Презентовано стратегію розвитку Українського інституту на 2019 рік
Український інститут презентував стратегію розвитку на 2019 рік. Це організація низки культурних закладів за кордоном, налагодження міжнародної культурної співпраці та виробництво візуального ...
Додано:
Громадський Простір
Український інститут презентував стратегію розвитку на 2019 рік. Це організація низки культурних закладів за кордоном, налагодження міжнародної культурної співпраці та виробництво візуального контенту для популяризації України у світі. «Український інститут – це історія про тих, хто бажає просувати Україну закордоном, це спільнота, яка буде показувати як ми відчуваємо себе і як ми відчуваємо світ. Для нас важливо, щоб всі зрозуміли, чому українці заслуговують на особливе місце у міжнародній спільноті та загальній системі цінностей», – зазначив Павло Клімкін, Міністр закордонних справ України, під час презентації стратегії в Українському кризовому медіа-центрі.
Серед запланованих проектів – Рік української культури в Австрії, у рамках якого організують низку культурних заходів у п’яти містах країни; міжнародні обміни – резиденції для 20 художників, кураторів, режисерів та хореографів у 10 країнах світу, програми мобільності для участі 70 українських фахівців у конференціях, шоу кейсах, фестивалях та презентаціях. Також очікують 4 ознайомчих візити іноземних експертів та журналістів до України.
Серед іміджевих проектів на 2019 рік – видання 3 каталогів сучасної української культури, вироблення відео контенту про Україну та її туристичний потенціал, створення українських аудіогідів у 5 музеях світу. Також планують конкурс проектів культурної дипломатії серед українських інституцій, фінансування 50 найкращих проектів та підготовку запуску курсів української мови за кордоном у співпраці з Міністерством освіти та науки.
Міжнародна співпраця інституту у 2019 році полягатиме у посередництві між українськими та закордонними інституціями, створенні програми підтримки українських студій та україністики у світі, а також проведені системних досліджень сприйняття України за кордоном. «Головне завдання Українського інституту – за допомогою культури, участі у великих міжнародних подіях, забезпечити присутність України на міжнародній арені, щоб нас знали як країну сучасну і модерну», – зазначила Ірина Подоляк, голова Наглядової ради Українського інституту, народний депутат України (фракція «Об’єднання «Самопоміч»), перша заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань культури та духовності.
Учасники брифінгу наголосили на необхідності збільшення державного фінансування для реалізації проектів, запланованих на 2019 рік. Стале фінансування інституту необхідне для покращення міжнародного іміджу України; протидії інформаційній війні та боротьби з російською пропагандою; побудови довіри до України з боку закордонних інституцій, дипломатів, культурних діячів та політиків; відкриття закордонних філій інституту та залучення діаспори до поширення української культури і мови. «Ми сформулювали потребу у фінансуванні на 2019 рік у розмірі 90 мільйонів гривень. На жаль у державному бюджеті наразі закладено лише 10 мільйонів гривень, і, на мою думку, при такому фінансуванні сенсу у існуванні інституту немає. Цих грошей не вистачить навіть для утримання центрального офісу в Києві, не кажучи про відкриття його закордонних представництв. Тому ми публічно просимо підтримки у громадськості, політиків та тих осіб, які скоро прийматимуть це рішення», – підкреслив Володимир Шейко, генеральний директор Українського інституту.
Український інститут створили у червні 2017 року. Свою роботу він розпочав у серпні 2018 року. Місія інституту – сприяння кращому розумінню та гідному ставленню до України за кордоном, а також – створення можливостей для взаємодії українців з міжнародною спільнотою; системне представлення України на світовій арені засобами культури, реалізація державної політики у сфері культурної дипломатії та захист національних інтересів в умовах інформаційної війни.
Джерело: УКМЦ.