В ЄС заборонять сигарети з ментолом. Україна на черзі

Уряд Великої Британії підготував та затвердив зміни до законодавства, потрібні для  імплементації країною Директиви 2014/40/ЄС щодо тютюнових виробів. Цю директиву зобов’язанні запровадити всі ...

Додано:
oksana

no menthol
В ЄС заборонять сигарети з ментолом. Україна на черзі

Уряд Великої Британії підготував та затвердив зміни до законодавства, потрібні для  імплементації країною Директиви 2014/40/ЄС щодо тютюнових виробів. Цю директиву зобов’язанні запровадити всі країни  ЄС  до 20 травня 2016 р. У той же час Велика Британія пішла далі у посиленні антитютюновго законодавства та запроваджує з травня 2017 р. продаж сигарет тільки у стандартизованій упаковці без брендів та забороняє виставляти пачки на вітринах.

Водночас спроби деяких країн оскаржити директиву закінчилися нічим. Польща, зокрема, подала позов до Європейського суду з метою оскарження положення про заборону обігу ментолових сигарет. Але, наприкінці 2015 року Генеральний адвокат Європейського суду Джуліана Кокотт заявила, що нова директива ЄС 2014/40 щодо тютюнових виробів є законною. А суттєва стандартизація упаковки сигарет, заборона сигарет з ментолом і спеціальні правила відносно електронних сигарет визнані правомірними.

Тютюнова індустрія в очікуванні нових правил стосовно виробництва та маркування тютюнових виробів намагається всіляко протидіяти змінам, щоб утримати ринки та клієнтів. Проте, останні спроби послабити текст директиви залишились марними.

«Жоден із аргументів, на які посилалась Польща – за підтримки Румунії – щодо заборони на сигарети з ментолом   не є обґрунтованим, в результаті чого позов Польщі про скасування оскарження директиви підлягає відхиленню»,- йдеться у прес-релізі № 154/15 Судової палати Європейського Союзу.

Це свідчить про те, що в ЄС серйозно ставляться до проблеми подолання тютюнової епідемії, котра наносить значної шкоди, як здоров’ю громадян, так і економіці держав. Тому вимоги Директиви 2014/40/ЄС запрацюють у всіх країнах ЄС з 20 травня 2016 р.

Україна також прагне встановити прогресивні норми з контролю над тютюном відповідно до вимог нової директиви. Ще у травні 2015 року був  зареєстрований законопроект № 2820 «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну», котрий відповідає згаданій європейській Директиві 2014/40/ЄС й Рамковій конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну. Законопроект рекомендовано до першого читання профільним Комітетом ВРУ з питань охорони здоров’я, але навколо нього точиться боротьба тютюнового лобі з метою недопущення запровадження нових норм. Так, наприклад, нардеп Г. Кривошея активно просуває імплементацію старої директиви 2001 року, яка нічого не змінює у антитютюновому законодавстві і є виключно формальною нормою.

Нагадаємо, що законопроект №2820 передбачає, зокрема, заборону ароматизованих сигарет, в тому числі з ментолом, зміну маркування пачок (графічні попередження про шкоду куріння будуть займати 65% від поверхні упаковки та розміщуватись на обох боках), заборону будь-яких маніпулятивних надписів на пачках сигарет про вміст смол, нікотину і т.п., врегулювання електронних сигарет. В той же час строки реалізації нового законодавства за умови його підтримки парламентом протягом цієї сесії є нереалістичними. Тому всі автори законопроекту погоджуються із потребою встановлення нових строків, наприклад, з початку 2017 року.

Україна має всі шанси, щоб встановити прогресивні заходи з контролю над тютюном для зменшення привабливості й поширеності куріння, якщо депутати проявлять відповідальність перед наступним поколінням та продемонструють реальну готовність до євроінтеграції і у сфері громадського здоров’я.


Тематика публікації:               

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку