Піксельовані реальності представили інсталяцію Kolotanz на фестивалі Festival of Future Nows 2025

Українська мистецька команда Піксельовані реальності у складі Федіра Бойцова, Аліка Кадума та Яни Бойцової, та співкураторка Альона Каравай, представила нову інсталяцію Kolotanz на фестивалі Festival ...

Додано:
pixelatedrealities

IMG_20251101_165056 — середнє
Піксельовані реальності представили інсталяцію Kolotanz на фестивалі Festival of Future Nows 2025

Українська мистецька команда Піксельовані реальності у складі Федіра Бойцова, Аліка Кадума та Яни Бойцової, та співкураторка Альона Каравай, представила нову інсталяцію Kolotanz на фестивалі Festival of Future Nows, який відбуіся з 31 жовтня по 2 листопада 2025 року в Neue Nationalgalerie у Берліні. 

Третє видання фестивалю зібрало близько 100 міжнародних митців та колективів, запропонувало насичену програму перформансів, хепенінгів, звукових і аудіоробіт, хореографій, танцювальних виступів, воркшопів та художніх інтервенцій. Фестиваль було організовано у партнерстві між Neue Nationalgalerie та Institut für Raumexperimente, за підтримки HauptstadtKulturfonds і Американської академії в Берліні, і він продовжив свою місію — бути лабораторією сучасного мистецтва та мислення, спрямованого у майбутнє. 

Kolotanz досліджує питання:

Яку роль відіграє зацифрована спадщина у формуванні ідентичності людини майбутнього? Чи може цифрове збереження допомогти нам залишатися вірними самим собі? У музеї майбутнього — хто дивитиметься на цифровий артефакт і що відчуватиме, особливо коли доля оригіналу залишається невизначеною? 

Kolotanz складається з інтерактивної інсталяції та відео Before War – After War. Ці роботи досліджують 3D сканування Палацу культури ім. Мартинова в Бахмуті 2023 року — до окупації, а також першу виставку Одеського національного художнього музею після початку повномасштабної російської агресії проти України у 2022 році. 

Інсталяція Kolotanz натхненна давніми індоєвропейськими язичницькими традиціями, що символізують оновлення життя та зміну сезонів у травні. Ця дуальність — свято і журба, повернення додому і прощання — лежить у самому серці Kolotanz. 

“Музейні простори, культурні центри, їхні інтер’єри та колекції глибоко вкорінені в місцеву ідентичність містян. Процеси демонтажу, евакуації та збереження колекцій — чи то для захисту від розграбування, стихійних лих чи війни — є надзвичайно бентежними для спільнот, які продовжують жити в умовах небезпеки,” — зазначила Яна Бойцова, голова ГО Піксельовані реальності. “По всьому світу культурна спадщина стає місцем одночасно вразливості та стійкості під час конфліктів. Коли міжнародна спадщина під загрозою у віддаленій країні — хто несе втрату? А коли цифрова копія стає єдиним уцілілим слідом існування — чи перетворюється вона на сам артефакт?”. 

Робота поєднує атмосферу класичного музею артефактів і сучасної галереї, створюючи гібридний простір, де кордони між минулим і сучасністю розчиняються. Kolotanz представляє зацифровані об’єкти культурної спадщини поруч із сучасним українським мистецтвом, досліджуючи дві часові площини — до війни та після неї. Ця концепція розвиває ідеї, вперше представлені у 2022 році у Львові на виставці “Музей Української Перемоги”.  


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Спорт, ментальне здоров’я та спільнота: як у Луцьку створюють нові моделі підтримки родин військових

Чорнобаївська громада опрацювала понад 50 ризиків розвитку та безпеки

Хто чого потребує: розподіл гуманітарних запитів за розміром населених пунктів деокупованих громад Півдня

89% досягнуто: як Link охоплює найвіддаленіші села деокупованого Півдня

Матері дітей з інвалідністю виходять на сцену, щоб змінити систему

«Становище журналісток та працівниць медіа в Україні – 2025»: опитування ГО «Жінки в медіа»