Відкрите звернення Миколаївському міському голові

ТРИ вимоги до міського голови м. Миколаєва щодо прозорості міського бюджету 2016. Чому важливі публічність та двосторонній діалог між владою та громадою щодо міського бюджету 2016? Іван Сікора, ...

Додано:
frgn

скачанные файлы (1)
Відкрите звернення Миколаївському міському голові

ТРИ вимоги до міського голови м. Миколаєва щодо прозорості міського бюджету 2016. Чому важливі публічність та двосторонній діалог між владою та громадою щодо міського бюджету 2016?

Іван Сікора, директор Фундації «Відкрите суспільство»,  Михайло Золотухін,  голова правління ММГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»(ФРММ) , учасники громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!»

Звідки плануються надходження до міського бюджету, чому так мало чи так багато, хто і далі фактично зможе не платити за орендовані земельні ділянки комунальної власності отримавши пільги і чому, хто і далі буде продовжувати орендувати комунальну власність за символічну 1 грн і чи має він для цього реальні підстави, куди будуть спрямовані кошти міського бюджету,  чому одні об’єкти увійшли до переліку  де запланований капітальний ремонт  чи асфальтування прибудинкових територій та міжквартальних проїздів, а інші ні. Питань багато. Відповіді на всі ці питання може дати проект рішення про міський бюджет м. Миколаєва на 2016 р. Пропозиції громадян та бізнесу мають бути почутими  міським головою та депутатами.

Трохи більше місяця залишається до прийняття бюджету міста Миколаєва. Одеська обласна організація «Комітету виборців України», Фундація «Відкрите суспільство» та ФРММ, як учасники громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», що об’єднує громадських активістів та незалежних журналістів у 15 містах України, звернулася офіційно та через ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ до міського голови міста Миколаєва щодо важливості вчасного та повного оприлюднення проекту рішення про бюджет міста на наступний рік. У зверненні учасники громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» вимагають проведення повноцінних консультацій щодо проекту рішення про міський бюджет на 2016 рік. Аби консультації не перетворилися на односторонній рух, важливим є оприлюднення їх результатів та забезпеченням повноцінного зворотного зв’язку щодо наданих пропозицій. Це також відповідає «Угоді про співпрацю та публічну відповідальність» з громадськістю між ФРММ та новообраним міським головою та більшістю політичних партій, що мають депутатів міськраді (26 депутатів «Опозиційного блоку», 10 депутатів «Об’єднання Самопоміч» та 9 депутатів «БПП «Солідарність»).

ВИМОГА 1:  публічності проекту головного фінансового документу  міста Миколаєва

Цього року вперше в історії України прийняття  бюджету на місцевому рівні є незалежним від прийняття державного бюджету. А тому вчергове «кивати» на уряд чи депутатів парламенту цього разу вже не вийде у місцевих очільників. До 25 грудня місто Миколаїв має отримати місцевий бюджет – головний фінансовий документ на наступний рік.

Миколаївці можуть дізнатися чи враховані їх потреби та інтереси, звернення та скарги, проаналізувавши проект рішення про місцевий бюджет, який має бути оприлюднений за 20 робочих днів до дати його розгляду з метою прийняття. Тобто не пізніше кінця листопаду проект рішення про місцевий бюджет має бути оприлюднений на сайті міськради.

Важливо аби посадовці оприлюднили не лише прогнозні показники надходжень та витрат, але й пояснювальну записку із зазначенням об’єктів та бази формування прогнозних показників надходжень та не забули про всі додатки, як того вимагає Бюджетний кодекс України. Шанованим посадовцям виконавчого комітету міськради  важливо пам’ятати, що проект рішення про місцевий бюджет повинен містити:

  • пояснювальну записку з інформацію про соціально-економічний стан міста;
  • оцінку прогнозу доходів та аналіз пропонованих обсягів видатків. Кожна цифра прогнозних надходжень до міського бюджету має ґрунтуватися на переконливих та чітких розрахунках. Повторення цьогорічної ситуації, коли прогнозні показники щоквартально перевиконувалися може свідчити або про заниженні прогнозні показники або про питання до якості роботи фінансового управління виконкому.
  • перелік інвестиційних програм (проектів) на плановий бюджетний період та наступні за плановим два бюджетні періоди (дасть змогу дізнатися, що і де буде побудовано чи відремонтовано);
  • пояснення головних розпорядників бюджетних коштів – чому конче необхідно витрачати кошти на той чи інший об’єкт та чому пріоритети витрачання коштів сформуванні саме таким чином.

