Обговорено результати громадського аудиту Коблівської та Березанської ОТГ

19 лютого у Березанскій  ради 36 представників органів місцевого самоврядування і громадськості Березанського і Миколаївського  районів за круглим столом обговорили результати громадського аудиту ...

Додано:
frgn

52692498_173859360257614_3851297212977905664_o-1024x768
Обговорено результати громадського аудиту Коблівської та Березанської ОТГ

19 лютого у Березанскій  ради 36 представників органів місцевого самоврядування і громадськості Березанського і Миколаївського  районів за круглим столом обговорили результати громадського аудиту цілісності , прозорості, гармонійності  та ефективності управління комунальним майном та розвитку комунальної інфраструктури Коблівської та Березанської ОТГ.

Незадовго до цієї дати подібний захід пройшов і в Коблівській ОТГ https://koblevo.news/2019/02/14/11113/. Нагадаю, що 29 листопада минулого року в райдержадміністрації пройшов перший «круглий стіл», який поклав початок цій дуже копіткій та значимій роботі.

Фото-звіт

На зустрічі були присутні голова Березанської об’єднаної територіальної громади В.А. Хоміцький, заступник голови районної ради О.І. Сидорчук, виконувачі обов’язки старост старостинських округів Березанської ОТГ, директор “Фонду розвитку міста Миколаєва” М.Є. Золотухін, заступник голови Миколаївської районної ради І.Г. Мухарський, голова правління “Агенції місцевого розвитку Коблівської ОТГ” В.П. Киливник, представники “ЕКО Березані”, депутати, громадські активісти.

Розпочав зустріч Михайло Євгенович Золотухін, коротко окресливши план роботи зібрання, його мету, те, що вже було зроблено, яка наразі ситуація та перспективи на майбутнє. Валерій Альбінович Хоміцький, у свою чергу, запевнив присутніх у прозорості діяльності очолюваного ним органу місцевого самоврядування і своїй відкритості до співпраці. Олексій Іванович Сидорчук висловив задоволення з приводу того, що збулася його мрія – організувалася громадськість і нині вона працює разом з владою, що дає хороші результати.

Закінчивши вступну частину, перейшли до основної – робочого процесу. Доповідач Тетяна Валентинівна Золотухіна, експертка ГО «Фонду розвитку міста Миколаєва», продемонструвала результати громадського аудиту – трьохмісячну роботу з наданою Березанською ОТГ документацією. Її дуже порадувало те, що селищною радою було представлено всю затребувану ними інформацію, працівники предметно відповідали на запитання, нічого не приховуючи.

За допомогою презентації всі присутні мали змогу ознайомитися як з позитивними сторонами в роботі, так і з допущеними прорахунками, і зробити власні висновки. Я хочу коротко ознайомити вас, дорогі читачі, з результатами не одного, а двох аудитів, що буде правильніше.

До позитиву Тетяна Валентинівна віднесла наявність Статутів у обох територіальних громадах. Щоправда, в Березанській він потребує удосконалення та доповнення. В обох органах самоврядування затверджено плани соціально-економічного розвитку на 2018-2020 роки та пріоритетні напрямки діяльності.

Гарною новиною є передача Держгеокадастром з державної в комунальну власність громад земель (9 187,17 га – по Березанській, 5 606,3836 га – по Коблівській ОТГ).

До мінусів можна віднести відсутність генеральних планів та інвентаризації земель як в межах населених пунктів громад, так і поза ними, а також те, що не оподаткованими залишаються значні території обробленої землі.

Недоліки в Березанській ОТГ: відсутність повної, актуальної та відкритої інформації щодо комунального майна, призначеного для оренди, прозорих та зрозумілих процедур передачі об’єктів комунального майна в оренду приватним структурам; відстороненість від ОТГ потенційних донорів та інвесторів.

