Український ветеранський фонд презентував “Путівник для ветеранів та їхніх родин”

30 червня об 11:00 в Медіацентр Україна-Укрінформ (вул. Богдана Хмельницького, 8/16) відбулася презентація “Путівника для ветеранів і членів їхніх родин” (у межах системи надання психологічної, ...

Додано:
veteranfund

357236640_266260192665649_6227705161473955323_n
Український ветеранський фонд презентував “Путівник для ветеранів та їхніх родин”

30 червня об 11:00 в Медіацентр Україна-Укрінформ (вул. Богдана Хмельницького, 8/16) відбулася презентація “Путівника для ветеранів і членів їхніх родин” (у межах системи надання психологічної, медико-психологічної та психіатричної допомоги в Україні).

Доступний путівник за лінком. 

Путівник — збірник напрацювань та адаптованих матеріалів з досвіду діяльності Гарячої лінії кризової підтримки Українського ветеранського фонду Мінветеранів.

Його підготували психологи-експерти, які працюють на гарячій лінії УВФ: 0 800 33 20 29. Реалізує Український ветеранський фонд Мінветеранів за підтримки Українського фонду швидкого реагування IREX та Державного департаменту США.

На зображенні може бути: 6 людей, відділ новин та текст

Ветерани та члени їхніх родин можуть отримати на Гарячій лінії невідкладну емоційну підтримку, кризову допомогу, першу психологічну допомогу.  Послуги надають фахові психологи, кризові психологи.

“Кілька днів тому був рік, як ми отримали перший дзвінок на Гарячу лінію кризової підтримки. Це — дуже потужний досвід. Консультувати по телефону, не бачачи свого співрозмовника — це вищий пілотаж. Таких спеціалістів важко кимось замінити. Я дякую нашим психологам — за командну роботу, за те, як вони працюють”, — говорить Олександр Чаморсов, ветеран, психолог Гарячої лінії кризової підтримки УВФ, кризовий психолог, травмотерапевт.

Заступниця міністра у справах ветеранів Світлана Кашенець підкреслила, що питання психічного здоров’я та емоційного стану людини ще два роки тому було не настільки актуальним, як і власне культура звернення до психологів. Наразі ж держава відповідально та фахово ставиться до цього питання, адже ветерани та ветеранки, члени їхніх родин мають отримувати якісні та доступні послуги. 

“Путівник стане в пригоді всім, хто взаємодіє з ветеранами і ветеранками, хто буде фахово працювати в органах місцевої влади та всім колективам і організаціям, HR-фахівцям, які звертаються до нас щодо проведення тренінгів із питань комунікації з ветеранами, які зараз повертаються з війни. І у нас уже є такий досвід, ми вже працюємо з такими колективами — і онлайн, і офлайн”, — підкреслила Світлана Кашенець

Виконавча директорка Українського ветеранського фонду Наталія Калмикова повідомила, що за час функціонування Гарячої лінії УВФ вже опрацьовано 13 тисяч звернень. І, важливо, що 60% звернень надійшло від чоловіків. 

“І ця цифра надихає та руйнує стереотипи. Чоловіки розуміють, що допомога треба, варто звертатися і вирішують свої питання саме так — а не іншими, менш екологічними способами. 49% звернень чоловіків мають вік 40-60 років. Це люди зрілого віку, які розуміють, що вони треба і своєму підрозділу, і собі в адекватному стані. Один із випадків, який підтверджує необхідність функціонування нашої Гарячої лінії кризової підтримки — наші фахівці запобігли випадку суїциду. Адже коли людина перебуває в критичному стані, має бути точка, куди вона може звернутися, описати свої емоції, виговорити стан. Наші фахівці дають такі інструменти”. 

На Гарячу лінію частіше телефонували ветерани — 43,2%; також найбільше звернень ми отримували від родин захисників — 18,1%, члени родин ветеранів — 16,3%. 

Продовжують звертатися члени родин загиблих захисників — 11,6% та інші постраждалі особи внаслідок війни — 10,8%.

Найпоширенішими запитами серед родин захисників були психологічні запити різного змісту, найчастіше це психологічні проблеми пов’язані з очікуванням близької людини, постійний страх, нерозуміння як впоратися з негативними думками та емоціями — 50,9%. 

Традиційно продовжують надходити інформаційні запити — 24,5% та запити на юридичні консультації — 11,5%. Продовжує бути актуальним запит щодо зниклих безвісти — 4,9%. Запити що стосуються гострих станів — стресу, тривожності та панічних атак складають – 8,9%.

Юлія Мазур, аналітикиня Координаційного центру психічного здоров’я при Кабінеті Міністрів України, наголошує: 

“Ініціатива про створення Гарячої лінії була на часі, і мала забезпечувати точку першого контакту, розв’язувати перші болючі питання. Путівник цінний і тим, що там є абетка самодопомоги для ветерана, що ми дуже рекомендуємо. Путівник має стати лише початковим етапом з формування мережі постачальників психологічної допомоги ветеранам. Це має бути комплексний та всеохоплюючий підхід. Маємо розуміти, що ці послуги мають бути доступними, а відтак мають існувати на рівні громад. Ми маємо позитивні зміни, але в нас попереду ще дуже багато роботи”. 

У збірнику, який презентував УВФ, містяться «Дорожня карта» у системі надання психологічної, медичної та психіатричної допомоги, а також рекомендації ветеранам та членам їхніх родин.

Олена Лашко,  психологиня Гарячої лінії кризової підтримки УВФ, акцентувала, що путівник стане в нагоді всім – незалежно від віку, статі, професії, її інтересів для того, щоби краще зрозуміти українське суспільство. 

“Ветеран чи ветеранка після повернення в цивільне життя — це наповнена можливостей, нового досвіду особистість, в якої через кризові події актуалізувалися її найвищі можливості. Саме тому людяність є нашим найвищим кредо. І всі ці ідеї ми виклали в путівнику”, — підкреслила Олена Лашко. 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні