МОН і KSE презентували дослідження про дуальну освіту 

Дефіцит кваліфікованих фахівців залишається критичною проблемою для економіки України. Повномасштабна війна лише поглибила нестачу кадрів, особливо у сферах, що потребують працівників із професійною ...

Додано:
Mmoroz

Дуальна освіта презентація
МОН і KSE презентували дослідження про дуальну освіту 

Дефіцит кваліфікованих фахівців залишається критичною проблемою для економіки України. Повномасштабна війна лише поглибила нестачу кадрів, особливо у сферах, що потребують працівників із професійною освітою. Водночас кількість вступників до закладів профтехосвіти зменшується. Одним зі шляхів розв’язання цієї проблеми є розвиток дуальної форми навчання.

Дуальна освіта поєднує навчання в закладі освіти та практику на підприємстві, забезпечуючи швидку інтеграцію молоді в ринок праці. Формат 30% теорії та 70% практики, запозичений з Німеччини і Швейцарії, успішно працює в багатьох країнах Європи. В Україні ж дуальна освіта поки що не стала поширеним явищем: лише 5 тисяч здобувачів освіти обрали її у 2024 році, а в деяких регіонах, як-от Чернівецька область, — не було жодного вступника на дуальні програми. Завдяки проведеному дослідженню МОН та KSE — можемо говорити цифрами та фактами. 

Низькою є залученість до дуальної форми навчання й українського бізнесу: лише 1,4% беруть участь в дуальній формі здобуття професійної освіти, тоді як середній показник в ЄС – 32,4% (1,4% — власні розрахунки на основі чисельності компаній в Україні та кількості компаній, що беруть участь в програмах дуальної освіти). 

Також компанія, яка бере участь у дуальному навчанні, приймає від 5 до 13 здобувачів освіти залежно від розміру компанії. Попри очікування, запровадження дуальної освіти не отримало широкої залученості бізнесу. 

Центр дослідження освіти в надзвичайних ситуаціях KSE Institute спільно з Міністерством освіти і науки України провів дослідження «Дуальна професійно-технічна освіта в Україні: як масштабувати і збільшити участь бізнесу», що має два основні завдання: 

  • описати актуальні проблеми дуальної освіти у профтехах; 
  • запропонувати підходи до масштабування дуальної освіти в закладах професійної освіти з перспективи міжнародного досвіду та бізнесу.

Дослідження передбачає:

  • короткий огляд законодавчої бази дуальної форми здобуття професійної освіти;
  • аналіз даних щодо професійної освіти та її дуальної форми в Україні на основі офіційної статистики, отриманої від МОН, нормативно-правових актів і звітів урядових організацій;
  • результати експертних інтерв’ю з представниками закладів професійної освіти, бізнесу та органів влади для оцінювання її поточного стану та викликів;
  • результати онлайн-опитування компаній;
  • аналіз досвіду країн Європи щодо розвитку професійної освіти та стимулювання бізнесу до участі в підготовці фахівців. До порівняння взято країни з розвиненою дуальною освітою (Німеччину, Австрію, Швейцарію) та країни, які мають найбільше зростання залучення бізнесу до дуальної освіти (Словаччину, Чехію); 
  • рекомендації щодо масштабування дуальної освіти та визначення професій, для яких пріоритетне масштабування дуальної освіти. 

Дослідження реалізовано Центром дослідження освіти в надзвичайних ситуаціях в межах багаторічної програми стійкості MYRP Ukraine, що фінансується глобальним фондом «Education cannot wait» — глобальним фондом ООН, що підтримує розвиток освіти в надзвичайних ситуаціях і тривалих кризах. Програма MYRP в Україні реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Переглянути дослідження та презентацію можна за посиланнями. 

 


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

100 ветеранських бізнесів отримають гранти до 1,6 млн грн: оголосили переможців конкурсу “Варто РОБИти СВОЄ 2.0”

Куди звертатися військовим і їхнім родинам, коли порушують їх права?

Як у маленькому селищі на Рівненщині молодь розвиває міжнародну співпрацю

На Рівненщині краєзнавці опановували інструментарій Вікіпедії

Упровадження європейських стандартів: Іванківська громада на Київщині розпочала процес розробки Стратегії розвитку