Лише 25% українців знають, як буде працювати безвізовий режим з країнами Шенгенської зони
Безвізовий режим був однією з ключових тем ЗМІ України за останні два роки. В той же час дані досліджень та медіа моніторингу свідчать про відсутність системного роз’яснення питань прав та ...
Додано:
Громадський Простір
Безвізовий режим був однією з ключових тем ЗМІ України за останні два роки. В той же час дані досліджень та медіа моніторингу свідчать про відсутність системного роз’яснення питань прав та обов’язків, пов`язаних із впровадженням безвізового режиму. Лише 5% повідомлень у пресі на цю тему містили аналітику, решта – короткі звіти про процес отримання безвізу.
Згідно з останніми соціологічними дослідженнями, проведеними Київським міжнародним інститутом соціології, лише 25% опитаних змогли правильно відповісти на питання, скільки часу можна буде перебувати на території ЄС за умов безвізового режиму. В той же час 20% респондентів вважають, що безвізовий режим дозволить залишатись в ЄС довше 90 днів в будь-який 180-денний період. Також в українців немає достатніх знань про переваги біометричного паспорта. Лише 33% респондентів назвали наявність біометричного паспорта однією з необхідних умов для перетину Шенгенського кордону без візи.
Моніторинг ЗМІ показує, що в медіа небагато інформації щодо механізму безвізового режиму, його переваг, можливостей та впливу на життя українців. Крім того, принцип дії безвізу та правила перетину кордону оповиті міфами.
Проведені дослідження є підготовчим етапом довгострокової всеукраїнської комунікаційної кампанії, яка буде проведена до початку та після впровадження безвізового режиму з Україною. Мета кампанії – підвищити рівень обізнаності громадян про права та обов’язки тих, хто подорожує до ЄС, роз’яснити правила перетину кордону, інформувати про роль біометричного паспорта, а також про нові можливості та переваги, які надасть українцям безвізовий режим. Кампанія буде профінансована Представництвом Європейського Союзу в Україні та реалізована німецькою компанією GOPA Com., членом GOPA Worldwide Consultants (Gesellschaft für Organisation, Planung und Ausbildung), у партнерстві з Change Communication.