Міська влада зобов’язана гарантувати громадянам можливість в повній мірі та завчасно ознайомитися із проектом рішення про міський бюджет на 2016 рік.

ВИМОГА 2: Почути голос небайдужих громадян

Доступ до інформації щодо змісту проекту рішення про бюджет дає громадянам можливість надавати пропозиції та зауваження. Побачивши останні, місцева влада зможе краще зрозуміти потреби та інтереси громадян та бізнесу. Вірогідно,  частина  потреб та інтересів було проігноровано, а деякі цінні пропозиції так і не було включено до розгляду в процесі складання проекту бюджету.

І хоча в компетенції міської влади врахувати, частково врахувати чи відхилити надані пропозиції та зауваження в рамках проведення консультацій, але голос кожного небайдужого громадянина, який хоче долучитися до управління містом у проміжку між виборами —  обов’язково має бути почутий.

Очевидно, що кожен з нас, залежно від місця проживання, доходу, віку та статі має різні уявлення про те, куди першочергово мають бути спрямовані кошти з міського бюджету. Але, безперечно, громадяни мають право знати підходи, на підставі яких визначалася доцільність включення тих чи інших об’єктів до переліку  інвестиційних програм (проектів). Адже саме громадяни через процедуру консультацій можуть впливати на рішення міської влади про:

  • перелік об’єктів комунальної власності, які отримають кошти на капітальний ремонт чи реконструкцію;
  • якщо буде продовжено реалізацію програми «Миколаївський дворик», то де саме і коли буде виконано комплекс робіт, відповідно до бюджетної програми. Зокрема, де  будуть відремонтовані міжквартальні проїзди, з’являться зовнішнє освітлення та спортивні і дитячі майданчики;
  • чи можна буде нарешті комфортно та безпечно купатися на пляжах міста в спекотне літо;
  • які дороги міста буде відремонтовано;
  • ціну питань оновлення міського парку тролейбусів, трамваїв, догляду зелених насаджень у скверах та парках міста та інших.

Саме так ми збільшмо ефективність витрачання коштів громади міста!

Болючі для громади проблеми можна обговорити під час консультацій та почути аргументи міської влади. Аби не перетворювати консультації щодо проекту бюджету на шоу для журналістів, важливо задіяти не лише інструмент публічних громадських обговорень у форматі слухань, але й передбачити:

  1. Надсилання чи/та реєстрацію пропозицій у письмовій формі на визначену електронну пошту;
  2. Проведення обговорень найбільш проблемних статей надходжень та видатків бюджету у форматі експертного обговорення;
  3. Проведення публічних зустрічей із заінтересованими сторонами (ініціативні групи громадян та бізнес об’єднання) щодо конкретних проблемних питань місцевої політики (наприклад, незаконні забудови, тимчасові споруди, об’єкти капітального ремонту та будівництва, утримання та благоустрій парків, скверів, міських пляжів та прилеглих до водойм територій тощо).

ВИМОГА 3: Налагодити двосторонній зворотній зв’язок із громадянами

На думку учасників громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», консультації  можуть бути ефективними, а громадяни та бізнес  впевненими, що міська влада готова не лише до консультування, але й до співпраці та реагування на надані пропозиції, коли буде забезпечено:

1)   оприлюднення всіх наданих пропозицій в рамках консультацій на веб-сайті міськради;

2) оприлюднення звіту про результати консультацій із громадськістю на веб-сайті міськради. Це стане  свідченням того, що надані пропозиції громадян в рамках консультацій були використані у проекті рішення про місцевий бюджет. У звіті про результати консультацій зазначити стан та причини врахування, часткового врахування чи відхилення отриманих пропозицій та зауважень, а також  зазначити, яким чином це відобразилося на проекті рішення про місцевий бюджет;

3) звіт про проведення консультацій із громадянами та бізнесом та інформацію про його результати буде додано у формі окремого додатку до рішення про місцевий бюджет на 2016 р.

В цілому, це не так важко зробити міській владі. Наслідком стане зростання довіри до того. що міський голова хоче робити в місті. Особливо  важливо, щоб був реальний зворотній зв’язок та пропозиції так і не залишилися на сайті чи в папках чиновників та депутатів. Адже саме участь громадян у бюджетному процесі є чи не найкращою можливістю впливати на міську владу у проміжках між виборами, а міській владі краще зрозуміти потреби та інтереси громадян, які з різних причин не були враховані в проекті головного фінансового документу міста.

Відповідь на питання «Чи пройде команда міського голови міста Миколаєва тест на відкритість,  прозорість та готовність до співпраці із громадянами?» залежить від відповіді на ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ громадських експертів та активістів щодо оприлюднення та консультування щодо проекту міського бюджету на 2016 р. Попри те, що звернення вже офіційно надіслане міському голові, його можуть підтримати всі небайдужі громадяни шляхом  підписання  ЗА ПОСИЛАННЯМ.

Міський бюджет – це наші гроші, гроші громади. І тому, громадяни ВИМАГАЮТЬ від міської влади ВІДКРИТОСТІ, ПРОЗОРОСТІ, КОНСУЛЬТАЦІЙ ТА СПІВПРАЦІ у формуванні кінцевої редакції проекту міського бюджету на 2016 рік.

Довідкова інформація:

Діяльність громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!»спрямована на підвищення прозорості формування та використання коштів місцевих бюджетів. Вперше в Україні комплексно оцінюється 15 місцевих бюджетів на стан їх прозорості, громадської участі та доброчесності на основі методології Фундації «Відкрите суспільство». Діяльність громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети» координується Одеською обласною організацією «Комітету виборців України» та Фундацією «Відкрите суспільство» за фінансової підтримки Європейського союзу та Посольства Фінляндії в Україні. Партнерство «За прозорі місцеві бюджети» об’єднує громадські організації та засоби масової інформації у 15 містах України (Києві, Одесі, Дніпропетровську, Львові, Миколаєві, Чернігові, Черкасах, Сумах, Івано-Франківську, Чернівцях,  Сєвєродонецьку, Здолбунові, Вознесенську, Чугуєві, Білозерці, Купянську та Ізмаїлі).  

Учасниками миколаївського партнерства «За прозорий місцевий бюджет» крім ФРММ є комунальна газета «Вечірній Миколаїв», Го та 6 місцевих громадських об’єднань: ГО «Центр журналістських розслідувань», ГО «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу»,  ГО «Асоціація юристів «Правозахист», МФ «Новий вибір» ГО «Фонд ініціативного розвитку» — МОГО «Демократичний альянс».

Партнерство підтримали майже всі сили, що пройшли до міської ради, зокрема новий міський голова Олександр Сенкевич,  та 3 з 4-х політичних партій, що мають 45 з 54 депутатів міськради (26 депутатів «Опозицйного блоку», 10 депутатів «Об’єднання Самопоміч» та 9 депутатів «БПП «Солідарність»). Всі вони підписали «Угоду про співпрацю та публічну відповідальність», згідно з яким зобов’язались діяти прозоро і відкрито, сприяти діалогу між владою та громадою, підтримувати самоорганізацію і громадські ініціативи, подолати корупціогенні фактори в місцевій нормативній базі.

Додаткова інформація за посиланням: громадське партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» .


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи