Чому саме інфографіка або Як сказати просто про складне?

Коли ви під час обідньої перерви гортаєте новини, вам, скоріш за все, не захочеться читати довгі тиради. Куди простіше продивитись змістовні зображення ― або ілюстрації. І тут стає в нагоді ...

Додано:
iaa.ukraine

111

iaa.ukraine

Коли ви під час обідньої перерви гортаєте новини, вам, скоріш за все, не захочеться читати довгі тиради. Куди простіше продивитись змістовні зображення ― або ілюстрації.

І тут стає в нагоді інфографіка. Це дієвий спосіб комунікації з аудиторією, адже люди краще сприймають інформацію візуально. Інфографіка ― це спосіб подачі даних за допомогою спрощення складних матеріалів та висвітлення основної теми (меседжу).

Все починається з тексту.

Текст ― це прерогатива роботи журналіста. Або аналітика. Одним словом, має бути окрема людина, яка займається пошуком інформації, вивчає тему, аналізує, пише статтю та виділяє основні тези. Пізніше вам як дизайнеру доведеться працювати з журналістом, коли треба буде робити акценти на найважливішій інформації. В ідеалі ж, звісно, аналітик наперед виділяє дані, на яких треба наголосити.

Настав час графіки.

Дизайнер отримує тези й обговорює тему із журналістом. Тут ваше завдання ― згенерувати ідею. Дуже добре, якщо журналіст має візуальний смак і пропонує вам образи, які пізніше можна буде використати. Коли ідея готова, дизайнер обирає стилістику та формує скетч (замальовку). Та це лише половина шляху.

Один мозок добре, а два ― краще.

Дизайнер разом із журналістом обговорюють скетч. Грамотна інфографіка проходить у три етапи.

І. ЩО? Має бути зрозуміло, про ЩО йде мова. Тобто, визначена тема, опрацьовані тези та розставлені акценти (що головне, а що другорядне).

ІІ. ЯК? Визначити цільову аудиторію, створити композицію, обрати стилістику. Важливо пам’ятати, що різна цільова аудиторія потребує і різних стилів. Наприклад, якщо ви хочете донести інформацію до чиновників, не варто використовувати «мультяшний» стиль. І навпаки: підлітки не сприймуть строгих, монотонних кольорів, а от яскраві метафори донесуть до них інформацію дуже добре!

 ІІІ. ВАУ! Виготовити інфографіку та створити ефект «вау» за допомогою ілюстрацій. Скетч ніколи не справить такого враження, як якісна, завершена, вражаюча інфографіка з образами, які запам’ятовуються.

Важливо, щоб у готового продукту був смисл.

Смисл викликає пристрасть до заданої теми. Пристрасть привертає увагу. Увага спонукає до дії.

Наприклад: людина хворіє, йде до лікарні, сплачує кошти, здає аналізи, лікується. Повертається додому і натикається на інфографіку про неформальні платежі. Це ― смисл. Читає, що гроші з лікарень йдуть не на потреби лікарень, а невідомо куди. У людині загорається пристрасть. Людина обурюється. Таким чином привертається її увага. Зрештою, людина починає поширювати інформацію (це і є мета такої інфографіки) або навіть боротися за свої права. Це ― дія, народжена з пристрасті.

ІНФОГР

Саме так інфографіка працює як посередник між організацією та громадськістю.

Катерина Кисла, експерт з візуалізації даних «Інституту аналітики та адвокації»


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Як розвивати громадянське суспільство під час війни

Виклики і можливості розвитку сфери культури та соціальної згуртованості у Тернопільській області

Об’єднання задля відновлення: як ОГС можуть працювати разом для спільного впливу на процеси?

Що потрібно зробити, щоб комфортно жити в громаді?

Які компетенції нам потрібні для відновлення?

У Кривому Розі волонтерки шиють білизну для лікарень та ВПО