Варто зазначити, що вже 22 лютого селищна рада дослухалась до  рекомендацій громадських аудиторів  та затвердила:

  • Положення про порядок передачі в оренду об’єктів комунальної власності Березанської селищної ради;
  • Типовий Договір оренди об’єктів комунальної власності Березанської селищної ради;
  • Методику розрахунку і порядку використання орендної плати за користування майном комунальної власності Березанської селищної ради;
  • Порядок проведення конкурсу на право оренди об’єктів комунальної власності Березанської селищної ради;
  • Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності для проведення незалежної оцінки комунального майна Березанської селищної ради.)

Недоліки в Коблівській сільської ОТГ: відсутність статутно-унормованого переліку комунального майна територіальної громади; немає жодного посилання на інформацію, чим володіє дана ОТГ.

Експертизи виявили й надмірну дискрецію повноважень, ризик виникнення  корупційних правопорушень.

Задля забезпечення демократичності управління комунальним майном ОТГ та гармонійного розвитку комунальної інфраструктури, підвищення ефективності бюджетних видатків на реалізацію політики соціально-економічного розвитку громади в інтересах всіх її мешканців (як центру, так і периферії), обидві громади отримали рекомендації:

  • внести зміни до Стратегій розвитку та Програм соціально-економічного розвитку в частині конкретизації операційних цілей та переліку інфраструктурних об’єктів, які планується профінансувати; першочергово провести повну інвентаризацію земель ОТГ (визначити межі власників, призначення тощо)
  • розмістити відповідний документ/документи на офіційних порталах ОТГ та/або на порталі відкритих даних з урахуванням норм Закону України «Про захист персональних даних»;
  • при затвердженні щорічного переліку інфраструктурних проектів запровадити практику їх громадських обговорень мешканцями периферійних громад та адмінцентру;
  • сформувати реєстр комунального майна з визначенням майна, що призначене для передачі в оренду, та розмістити його на офіційних порталах ОТГ та/або на порталі відкритих даних; забезпечити оперативний доступ до публічної інформації об’єднаних територіальних громад через посилення дисципліни оприлюднення е-версії документів у машино-зчитувальному форматі на порталах ОТГ або на порталі відкритих даних.

І, що головне, у подальшому не допускати фактів порушення інформаційного законодавства України.

Наприкінці зустрічі присутні трохи подискутували про роботу ОТГ і старостинських округів, а Ігор Григорович Мухарський підняв питання щодо їхнього звернення до народних депутатів та державної влади про створення 5-го госпітального округу, до якого запропоновано включити Миколаївський, Очаківський та Березанський райони. Торкнулися й проблеми з Варварівським мостом.

Слово мав ще один гість – Володимир Петрович Киливник, який зосередив увагу присутніх на туристичній сфері, розвиток якої забезпечить нові робочі місця і приплив грошових надходжень, та вже запланованих субвенціях. Закінчився “круглий стіл” на позитивній ноті – запевненнями, що всі зауваження та рекомендації будуть взяті до уваги, розглянуті й доопрацьовані до наступної зустрічі, адже громадський аудит ще триває.

 

А. ВЛАСЮК. Березанська районна газета «Березань»

____________________________________________________________________

Круглий стіл проведено в рамках проекту «Демократичне, належне управління комунальним майном у 2-х ОТГ Миколаївщини», які реалізується ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за підтримки МФ «Відродження» та при партнерстві з ГО «Екоберезань», Установою «Агенція місцевого розвитку Коблівської ОТГ, Березаською районною радою  та виконкомами Березанської, Коблівської ОТГ.

Круглий стіл є черговим заходом проекту «Залучення мешканців сіл та міст до формування та комплексного розвитку спроможних територіальних громад»,, що реалізується Фондом при партнерстві з Миколаївською облрадою, Миколаївською ОДА згідно рішення облради №7 від 30.07.2015 р. «Про затвердження Плану заходів з реалізації у 2015-2017 роках..» та на виконання завдання 3.2.2. Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020 року».


 

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку