Про те, як домогтися прозорих взаємин між державою та її громадянами

У статті описується конкретний механізм моніторингу виконавчої влади та її примушування до всебічної публікації інформації про свою діяльність у вигляді відкритих данихСитуація в нашій країні все ...

httpimi.org_.ua_
Про те, як домогтися прозорих взаємин між державою та її громадянами

У статті описується конкретний механізм моніторингу виконавчої влади та її примушування до всебічної публікації інформації про свою діяльність у вигляді відкритих даних

Ситуація в нашій країні все більше нагадує мені таку собі коротеньку казочку про те, як жила була дівчина, у якої за 28-м років змінилося 5-ть чоловіків. Всі ці чоловіки, на думку дівчини, зовсім не піклувалися про неї і жили лише собі на втіху. Природно, анітрохи не шкодуючи, дівчина розлучилася з цими 5-ма чоловіками і нарешті вибрала собі ідеального (за її мірками) останнього 6-го чоловіка, який був настільки блискучий, що по вуха закохав її в себе. Згодом, став цей чоловік обдаровувати дівчину по своєму розумінню всякими різними подарунками. Але, от тільки не всі ці подарунки подобалися дівчини, а сказати про це чоловікові було вже пізно. Адже все одно подарунки були вже куплені, а гроші витрачені. Зрештою неугодні подарунки та даремно витрачені гроші дівчини настільки набридли, що вона розлучилася і з цим шостим чоловіком.

Разом з тим, кінець цієї казки був би не таким вже песимістичним і, жила б дівчина зі своїм шостим чоловіком довго та щасливо, якби він (чоловік) просто надавав їй повну інформацію про свої дії та заплановані рішення.

У розвинених країнах влада, завдяки оприлюдненню докладних даних про свою діяльність, вже давно перейшла на таку абсолютно прозору модель взаємин зі своїм народом. Отже, саме до такої моделі взаємовідносин держави з народом потрібно прагнути і нам в Україні.

В цьому аспекті у нас вже існує абсолютно конкретний механізм для ефективного моніторингу структур виконавчої влади, а також примушування їх до системної і всебічної публікації інформації про свою діяльність у вигляді відкритих даних. Такий механізм об’єднуючи норми ЗУ «Про доступ до публічної інформації» з уже наявними шаблонами по запитуваним даним у вигляді форматорів дозволяє:

Для громадських об’єднань та простих громадян:

  1. Запобігати проявам корупції або ж просто виявляти випадки не раціонального розподілу бюджетних коштів.
  2. Ініціювати залучення необхідних коштів та іншої технічної допомоги у вигляді грантів, благодійної допомоги або ж бюджетного фінансування з метою вирішення нагальних регіональних проблем
  3. Ефективно відстоювати права нужденних (соціально незахищених) громадян перед владою

Для бізнесу:

  1. Розробляти якісні бізнес-плани під розширення комерційної діяльності.
  2. Мінімізувати загрози при взаєминах з контрагентами.
  3. Створювати нові програмні сервіси під веб та мобільні додатки в рамках надання населенню тих чи інших послуг.

Отже, для того щоб застосувати вищезгаданий механізм, достатньо просто скористатися «Інструкцією по подачі до органів влади запитів на інформацію з використанням вже існуючих шаблонів у вигляді форматорів» за наступним посиланням:

Ця інструкція на прикладі запиту в Одеське відділення Фонду соціального захисту інвалідів щодо надання всеосяжних показників про стан людей з інвалідністю в регіонах Одеської області, а також на прикладі запиту в Одеську міськраду щодо рівня доступності об’єктів масового відвідування для маломобільного населення на території міста Одеси, покроково описує процес формування та відсилання відповідних запитів до органів влади.

Як уже було згадано, вищезазначений механізм передбачає використання вже існуючих шаблонів щодо запитуваних даних (Форматорів), інструкцію з роботи по яким, а також перелік цих Форматорів можна подивитися за наступними посиланнями:

Безпосередні посилання на форматори по Фонду соціального захисту інвалідів та по засобам забезпечення доступності для маломобільних громадян вже приведені в вищеназваної інструкції, але в разі необхідності отримання посилань щодо інших Форматорів, прошу звертатися по E-mail: [email protected] або на Skype: lyrich68.

На завершення необхідно відзначити, що поряд з отриманням необхідних вам даних, вищезгаданий механізм є ще й досить ефективним способом з примушення недбайливих чиновників до публікації інформації про їх відомства у вигляді відкритих даних відповідно до постанови КМУ № 835 щодо наборів даних, які підлягають оприлюдненню.


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?