Як працює рада взаємодії з питань освіти у Горохівській громаді

Сфера освіти в Україні за останні роки переживає чимало викликів. Перехід на дистанційне навчання через пандемію коронавірусу, повномасштабне вторгнення – все це загострило проблемні питання, які не ...

рада
Як працює рада взаємодії з питань освіти у Горохівській громаді

Сфера освіти в Україні за останні роки переживає чимало викликів. Перехід на дистанційне навчання через пандемію коронавірусу, повномасштабне вторгнення – все це загострило проблемні питання, які не можна відкладати на потім. Для того щоб вирішувати їх в діалозі, у Горохівській громаді в рамках проєкту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» створили раду взаємодії з питань освіти. До неї увійшли вчителі, представники органів місцевого самоврядування, батьки та депутати. У продуктивному діалозі вони напрацювали положення про конкурс серед найуспішніших вчителів Горохівської громади, аби відзначити їх та додатково вмотивувати.

Більше про роботу ради та причини, чому Горохівська громада у втіленні змін вирішила зробити ставку саме на активних освітян – читайте в матеріалі.

Щоб якісно втілювати зміни, треба розуміти запити громадськості. Саме тому в Горохівській громаді провели фокус-групові дослідження та анкетування, за допомогою яких шукали активних і небайдужих людей, готових долучитися до змін у певній сфері. Найбільше таку активність проявили вчителі. Зважаючи на те, що запит на якісну та сучасну освіту є і в батьків, то в громаді вирішили займатися саме цим питанням.

«Ми вважаємо, що вчителі є авангардом. Нам треба підняти пласт активних людей у громаді. А вчителі – це якраз перспективний пласт. Бо якщо вони не вірять у зміни і не долучаються до них, то наша робота зі взаємодії з громадськістю даремна», – пояснює начальниця відділу проєктного менеджменту та цифровізації Горохівської громади Тетяна Янюк.

Як наслідок, громада розпочала формувати робочу групу з питань освіти. Ексначальниця управління освіти Софія Пилип’юк особисто сконтактувала з активними вчителями та батьками школярів, аби залучити їх до роботи. Перша зустріч перевершила всі очікування.

«Ми провели перше засідання і не могли наговоритися. Усі учасники максимально запалилися цією ідеєю. Ті люди, які увійшли до групи, одержимі своєю роботою, вони ініціативні й мають цікаві ідеї. Навіть з першої зустрічі було видно, що їм цікаво обмінюватися досвідом», – відзначає Софія Пилип’юк.

Згодом до групи долучили представників влади та депутатку, тож робоча група трансформувалась у раду взаємодії з питань освіти. Після обговорень більшість дійшла висновку, що варто подумати над тим, як відзначити вмотивованих та активних педагогів. Так з’явилась ідея організувати в громаді конкурс «Успішний вчитель». 

Цю ініціативу одразу підтримав Горохівський міський голова Віктор Годик, пригадує заступниця директора з навчально-виховної роботи Горохівського ліцею № 1 Ірина Тимчук.

«Коли у нас була зустріч із головою громади у нашому ліцеї, він сказав: “За гроші не переживайте. Головне, ви ініціюйте зміни і давайте пропозиції, а міськрада завжди підтримає”. Тобто підтримка влади велика і міський голова має величезне бажання підтримувати роботу вчителів», – зазначає Ірина Тимчук.

Сам Віктор Годик додає: важливо було максимально залучити всі сторони освітнього процесу до розробки положення про конкурс.

«Ми як міська рада дуже хочемо підтримати вчителів, зокрема фінансово. Однак для цього хочеться почути їхні пропозиції, як саме можна це зробити. І якраз рада взаємодії з питань освіти стала тим містком, який допоміг керівництву громади максимально почути думку освітян та інших учасників освітнього процесу», – зазначає голова громади. 

Учасники взялися розробляти положення про конкурс. Це був довгий і цікавий процес, адже конкурсу з подібним підходом та з таким переліком критеріїв у жодній громаді України ще немає. Довелося вивчати подібні досвіди та формувати власну унікальну історію.


«У нас критерії базуються на щоденній роботі вчителя, наприклад, підготовка дітей до олімпіад і конкурсів, участь у вчительських конкурсах. Якщо вчитель має особисті методичні розробки для семінарів у громаді – це один бал, обласного значення – інший бал, на всеукраїнській платформі – ще більше балів», – пояснює Тетяна Янюк.

Із процесу вирішили максимально прибрати бюрократію. Тож педагоги зможуть номінувати себе самі – для цього не потрібно збирати комісії та отримувати погодження від адміністрації. Свої кандидатури на участь вони подаватимуть на електронній платформі «Smart Школа», яка успішно функціонує в Горохівській громаді. Завданням конкурсної комісії буде лише верифікувати достовірність матеріалів, які підтверджують досягнення вчителя. Після цього формуватиметься рейтинг, згідно з яким десять вчителів-переможців щомісяця отримуватимуть 2 тис. грн надбавки до зарплати протягом року.

Після розробки положення оприлюднили на сайті та розіслали кожній школі, аби всі могли долучитися до діалогу. Саме завдяки всебічному обговоренню вдалося напрацювати дієвий документ, переконана Ірина Тимчук.

«Це було спільне напрацювання. Наприклад, представники Скобелківської гімназії, які не є членами ради, мали власну ініціативу і власне бачення. І до нього дослухались, бо це була хороша пропозиція», – зазначає освітянка.


Документ уже сформовано, його винесуть на розгляд наступної сесії міськради. Перший конкурс планують провести вже у вересні. Результатом своєї роботи учасники задоволені, але на цьому зупинятися не планують, бо сфера освіти масштабна і є чимало проблем, які варто вирішувати в діалозі з усіма учасниками освітнього процесу.

«Ця рада взаємодії стала платформою, де можуть бути обговорені всі важливі питання. Зараз освіта на порозі великих реформ, до 2027 року галузь має бути повністю реформована, тому виникає купа проблемних питань, які треба не просто директивно вирішувати, а які необхідно пояснювати людям», – додає Тетяна Янюк.

Завдяки роботі в раді взаємодії учасники переконалися, що діалог та постійна комунікація – запорука успішної співпраці та, як наслідок, якісних змін. 

«Згідно із законом, учасниками освітнього процесу є вчителі, адміністрація закладів, батьки, учні та органи місцевого самоврядування. Забезпечити їхню взаємодію дуже важливо. Досвід показав, що ми чуємо одне одного. І це дуже важливо, оскільки в нас ще багато роботи і ми повинні чітко розуміти напрям наших подальших реформувань», – підсумовує начальник управління освіти, культури, молоді, спорту, соцзахисту та охорони здоров’я Володимир Зінчук.

Цей матеріал створено ГО «Волинський Інститут Права» в рамках гранту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього матеріалу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями