На чому тримається проект?

Кожен проект (а також ініціатива, програма, стартап) тримається на декількох «китах», які забезпечують його життєздатність та ефективність. Головне – слідкувати за сталістю цих фундаментальних ...

121496-737x492
На чому тримається проект?

Кожен проект (а також ініціатива, програма, стартап) тримається на декількох «китах», які забезпечують його життєздатність та ефективність. Головне – слідкувати за сталістю цих фундаментальних критеріїв. Про них піде мова нижче. Їх буде корисно згадати та укріпити як уже діючим координаторам проектів, так і тим, хто тільки планує щось розпочати.

ІДЕЯ

Це «центральна вісь» проекту, яка залишається незмінною. План, структура, формати можуть змінюватися і редагуватися, і це буде абсолютно нормально, адже світ та, відповідно, те, з чим Ви працюєте, постійно змінюється. А от ідея – це той цінний ресурс, та філософія, від якої йде все інше. Якщо зникає ідея, виявившись недієздатною, зникає і проект. Якщо змінюється ідея – змінюється і весь проект.

СИЛА ВОЛІ + БАЖАННЯ

Коли Ви є частиною команди, Ви несете меншу відповідальність за хід усього проекту та отримуєте мотивацію для роботи від свого керівництва. Якщо Ви є керівником проекту, Ви мотивуєте самі себе. Змушувати себе працювати через силу довго не вийде – та і не треба. Тож, проект – це відносини. Вони ніколи не знаходяться на місці – або гинуть, або розвиваються. Потрібна постійна робота, і постійне бажання робити цю роботу.  Проект вимагатиме витримки і сили волі, віри у те, що Ви робите, бачення кінцевої мети та перспективи. Люди переймають ентузіазм інших.

КОМАНДА

Я майже завжди працювала над проектами одна. Працюючи у команді, я завжди стикалася зі зниженням працездатності, відповідальності та креативності. Часто кожен розуміє, що «хтось інший» все одно це зробить, відредагує, виправить і т.д. , тому можна не старатися так сильно. Також часто обов`язки в учасників команди виходять нерівними – хтось бодай на трохи, а робить більше за інших. Але все це не аргументи проти того, щоби збирати свою «дрім тім». Роблячи проекти, я все частіше стикалася з певною непропорційністю «хочу – можу» самотужки. Конче необхідні додаткові ресурси! «Чим далі в ліс», тим більше знаходиться справ, які потребують більше мізків та рук. Навіть банально для того, щоби Ваша думка могла стикнутися з іншою та подивитися на щось з іншого кута. Делегування та підтримка корпоративного духу – окрема «страва», яку готувати необхідно з любов`ю та щирістю.

АНАЛІЗ та РЕФЛЕКСІЯ

Що аналізуємо: помилки, ситуації погані і хороші, якість виконання, реакцію людей, тенденції,  команду проекту, цільову аудиторію проекту, конкурентів.

Головне – бути чесним з собою та вчасно зізнаватися (першому – собі, другим – команді, третім – аудиторії). Якщо Ви відчуваєте, що щось не так із проектом (командою, партнерами, світом тощо), то краще одразу розібратися, переробити. Проговорити, прописати, що не так, та влаштувати «мозковий штурм». Підготовленому розуму, який думає над певною проблемою, рішення може прийти у будь-яку секунду: за сніданком, під час їзди на велосипеді, уві сні.

КОМУНІКАЦІЇ

Це моє улюблене. Але тут кожен вирішує сам: «Здаватися, щоб бути, або бути, щоб здаватися?» Інформуйте про проект свою аудиторію: як у вас справи? що ви робите? що плануєте робити? Аудиторія – чудова платформа. Вона буде до Вас та Вашого проекту звикати, сумувати за вами та чекати новин, і може навіть … полюбити.

 

[Фото зі Stock Up]

 

 


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?