“е-Звернення” – фейкове досягнення чи працюючий інструмент?

Інструмент “е-Звернення” вже декілька років підноситься громадськості на різноманітних заходах, в публікаціях та звітах як одне з досягнень е-врядування/демократії в Україні. За цей час він вже має ...

Screen Shot 2019-07-03 at 19.38.03
“е-Звернення” – фейкове досягнення чи працюючий інструмент?

Інструмент “е-Звернення” вже декілька років підноситься громадськості на різноманітних заходах, в публікаціях та звітах як одне з досягнень е-врядування/демократії в Україні. За цей час він вже має бути стабільним та налагодженим, давайте перевіримо наскільки ефективно він працює. 

Знайти інструмент можна за посиланням https://ukc.gov.ua. Ресурс має SSL сертифікат та ще “Let’s Encrypt”, тобто з першого кроку бачимо деяку турботу про безпеку без зайвого витрачання на це коштів платників податків, і це  приємно :) 

Для неупередженості експерименту запросив долучитись три різні громадські організації, які ще взимку створили власні екаунти на цьому ресурсі та зробили е-звернення. Сподіваюсь за цей час (приблизно 4 місяці) вони вже мали б гарантовано отримати відповіді, давайте переглянемо результати звернень та оцінимо ефективність інструменту.

Отже на скріншоті кабінету однієї організації бачимо наступне:

Screen Shot 2019-07-03 at 19.16.14

Тобто одна новина добра (запит розглянуто), а друга погана (запит досі в статусі надіслано для розгляду). Почнемо з приємної новини та спробуємо переглянути відповідь в форматі pdf від одного мінстерства:

Screen Shot 2019-07-03 at 19.20.02

Упс, файл пошкоджений, дізнатись відповідь тут не можливо.

Буває, може пощастить в двох інших організаціях. Дивимось…

Screen Shot 2019-07-03 at 19.20.02

Screen Shot 2019-07-03 at 19.20.02

Це вже цікаво – відповіді начебто формально є, але дізнатися що саме вам відповіли – не має можливості )) І це була гарна новина. Добре, давайте подивимось, що нам приготувала друга новина.

Як ви бачили на скріншоті, запит було прийнято ще 4 березня і він досі не розглянутий (4 місяці!). І хто ж це такий впертий? …Секретаріат КМУ!! Іронія в тому, що саме СКМУ підтримує ініціативу “Відкритий Уряд” та його представників можна побачити на міжнародних заходах з промовами та презентаціями щодо досягнень України в цьому напрямку. 

А чи можна переконатись, що то саме СКМУ а не інша структура? Ось проміжна відповідь урядового контактного центру:

Screen Shot 2019-07-03 at 20.05.42

Але може то є випадковість та виключення? Дивлюся скріншот іншої організації:

Screen Shot 2019-07-03 at 19.24.16

Це е-звернення без відповіді СКМУ ще з лютого! Перегляд скріншоту третьої організації лише переконав, що СКМУ не поспішає скористатись досягненнями, про які звітує і це якось прикро.

Отже давайте підсумуємо проведене тестування інструменту “е-Звернення”: за 4 місяці 3 е-вернення ще не розглянуто, отримані три відповіді не має можливості прочитати. Чи можна вважати цей інструмент ефективним? Відповідь та висновки робіть самі, а я додам трошки позитиву:

- як повідомили представники організацій за відсутності жодних контактних данних на ресурсі та навіть на бланку урядового контактного центру, скріншот якого ви бачите, вони навіть не мали змоги повідомити в е-спосіб про проблеми з якими стикнулися. Зараз на ресурсі можна побачити контакти і це гарний знак;

- проблема pdf фалів була вирішена, і організації в червні змогли нарешті ознайомитись на ресурсі із відповідями :)

Отже прогрес триває, хоча дещо повільно і поки що стосується не всіх, кого мав би. Сподіваюсь, ця публікація і пильна увага з боку громадськості допоможе усунути недоліки та покращити цей інструмент.

 

 

 

 


Останні публікації цього розділу:

8 років гуманізації правосуддя для дітей в Україні. Що зроблено, що заплановано і хто відповідальний?

Пам’ятка для активного мешканця

Study Tours to Poland: чотири історії, чому це варто

Профдеформація, або гріхи піарників

Легше за м`ясорубку і цікавіше за Фейсбук

  • Марко Скакун

    А чому ніхто з ГО не підключається до СЕВ ОВВ?

    • Vadim

      якщо йдеться про “Система електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ)”, та ця назва відокремлює ОВВ від ГО. Якщо є підстави вважати, що ГО можуть підключатись до СЕВ ОВВ, можливо є сенс більш детально пояснити для них в чому переваги такого підключення

      • Марко Скакун

        СЕВ ОВВ визнається пріоритетною формою взаємодії ОВВ з ІГС (пункт 3 Регламенту взаємодії ОВВ в електронній формі). Держагентство з питань електронного врядування повинно інформувати громадськість про таку можливість, проте вони води в рот набрали.
        Є проблема також в тому, що підключення до системи платне для ІГС. Спілкувався з агентством минулого року, пропонував зробити безкоштовним для тих ІГС, які мають вхідний обсяг документів від ОВВ більше 600, таким чином витрати на підключення компенсуються витратами на поштовий зв’язок. Бакал кинув стрілки на Саєнко.
        Переваги підключення: направляєте лист напряму на орган без посередників (УКЦ), реєстрація обов’язкова, відповідь надходить в текстовому форматі з ЕЦП.
        Якщо Вам це цікаво, можемо разом адвокатувати і інформування і безкоштовне підключення.

  • Марко Скакун

    Е-звернення можна також надсилати на офіційні електронні адреси органів напряму.

    • Помазан Богдан

      Скажете, а есть список всех ОМС с такой контактной информацией?

      • Марко Скакун

        Не спеціаліст по ОМС, проте на офіційному веб-сайті ОМС зазвичай зазначають офіційну електронну адресу, або ж сайт має модуль електронних звернень. А список навіщо, хочете всім одразу надсилати? Можете надсилати через кабінет на сайті ВРУ, вони за належністю повинні розіслати, і природа такої розсилки буде не така як в УКЦ.