Рейтинг радості: 71% українців вважають себе щасливими
За даними дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», більшість опитаних (71%) вважають себе щасливими (у т.ч. 28% - однозначно щасливими, а 18% – нещасливими, не визначилися – 11%. ...
Додано:
Громадський Простір
За даними дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», більшість опитаних (71%) вважають себе щасливими (у т.ч. 28% – однозначно щасливими, а 18% – нещасливими, не визначилися – 11%. Впродовж останніх років зафіксовано незначне зниження цього показника. Найвищим він був у 2011 році (74%), а найнижчим – у 2010 (67%). Щасливішими себе вважають більш молодші респонденти, з вищим освітнім та матеріальним рівнем, а також працюючі.
На питання «Що вам приносить найбільше радості в житті?» 68% опитаних зазначили, що родина, 56% – діти, 44% – друзі. Далі у рейтингу «радостей»: гроші та отримувати подарунки (по 25%), робота та дивитися телевізор (по 24%), дарувати подарунки (23%), спілкуватися з природою (20%), музика (19%), поратися по господарству (18%), подорожі та інтернет (по 16%).
Наступні у рейтингу радості – домашні тварини (15%), книжки та їжа (по 14%), день народження (13%), секс та кіно (12%), шопінг, відпустка/канікули, молитва (церква) (по 11%). Менш поширені – співати пісні та займатися спортом (по 9%), танцювати та усамітнення (по 6%), перемоги улюбленої команди і навчання (по 5%), театр (4%), алкоголь (3%), азартні ігри (2%). Не визначилися 3%, нічого не приносить радості 4% респондентів.
Протягом останніх 5 років українцям більше радості почали приносити родина, діти, друзі,отримування та дарування подарунків, робота, музика, порання по господарству, інтернет. Також більш радісними стали шопінг, молитва (церква), театр, книжки, співання пісень та заняття спортом. Натомість все менше радості приносять гроші, перегляд телевізора та відпустка/канікули.
Чим більше радостей має людина, тим щасливішою вона себе вважає. Проте, є речі, які однаково приносять радість як щасливим людям, так і нещасливим, а подекуди нещасливим приносять навіть більше радості, ніж щасливим – їх ми назвали «нещасливі радості». Зокрема, до них можна віднести – гроші, перегляд телевізора, порання по господарству, їжа, церква, усамітнення, алкоголь.
Для молодших респондентів більше радості приносять друзі, гроші, отримання подарунків, музика, подорожі, інтернет, день народження, секс, кіно, шопінг, відпустка/канікули, заняття спортом, танці, перемоги улюбленої команди та навчання. Із підвищенням віку більше радості приносять перегляд телевізора, порання по господарству, молитва (церква) та співання пісень.
Чоловікам більше радості приносять друзі, гроші, робота, інтернет, секс, їжа, заняття спортом, перемоги улюбленої команди, алкоголь та азартні ігри. Для жінок – родина, діти, отримання та дарування подарунків, порання по господарству, шопінг, домашні тварини, книжки, молитва (церква), день народження, співання пісень і танці. Якщо у «чоловічому» рейтингу радості секс знаходиться на 12-му місці, а шопінг – на 30-му, то у жінок прямо протилежно – шопінг на 12-му місці, а секс – на 25-му.
Цікавим виявився результат групування радостей. Факторний аналіз показав, що можна виділити наступні типи радостей: «матеріальні» (подарунки, шопінг, день народження, подорожі), «розважальні» (танцювати, співати пісні, театр, книжки, музика, кіно), «молодіжні» (навчання, відпустка/канікули, друзі), «нещасливі» (дивитися телевізор, їжа, гроші), «сімейні» (родина, діти), «деструктивні» (легкі наркотики, азартні ігри, алкоголь), «усамітнення» (молитва (церква), поратися по господарству, спілкуватися з природою, усамітнення), «чоловічі» (перемоги улюбленої команди, займатися спортом, робота, інтернет, секс).
__________________________________________
Аудиторія: населення України від 18 років і старші
Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2400 респондентів
Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face)
Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,1%
Терміни проведення дослідження: 1 – 9 листопада 2014 р.
Джерело : Соцiологiчна група “Рейтинг”