Ріпкинська громада вирішує потенційні конфлікти у сфері освіти в майбутній ОТГ

Експерти Центру «Доброчин» продовжують інформаційно-роз’яснювальну роботу по децентралізаційним процесам, зокрема, і по реформуванню освітніх мереж задля забезпечення освіти належної якості. 03 ...

Додано:
Nataliya Drozd

05
Ріпкинська громада вирішує потенційні конфлікти у сфері освіти в майбутній ОТГ

Експерти Центру «Доброчин» продовжують інформаційно-роз’яснювальну роботу по децентралізаційним процесам, зокрема, і по реформуванню освітніх мереж задля забезпечення освіти належної якості. 03 березня 2020 року експерти провели зустріч в смт Ріпки Чернігівської області.

Олександр Підгорний, керівник Ресурсного Центру ГО «Центр Доброчин», у своєму виступі розповів про децентралізацію та зміни, які відбуваються у місцевому самоврядуванні.

Експерт Юрій Паперний акцентував на необхідності готувати вже зараз програми, по яким буде відразу працювати новостворене ОТГ після виборів. Він зазначив, що входити у виборчу кампанію цього року буде значно краще, якщо мати чернетку реального стратегічного плану і бачення розвитку територіальної громади. І для пошуку прихильників, і для реальної боротьби з опонентами-популістами. Як приклад наводились шляхи реалізації освітньої реформи, які дозволять знизити витрати і спрямувати розвиток шкіл на потреби саме Ріпкінської громади. Адже лише так можна забезпечити однаковий доступ до якісної середньої освіти усім жителям громади. Тому важливо розробити стратегічний план розвитку освітньої мережі, із чітким прорахунком спроможності громади її утримувати у майбутньому.

01 02

Учасники також розглянули варіант, за яким система освіти в ОТГ залишається без змін. В такому разі можливо очікувати наступні наслідки:

По-перше, належна якість освіти буде забезпечуватись переважно в одному селищному закладі. По-друге, продовжиться неефективне витрачання коштів місцевого бюджету.  Це може мати критичні наслідки, оскільки щороку зменшується державна допомога ОТГ, відповідно у найближчій перспективі громади мають розраховувати лише на власні ресурси. Бюджетом витрачаються значні кошти на утримання неефективної освітньої мережі, за якої на навчання дітей в напівпорожніх приміщеннях виділяється значний фінансовий ресурс. А це може підірвати стійкий розвиток та фінансову стабільність громади.

04 05

Також учасники зустрічі цікавилися сучасним станом децентралізаційних процесів в регіоні і змінами у виборчому законодавстві.

Акцентувалося, що вже сьогодні потрібно вивчати кращі практики громад Чернігівщини щоб «не наступати на граблі» та  налагоджувати контакти з експертами з різних напрямків.

Метою проекту «Діалог для трансформації конфліктів в громадах», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програмної ініціативи МФВ «Демократична практика”, є забезпечення активної участі місцевого населення у впровадженні реформ із використанням механізмів місцевої демократії та медіацію конфліктів.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи