Роз’яснення НАЗК щодо подання е-декларацій представниками громадськості

На позачерговому засіданні Національного агентства з питань запобігання корупції, присвяченому вирішенню питання щодо подання е‑декларацій представниками громадськості, затверджено відповідні ...

29595147_1699156750144242_1419147775187462193_n
Роз’яснення НАЗК щодо подання е-декларацій представниками громадськості

На позачерговому засіданні Національного агентства з питань запобігання корупції, присвяченому вирішенню питання щодо подання е‑декларацій представниками громадськості, затверджено відповідні Роз’яснення.

На жаль, Верховна Рада не підтримала зміни до Закону України «Про запобігання корупції» щодо відміни обов’язку подання е-декларацій представниками громадськості до кінця чергового етапу декларування. Тому Національне агентство як орган,  наділений повноваженнями здійснювати перевірку декларацій та контроль своєчасності їх подання, підготувало та затвердило Роз’яснення, які конкретизують чинні положення Закону.

При підготовці Роз’яснень були враховані експертні думки із зазначеного питання, висловленні міжнародними  громадськими організаціями, звужено коло осіб, які підпадають під вимоги подачі декларацій

Так, суб’єктами декларування відповідно до статті 45 Закону є фізичні особи, які одночасно відповідають всім складовим ознакам, передбаченим пунктом 5 частини першої статті 3 Закону.

Вимога подавати е-декларації не стосується осіб, які працюють в антикорупційних об’єднаннях, але безпосередньо не виконують функцій у сфері запобігання і протидії корупції. Це, наприклад, офіс-менеджери, бухгалтери, прибиральники, постачальники продуктів харчування та канцелярського приладдя. 

Водночас зобов’язані подавати електронні декларації особи, які отримують кошти і майно за безпосередню реалізацію в Україні допоміжних проектів у сфері запобігання та протидії корупції.

Причому, зауважують у НАЗК, громадські активісти є суб`єктами декларування лише в разі фактичної боротьби з корупцією, а не просто тому, що така діяльність зазначена в статутних документах організації.

Повний текст Роз’яснень.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні

Молодіжні ради отримали компʼютерну техніку та оснащення для роботи

ProjectPro: підтримка Європейського Союзу для українського бізнесу