Замість незалежних платформ для громадянського суспільства – єдина від держави?

Сподіваюсь ви помітили появу Дорожньої карті втілення електронної демократії в Україні від експертної групи Реанімаційного пакету реформ, якщо ні - анонс за посиланням ...

Сподіваюсь ви помітили появу Дорожньої карті втілення електронної демократії в Україні від експертної групи Реанімаційного пакету реформ, якщо ні – анонс за посиланням https://www.facebook.com/dmytro.khutkyy/posts/1288714937819325

Серед іншого звернув увагу на намагання створити онлайн платформу для громадянського суспільства (в т ч для С2С і т.і), це завдання 5, ціль 1, де рішення приймає Державне агенство з питань електронного урядування.

Намагання керувати громадянським суспільством з боку уряду є перманентним і ця спроба не стала виключенням. Стало цікаво, створення платформи С2С (і т д), тобто для суспільства громадян, державною установою – це оцінка авторами неспроможності громадянського суспільства впоратись чи проекція зазначеного тренду взяти під контроль?

Як Ви можете побачити в коментарях на ФБ розпочалося обговорення, яке на мій погляд мало б бути поширеним і на спеціалізованих ресурсах для третього сектору.  Зокрема автори визначають питання ‘того, хто має розробляти / запускати / хостити / модерувати такий портал’.

Над цим питанням ми також замислились декілька років тому до розробки порталу. Маю визначити, що портал Civil Society app, здатний вирішувати зазначенні завдання roadmap (в частині С2С і т.і) вже фактично створено. І було б цілком зрозуміло якщо в цьому питанні наша команда почала б просування саме свого продукту. Але саме тому, що мі є розробникамі такої платформи, ми наполягаємо на іншому.

У мене є досить суб’єктивне ставлення до ГУРТ,  Громадській Простір та іншіх сервісів для НУО, але це жодним чином не впливає на моє переконання у важливості їх існування та діяльності для третього сектору. Ключове слово тут ‘ЇХ’ тобто наявність різномаїття, а не монополії будь-кого.

Отже тут має йтися не за єдиний портал, тим більше ерзац-громадській від державі, а мав би бути використаний зовсім інший підхід. А саме – створена зрозуміла низка стандартів (в т ч стосовно АРІ), за якимим зацікавлені платформи можуть приєднуватись та формувати партнерське середовище для цифрової інфраструктури громадянського суспільства. Це збереже життєвий простір для існуючих платформ, надасть простір для незалежного динамічного розвитку партнерства та необхідних сервісів без дозволу держ.администратора чи очікування коли держава відреагує належнім чином на зміни і т.і.

Сподіваюсь ви поділяєте цю точку зору та знайдете можливість довести до РПР що саме цей підхід має бути зафіксовано в дорожній карті для завдання 5 цілі 1 замість створення єдіного порталу.


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?