Курс на успіх: освітні експеременти в Поромівській ОТГ

Реформа освітньої мережі в ОТГ - вимога часу, яку на практиці важко реалізовувати. Нерівномірна наповнюваність учнями навчальних закладів, застарілі підходи в освіті, інфраструктурні проблеми, тощо - ...

5
Курс на успіх: освітні експеременти в Поромівській ОТГ

Реформа освітньої мережі в ОТГ – вимога часу, яку на практиці важко реалізовувати. Нерівномірна наповнюваність учнями навчальних закладів, застарілі підходи в освіті, інфраструктурні проблеми, тощо – вимагають системних і чітко запланованих змін. Один із способів – розробка планів розвитку освітньої мережі громади, де буде покроково зазначено усе потрібне для якісних змін.

Як це реалізувати на практиці, говорили під час круглого столу «Місцева стратегія розвитку освіти, як спільне творення громадою нової української школи», який відбувся у в п’ятницю, 15 лютого, у Луцьку. До обговорення долучилися представники ОТГ, освітяни, громадські активісти та всі зацікавлені.

«Можна багато говорити про проблеми реформування освітньої мережі в ОТГ, але рано чи пізно потрібно робити конкретні кроки. Саме тому, в рамках проекту  «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні»  велася робота над створенням планів розвитку освіти у п’яти громадах на території п’яти областей, серед яких була Волинь. Першою громадою, яка зголосилася до змін, стала Поромівська ОТГ», – зазначає керівниця Волинського ресурсного центру розвитку місцевої демократії Ірина Гайдучик.

2

В рамках цієї ініціативи було проведено глибокий аналіз освітніх показників та проблем громади, неодноразово проведено консультації та обговорення серед освітян, депутатів, посадовців та активних мешканців Поромівської ОТГ.

«Я маю значний досвід подібних досліджень у Львівській області і базуючись на цьому аналізував стан освіти Поромівської громади. Цей аналіз грунтується на багатьох показниках (кількість учнів на одного вчителя, педагогічні ставки, середня наповненість школи, тощо), які вказали на конкретні проблеми освіти цієї громади і допомогли їм зрозуміти, що першочергово вимагає змін та конкретних і не завжди популярних, але потрібних рішень. Цей аналіз став основою для плану розвитку освітньої мережі Поромівської громади», – розповів експерт  секторальної платформи Асоціації ОТГ «Якісна освіта» Сергій Пазюк.

8

План розвитку освітньої мережі Поромівської громади наразі вже розроблено і очікується, що його буде затверджено в кінці лютого під час сесії сільради.

«В нас є опорний заклад з трьома філіями. Зараз ті філії ми хочемо з першого вересня призупинити. Нині сесія виділяє кошти для закупівлі ще одного автобуса, щоб вирішити питання з перевезенням учнів. Закінчуємо ремонт будинку культури в одному із сіл і плануємо зробити там культурний центр, де будуть музична школа, позашкільні заклади, бібліотека. Такими кроками ми змушені йти, бо це виправдано і повороту назад немає», – зазначає начальник відділу, соціального захисту, культури, сім’ї, молоді та спорту Поромівської ОТГ Надія Жук.

9

За підсумками заходу було домовлено, що методологія аналізу освітньої мережі буде розіслана по різних ОТГ, щоб вони могли зробити глибинний аналіз своїх мереж та впевнено крокувати до якісних змін.

 

Довідково

Захід організував Волинський ресурсний центр розвитку місцевої демократії в рамках проекту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні» завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні. Під час діяльності використовувалась методика розроблена експертами шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?