Благодійна акція онлайн: поради від організаторки “Щедрого вівторка”

Щороку всесвітня ініціатива Щедрий Вівторок (GivingTuesday) об'єднує тисячі добрих і корисних справ та сотні ініціатив, які покликані творити добро та приносити необхідні зміни. Започаткована у 2012 ...

Благодійна акція онлайн

Громадський Простір

Щороку всесвітня ініціатива Щедрий Вівторок (GivingTuesday) об’єднує тисячі добрих і корисних справ та сотні ініціатив, які покликані творити добро та приносити необхідні зміни. Започаткована у 2012 році як проста ідея: день, який має спонукати людей творити добро, за останні сім років ця ініціатива переросла у глобальний рух, який надихає сотні мільйонів людей на те, щоб дарувати, співпрацювати та відзначати великодушність.

Україна вперше приєдналася до цього руху у 2018 році —  Всеукраїнський день добрих справ став можливий завдяки ініціативній групі у складі Zagoriy Foundation, Благодійного фонду «Таблеточки», «Клубу Добродіїв», а також Українського форуму благодійників. 

Цьогоріч глобальна подія на примноження добрих справ —#ЩедрийВівторокNOW (#GivingTuesdayNOW)  — відбулася 5 травня, і була покликана солідаризувати громадськість на протидію пандемії коронавірусу. Відповідно, добрі і корисні ініціативи та проекті, втілені в межах Щедрого Вівторка — мали сприяти тим, хто в умовах пандемії потребує підтримки та опори. Це могло бути що завгодно — від купівлі продуктів літнім людям, до організації безкоштовних онлайн-занять, аби підбадьорити суспільство, яке перебуває на карантині. 

Любов Раїнчук, координаторка проекту, у коментарі Громадському Простору, ділиться основними секретами успіху великої благодійної акції, проведеної в онлайн-форматі:

Любов Раїнчук

Успішно організована благодійна акція онлайн – це сукупність багатьох факторів. На якісь з них ми можемо впливати, на якісь точно ні. І це потрібно прийняти одразу.

Вдала акція точно не обійдеться без цілей, плану, команди.

І все це приправити актуальністю, креативністю та вдачею. Подумайте, чого ви хочете досягти, уявіть, що все вийшло дуже добре, ви залучили велику кількість учасників та зібрали купу грошей. А тепер конкретизуйте: скільки людей долучилось для ідеального результату, скільки зібрали коштів і так далі.

Маючи в голові ідеальний фінал, починайте думати, що для цього потрібно, яким способом будете йти до цілі, хто ваша цільова аудиторія, бенефіціари, які ресурси потрібні для успішної реалізації задуманого. Після того, як є відповіді на ці питання, можна складати план.

Важливо розділяти зони відповідальності в команді. Так можна зберегти нервові клітини і керівника, і команди. І потрібно завжди пам’ятати, що команда – це велика цінність. Суперечки чи дискусії — це завжди краще, ніж ситуація, коли всі погоджуються, але будуть робити це з неохотою і без розуміння, навіщо це взагалі!

Після всього процесу планування діло за малим — разом з командою взяти та виконати план, щоб досягти поставленої цілі. Жартую, це складно, але захопливо!

Щедрий вівторок-інфографіка

Проведено конкурс мінігрантів – тепер організатори чекають на реалізацію проектів переможців.

І головне— не бійтесь щось змінювати в наміченому плані, будьте гнучкими та реагуйте відповідно до зовнішніх обставин. Ми в команді неодноразово замінювали або відмовлялись від активностей, оскільки розуміли, що очікуваного результату не буде.

Звісно, при правильному плануванні та врахуванні ризиків — необхідність змінювати щось мінімізується, але завжди залишається трішки місця для непередбачуваних обставин, як от карантин і відміна усіх публічних заходів.

І ми всі перейшли в онлайн.

Календар добрих справ

Кожен понеділок виходив Календар добрих справ. Там писали про цікаві способи допомогти та приєднатися до благодійності.

Що обов’язково треба врахувати при плануванні акції онлайн — цікавий формат. Наприклад, ми спільно з Українською біржею благодійності влаштовували фандрейзинговий марафон. А до #ЩедрийВівторокNow — організовували флешмоб Разом ми, під час якого люди креативно розповідали, як разом боряться проти пандемії, відпочивають, вчаться, займаються спортом на карантині та, звісно, допомагають іншим.

Для успіху акції онлайн потрібно все те саме, що й для офлайн-події: команда, планування, чіткі KPI. Але критично важливим є:

- Повідомлення, той меседж, який буде транслювати ваша акція. Короткий меседж та опис, як можна долучитись. У #ЩедрийВівторок це — зроби будь-яку добру справу та розповідай про неї іншим. Всі ваші візуальні елементи, пости, статті повинні працювати та посилювати один єдиний меседж.

Якісна комунікація в соціальних мережах. Робіть публікації та контент, якими люди захочуть ділитись. Схема така — чим більше людей про вас дізнається, тим більша ймовірність, що до акції долучаться. Зараз вже неможливо робити онлайн-подію без соціальних мереж. Там потрібно бути яскравими та дуже активними.

Щедрий вівторок інфографіка1

Інтерактивні форми взаємодії. Ми створювали тести, придумували історії в коментарях, запускали онлайн-челенджі. Використовуйте всі механізми, які маєте. Ось на днях Instagram запустив фішку «support small», виграв той, хто використав її першим.

Спілкуйтесь зі своїми підписниками та учасниками, розповідайте історії, влаштовуйте прямі ефіри. Зараз без зворотнього зв’язку нікуди. Запам’ятайте, що навіть смайл у коментарях – це великий кредит довіри, це бажання спілкування. Тому спілкуйтеся з людьми всюди, де можете, адже це ваша аудиторія.

Читайте також: ЩедрийВівторокNOW – весь світ разом на протидію пандемії


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО