5 ключових інфографічних приводів для НУО

Аналізуючи використання інфографіки для інформаційних, промоційних завдань серед НУО  (сторінки Фейсбук, Твіттер, ВК), можна сказати, що українські громадські організації вже вхопили світовий тренд і ...

image (13)

Громадський Простір

Аналізуючи використання інфографіки для інформаційних, промоційних завдань серед НУО  (сторінки Фейсбук, Твіттер, ВК), можна сказати, що українські громадські організації вже вхопили світовий тренд і почали використовувати інфографіку як складову частину своїх кампаній. Інша річ, не завжди це виходить якісно і доречно. Якщо підійти до цієї справи правильно, це може бути впливовою й окупною стратегією.

Пропонуємо детальніше розглянути питання: як почати використовувати інфографіку? Як з її допомогою просувати власні цілі та розповідати про себе?

За допомогою Venngage ви можете швидко та легко створювати дивовижну інфографіку.

Можна спробувати почати з 5 типів/приводів інфографіки, які допоможуть унаочнити роботу НУО. 

1. Інфографіка “болю” або проблеми
2. Інфографіка унікального рішення
3. Інфографіка впливу
4. Інфографіка – річний звіт
5. Інфографіка конкретної кампанії

Нижче ми детальніше розповімо про кожен з видів, трішки порадимо та наведемо реальні приклади – як неурядові організації в Україні користуються інфографікою задля інформування про важливі теми, свої здобутки та на заохочення до співпраці з організацією.

1. Інфографіка “болю” або проблеми

Даний тип інфографіки фокусується на больовій точці або проблемі, вирішенням якої займається організація. Цей тип є найважливішим, тому що з того, як ви формулюєте ваші цілі, формуються точки дотику з суспільством. У свою чергу, ваші цілі мають переплітатися з місією вашої НУО. Але наскільки чітко ви доносите ваші меседжі, використовуючи інфографіку, щоб зацікавити вашу цільову аудиторію?

  Зобразіть проблему, яка потребує вирішення графічно або у цифрах

Якщо ви володієте такими даними, що дійсно вражають, доцільно буде зобразити їх графічно, або ж якщо цифри надто красномовні  – найкраще буде просто зобразити їх великим шрифтом.       

Наприклад, Amnesty International Ukraine, дослідивши проблему катувань з боку правоохоронців і ставлення українців до цього, отримала таку красномовну цифру – 67 %  вважають, що катування застосовуються в Україні,  33% українців напряму чи опосередковано стикалися з катуваннями (дані 2015  р.). Це якраз про ті вражаючі цифри, про які ми згадували.

 

10339324_10153094419603978_5317877435022112019_o

 

Використовуйте контрасти та порівняння

Для того, щоб помістити вирішувану вами проблему у контекст – найкращим рішенням буде порівняти її з чимось іншим для підсилення. Таким чином, вам буде легше поєднати її з подібними.

Киньте виклик вашій аудиторії

Один із перевірених шляхів залучення людей – кинути виклик їхнім переконанням, їхнім діям та їхній власності. Іноді потрібно виводити людей із зони комфорту.

Позиціонуйте вирішувану вами проблему незвичним, несподіваним чином

Якщо ви зможете позиціонувати вирішувану вами проблему унікальним, несподіваним чином – це стане точкою дотику з вашою аудиторією. Зробити це нелегко, проте ключем до отримання ефективної інфографіки є позиціонування.

2.Інфографіка унікального рішення

Коли всі вже знають про проблему, яку ви вирішуєте, наступним типом інфографіки, який може бути доречним для вашої НУО – є інфографіка унікального рішення. Яку унікальність має ваша організація? Чим краще ви покажете сильні сторони вашої організації або її відмінності,  тим привабливішим виглядатиме ваше рішення.

Прикладом інфографіки унікального рішення, зокрема різновиду пояснювальної інфографіки, може бути серія матеріалів Реанімаційного пакету реформ, які мали постійний/систематичний характер – показуючи плани і результати. РПР після Майдану почав збирати і адвокатувати важливі законопроекти для реформ, водночас тримаючи суспільство, експертів, журналістів у курсі того, що і як відбувається в напрямку реформ – що на порядку денному, що ухвалено – зокрема через інфографіку. Легко і швидко розуміти, поширювати, відстежувати… Це лише 1 з багатьох:

11659370_528541817298655_3975019744557471284_n

 

Яке унікальне рішення/підхід пропонує ваша НУО? Подумайте над цим – перш ніж братися за інфографіку.

3. Інфографіка впливу

Третій тип інфографіки, який згодиться  вашій НУО – інфографіка впливу або успіху, яка фокусується на силі впливу, історіях успіху та основних показниках успішності вашої НУО. Метою цього меседжу є не показати конкурентну перевагу чи похизуватися своїм досягненнями (хоча все одно не без цього), а ствердитись у своїй роботі, унаочнити навіть самій команді, тим, хто долучався, що праця дає реальні результати і має значний позитивний вплив.

Наприклад, Міжнародний благодійний фонд “Таблеточки”, який справді на сьогодні є впливовою організацією у напрямку надання допомоги хворим дітям і їхнім сім’ям,  потужно готує свої інформаційні кампанії з перших днів – такою інфографікою-подякою  окреслили свій вплив і реальні результати (показавши, що це не лише їхня історія успіху, а всіх небайдужих, хто долучився до їхньої роботи).

12109992_978051965587106_2707662076205445292_o

 

Інформація про досягнення вашої організації є прекрасним показником, проте вам варто ділитися особистими історіями також. Інформація, донесена з перших вуст, дасть можливість вашій аудиторії стати ближче до людей, яким ви допомагаєте. Такий метод також може мати сильний емоційний вплив.

 

4.Інфографіка – річний звіт

Очевидно, що ваша організація має готувати щороку публічний звіт, аби показати результати своєї роботи, а також подякувати за підтримку тим, хто до цього долучився. Традиційний річний звіт – справа непроста, і для невеликої організації може бути заскладним завданням. Але чому б не зробити невеликий огляд річної діяльності за допомогою інфографіки? Такий звіт легко сприймається і його зручно поширювати у соціальних мережах, що є оптимальним способом розширити вашу аудиторію. А це у свою чергу – значна перевага порівняно з традиційним звітом.

Виберіть декілька ключових показників вашої організації, щоб підкреслити тогорічні досягнення. У кожної організації цей показник буде іншим, проте він обов’язково повинен включати таку інформацію: який було зроблено вплив (наприклад, скільком сім’ям надано допомогу, скільки коштів було пожертвувано і т.д.), деталі щодо зробленого впливу (демографічні показники щодо людей, яким надана допомога, географія впливу і т.д.) , бажано фінанси (суму зібраних коштів, витрати розбиті по категоріях, ефективність витрат і т.д.).

Наприклад, молода ГО Центр зайнятості вільних людей проілюструвала свою роботу за рік кількома важливими показниками прогресу своєї діяльності. Зверніть увагу, там є і про подяку…

 

results

 

5. Інфографіка кампанії

Ще один тип інфографіки, який може вдало використовувати громадська організація – інфографіка кампанії. Цей тип охоплює спеціально створені матеріали, які можуть бути використані для промо вашої кампанії. Головною метою даного типу інфографіки є створення матеріалів, за допомогою яких представники вашої організації, партнери можуть поширювати  інформацію, створити навколо неї трохи шуму, що у свою чергу підвищить шанси досягнення поставленої цілі.

Наприклад, в рамках  кампанії Let My People Go Ukraine готується серія таких матеріалів, об’єднаних єдиною метою – привернути увагу української та світової спільнот до долі українських політичних в’язнів, що утримуються в РФ та в окупованому Криму.

13131726_1725141741060256_6273078453080579981_o

 

2016-05-23 18.14.07

 

Періодично оновлюйте інформацію про кампанію, таким чином здіймаючи навколо неї шум

В рамках цієї ж кампанії  аби вчергове нагадати про справи в’язнів Кремля та порушення їхніх прав – організатори нанизують нові акції, наприклад, привітання з Днем народження в’язнів, широко закликаючи в соціальних мережах небайдужих в Україні та за кордоном:

 

016-05-23 18.21.05

 

Інфографіка кампанії може включати в себе також  інформацію: суть кампанії, яким чином можна взяти участь, дата та час проведення, яким чином люди можуть ділитися інформацією (наприклад, добре коли є #хештег) і чіткий заклик до дії.

Одним із найефективніших методів періодичного оновлення інформації про вашу кампанію є створення інфографіки з новими фактами і даними, що постійно оновлюватимуться. Днями вийшла нова серія інфографіки в рамках цієї ж кампанії 31 в’язень Кремля – тобто постійне нагадування є ключовою умовою цього виду інфографіки.

Пам’ятайте про заклик до дій         

Не забувайте включати чіткий заклик до дій у вашу інфографіку. Переглянувши сотні інфографік різних організацій, Ви можете побачити, що  у них  відсутній заклик до дій. Вказати веб-сайт, номер телефону або електронну адресу  – це не те, що можна назвати чітким закликом до дій. До прикладу, чітким закликом до дій є пропозиція підписатися на розсилку новин, або навіть прохання поділитися інфографікою у соціальних мережах (з відповідним #хештегом), зробити пожертву, перейшовши за посиланням або запропонувати піти на сторінку, де можна отримати більше інформації.

А ще як бонус для Вас – інфографіка про інфографіку, яку зробив Інститут аналітики та адвокації 

 

ІНФОГР

 

Використано приклади створення і використання інфографіки НУО, які не обов’язково є найкращим зразком, але допомогли нам наочно продемонструвати різні типи-приводи для застосування в громадській роботі, наштовхнути на ідеї для своїх. Звісно, їх набагато більше, можете з нами поділитись своїми прикладами (в коментарях). 

Автор: Громадський Простір

Робота з текстом – Павло Шиба

Ілюстрація – Віталій Ніщименко


Останні публікації цього розділу:

Юридичні аспекти для волонтерів/ок: підсвічуємо важливості

Як перетворити штучний інтелект на свого помічника: поради та інструменти для НУО

Коли крапка має значення. Подібні назви ГО — що каже закон?

Які дані про кандидата/ку на посаду роботодавець вимагає на законних підставах?

Як (не)писати на "Громадський Простір": поради для користувачів/ок Порталу

Ви ФОП чи юридична особа з Херсонщини? Змінювати місце реєстрації не потрібно