Як підвищити ефективність видатків на долання стихійних звалищ у Миколаєві?

Саму таку дискусію на прикладі ситуації у Заводському районі ініціювала коаліція #ГромадськаПрефектура та «Експертно-громадська ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради» (ЕГР) за ...

Додано:
frgn

вакансія робота комп'ютер сайт редактор
Як підвищити ефективність видатків на долання стихійних звалищ у Миколаєві?

Саму таку дискусію на прикладі ситуації у Заводському районі ініціювала коаліція #ГромадськаПрефектура та «Експертно-громадська ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради» (ЕГР) за результатами відповідного моніторинового дослідження органу самоорганізації «Ялти».

11 червня 2020 р. відбувся перший з серії круглих столів: «Запобігання стихійних звалищ у Миколаєві: проблеми та рішення». У запеклій дискусії з представниками ЕГР і «Громадської ради при Департаменті ЖКГ» взяли участь посадовці, що відповідають за благоустрій належної якості за розумні ціну для громади.

Учасники експертного обговорення визнали нагальність проблеми та необхідність подальшого пошуку порозуміння щодо подальших спільних кроків.

Відео

Основні висновки громадського аудиту, що визвали неприйняття у чиновників: 

Більше 15 років Заводська районна адміністрація разом з мережею органів самоорганізації і громадськими активістами з перемінним успіхом веде боротьбу зі стихійними звалищами:

  • З 2017 р. щорічно районні адміністрації не тільки все більше з’їдають бюджетних коштів, а і планують це і далі робити;
  • Туманні формулювання угод ускладнюють дієвість контролю.

Так коментує результати громадський префект  Анна Кашуба:

«По-перше, згідно звітів про виконання паспортів бюджетних програм, видатки бюджету на боротьбу зі стихійними звалищами в Заводському районі в розрізі років склали:

  • 2017 р. – 2 753 900,00 грн.;
  • 2018 р.  – 2 145 613,00 грн.;
  • 2019 р.  – 4 346 061,18 грн.

2020 рік – 5 800 000,00 грн. (згідно з паспортом бюджетної програми).

Згідно звітів про виконання паспортів бюджетних програм, ОБ’ЄМ сміття на стихійних звалищах в розрізі років:

  • 2017 – 27 344,7 м3 /на рік;
  • 2018 – 31 520 м3 /на рік;
  • 2019 – 35 600 м3 /на рік;
  • 2020 -35 600 м3 /на рік (Згідно з паспортом бюджетної програми заплановано).

Отже, бюджетні видатки на ліквідацію стихійних звалищ в 2020р. збільшилися в порівнянні з 2017 роком на 3 046 100,00 грн. 

Але за цей період звалища не просто «не ліквідувалися», а навпаки – обсяг сміття збільшився на 8 255,3 м3 у порівнянні з 2017 р.

По-друге, туманні формулювання угод ускладнюють дієвість контролю як чиновниками, так і громадськістю.

Голова «Громадської ради при Департаменті ЖКГ» Олександр Юлевіч аргументовано довів, що проблема стихійних звалищ – це системна проблема. І ця проблема стосується не тільки Заводського району, а й усього міста. А рецептом її вирішення є:

  • Ефективний підрядник, який буде виявлено за результатами відкритого, прозорого конкурсу;
  • Сиcтема внутрішнього та контролю громадською радою з виконання конкретних пунктів договору.

Для вирішення проблем громадські експерти пропонують: 

  1. Виключити з Договорів ГРБК з підрядною організацією можливості неоднозначного трактування умов виконання Договору через уточнення порядку:

- вивозу стихійних звалищ;
- дислокації стихійних звалищ;
- графіку прибирання стихійних звалищ.

  1. Налагодити контроль за дотриманням підрядною організацією якості надання послуг мешканцям Заводського району у частині об’ємів вивозу стихійних та періодичності їх прибирання.
  2. Для запобігання накопичення звалищ у мкрн. Ялти, біля контейнерних площадок встановити контейнери “лодочка” для вивезення великогабаритного  сміття.
  3. Забезпечити налагодження дієвої системи вивозу сміття шляхом:

- інвентарізації договорів з жителями району;
- організації контрольно-ревізійної функції з підрядником;
- у разі неможливості Адміністрації Заводського району виконувати свої повноваження щодо налагодження дієвої системи погодження з ТПВ, передати ці функції на аутсорсинг.

  1. На виконання вимог Статуту міста, забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі, як громадські слухання та громадські дорадчі органи:

- Ініціювати проведення громадських слухань з питань ефективності реалізації політики благоустрою у Заводському районі м. Миколаєва зокрема, з використанням інформаційно-комунікативних е-технологій;
- Громадської раді при Департаменті ЖКГ розглянути результати громадського аудиту з запрошенням місцевих посадовців, що відповідають за згадані питання.

Крім того, як варіант рішення системної проблеми на рівні усього міста обговорювалася можливість допуску приватних фірм за конкурсною процедурою до організації ліквідації стихійних звалищ. 

Матеріали е-конференції:

  • Дослідження: Аудит використання бюджетних коштів, програми організації благоустрою адміністрацією Заводського району Миколаївської міської ради;
  • Презентація дослідження;
  • Реліз рекомендацій дослідження тут;
  • Перші результати тут;
  • Пропозиції коаліції та е-конференції членів ЕГР тут

Прес-служби ОСН «Ялти» та ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

Захід відбувся в рамках проекту «Запобігання не ефективному використанню бюджетних коштів адміністрацією Заводського району (вивезення та прибирання несанкціонованих звалищ)», що реалізує ОСН «Ялти» при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти NED (Вашингтон, ОК, США) та в рамках діяльності коаліції «Громадська префектура».


 

Останні публікації цього розділу:

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії

Понад 200 учнів з двох областей взяли участь у ярмарку підприємництва Junior EXPO-2024 в Хмельницькому

Яких інтеграційних заходів потребують ВПО на третьому році війни