Stitcher, Google Play Music (а скоро лише YouTube Music, оскільки наприкінці року Google Play Music закривається), Soundcloud, CastBox тощо.  

Наступний крок — це просування вашого подкасту: зробіть розсилку, анонси у соцмережах (Facebook, Twitter, Instagram, Telegram тощо) та запустіть таргетовану рекламу. А на сайті можна опублікувати текст та прикріпили туди подкаст.

 

Якщо хочете зробити свій подкаст успішним, рекомендуємо ознайомитися:

 

undraw_observations_mejb 

 

 

За матеріалами: www.wpbeginner.com, www.uapodcasts.live, www.buzzsprout.com, www.podcastinsights.com 


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО